• 0

Reële (uitloop)termijn aan beroepsaansprakelijkheid

(aangepast)

Ik ben freelance machine software ontwikkelaar en werk vaak via tussen partijen bij klanten in de tech industrie.

Nu hebben deze tussen partijen vaak pittige contracten qua aansprakelijkheid. Nu is dat natuurlijk ook enigzins logisch als freelancer dat je

zeker meer risico draagt dan als werknemer. Er wordt geëist dat ik een Beroeps aansprakelijkheid verzekering heb. Prima, die heb ik, alleen

heb ik bij mijn vorige opdracht waar ik deze voor heb afgesloten van mijn verzekerings adviseur als tip gekregen om altijd een termijn aan de aansprakelijkgheid te hangen

om zo te voorkomen dat ik tot in den treuren de forse premie van de verzekering moet blijven betalen voor het geval er jaren later na de opdracht nog een claim zou komen.

Ik wil dus voorstellen om een termijn in het contract op te nemen. Heeft iemand hier ervaring mee en wat is dan reëel?

 

 

aangepast door Mikky Vrolijk
Titel aangepast
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 1

Voor een freelancer die via tussenpartijen werkt voor grote opdrachtgevers lijkt me een termijn van 1 jaar meer dan redelijk. Dat is ook de meest gebruikelijke uitlooptermijn voor beroepsaansprakelijkheidsverzekering voor ICT-ers. 

 

(Uitloop is bij duurzaam staken bedrijf meestal meeverzekerbaar voor een termijn van 1 tot max 5 jaar; voor sommige beroepen is uitloopdekking al automatisch meeverzekerd )

 

Op 15-11-2021 om 09:47, ThinkStrong zei:

om zo te voorkomen dat ik tot in den treuren de forse premie van de verzekering moet blijven betalen

Dat moet je sowieso niet: daarvoor bestaat nu juist de uitlooptermijn.  Een jaar uitloopdekking na staken activiteiten kost je meestal 25% van een normale jaarpremie: 75% lager dus dan de dekking onnodig door laten lopen 

 

Los daarvan:  wat is fors? Er is hier sprake van een vorm van detachering. Erg hoge limieten en premies verwacht ik dan niet. 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 108 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.