• 0

beroeps aansprakelijkheid via zzp bemiddelaar?

Ik heb als zzp'er een leuke uitdagen de nieuwe opdracht gevonden via een zzp bemiddelaar.

We zijn in principe akkoord echter in de model overeenkomst staan voor hun nogal een vrijbrief aan aansprakelijkheden die ze bij mij wegleggen.

Nu zie ik in mijn huidige contract min of meer dezelfde voorwaarden staan, dus ik dat meer mensen hier mee bekend zijn, die met soort gelijke partijen werken.

 

Nu eisen hun dat ik ene beroepsaansprakelijkheidsverzekering heb. Dat snap ik en wil ik zelf ook.

Die heb ik, maar gezien deze opdracht in de automotive sector ligt en ook nog eens embedded software betreft wordt dat al een stuk lastiger (dan wel niet mogelijk) te verzekeren.

Nu bieden hun zelf de optie om tegen een vast bedrag per gewerkt uur, via hun raamwerk contract met Hiscox jezelf hiervoor te verzekeren.

Hoe betrouwbaar is dit vraag ik me af. Hun geven aan dat al hun opdrachten automatisch gedekt zijn en zelfs na navraag van mijn specifieke opdracht beamen ze dat.

 

Nu als ik zelf bij Hiscox kijk en wat mijn eigen verzekeringsagent zegt is dat Hiscox alles behalve automotive en embedded wil verzekeren.

Waar doe ik verstandig aan?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0
Op 19-11-2021 om 12:10, ThinkStrong zei:

Hoe betrouwbaar is dit vraag ik me af. Hun geven aan dat al hun opdrachten automatisch gedekt zijn en zelfs na navraag van mijn specifieke opdracht beamen ze dat.

 

Als de zzp bemiddelaar - of liever nog: hun verzekeraar - die dekking ook even schriftelijk bevestigt aan jou, lijkt dat me betrouwbaar genoeg. 

 

Op 19-11-2021 om 12:10, ThinkStrong zei:

Nu bieden hun zelf de optie om tegen een vast bedrag per gewerkt uur, via hun raamwerk contract met Hiscox jezelf hiervoor te verzekeren. 

Ja, maar als je part time voor ze werkt heb je 2 dekkingen naast elkaar nodig en als je full time voor ze werkt dan wordt betalen per uur al snel een dure oplossing:  reken dus vooral eens uit wat dat "vaste bedrag per gewerkt uur" jou op jaarbasis kost. Ik heb klanten waar die teller fors opliep en een eigen verzekering uiteindelijk veel goedkoper bleek 

 

Op 19-11-2021 om 12:10, ThinkStrong zei:

Nu als ik zelf bij Hiscox kijk en wat mijn eigen verzekeringsagent zegt is dat Hiscox alles behalve automotive en embedded wil verzekeren.

Dat zijn de standaard Hiscox ICT Pre priced Proposal voorwaarden. Uitsluiting procesbesturing, uitsluiting Automotive en uitsluiting projectwaarde (niet : jouw omzet, maar totale waarde van het project waar je op betrokken bent!) boven de € 1.000.000,- Totaal niet passend dus voor jouw werkzaamheden. 

 

Maar de zzp bemiddelaar heeft mogelijk andere, veel ruimere, maatwerkvoorwaarden op hun Hiscox mantelcontract. Kwestie van navragen en laten bevestigen

 

Op 19-11-2021 om 12:10, ThinkStrong zei:

wordt dat al een stuk lastiger (dan wel niet mogelijk) te verzekeren.

 

Hebben  jij of je adviseur dat al geprobeerd dan? Embedded software en automotive is prima verzekeraarbaar, alleen moet je niet bij Hiscox zijn maar bij de meer technische verzekeraars zoals HDI, Markel, Chubb, Zurich of een Dupi. 

 

Op 19-11-2021 om 12:10, ThinkStrong zei:

Waar doe ik verstandig aan?

 

Kijk sowieso eerst of je een eigen alternatief kunt krijgen dat je ook voor je overige en toekomstige opdrachten buiten de zzp bemiddelaar kan blijven gebruiken. Hiscox valt daarbij dus af 

 

Blijkt eigen verzekering niet mogelijk of blijken de kosten daarvan veel duurder dan het verzekeren-per-uur-aanbod van de bemiddelaar, dan kun je daar vervolgens met een gerust hart alsnog gebruik van maken: je weet dan immers dat je geen beter alternatief hebt 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 125 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.