• 0

Wat is de marge?

Goedenavond,

Ik ga beginnen als therapeut. Dit doe ik door een "stoel" te huren als zzp'er.

Ik heb hier voordeel van: gebruik ruimte, apparatuur, naamsbekendheid en cliënten.

Nu is het uurtarief wat het bedrijf aan de cliënt vraagt 100 euro. Wat is de gebruikelijke marge hierin? Wat is een redelijk uurtarief om te vragen? 

Wie kan me op weg helpen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Van een splitsing in beroepen of beroepsgroepen is vooralsnog geen sprake.

Het niet handhaven van de Wet DBA was tot oktober 2021 verlengd. Staatssecretaris van Financiën Hans Vijlbrief heeft echter verklaard dat het handhaven niet per 1 oktober 2021 gaat gebeuren. ... wederom een verlenging dus.

Het niet handhaven van de Wet DBA betekent overigens niet dat de Belastingdienst iedere ZZP’er automatisch als ondernemer ziet.

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 2
Op 5-12-2021 om 13:14, Mountain zei:

Je hebt met iemand te maken die net afgestudeerd is en dus nog niets van het werkende leven af weet :) vandaar mijn misschien overduidelijke en onduidelijke vragen.

Leg me vooral de fiscale beren uit.

 

 

Toch wel een flink Hiaat in de opleidingen.. ze leren je van alles over je vak, maar niet hoe je er geld mee kan verdienen dat mag je zelf uitzoeken.

Stap dan vooral niet zomaar in een avontuur, je zit als psycholoog (gokje) in een beroepsgroep waar heel veel zelfstandigen samenwerken in een praktijk.

 

Jij zegt dat je gesolliciteerd hebt op een baan en toen het aanbod kreeg, of misschien was het wel een beetje een eis dat je het als zzp-er zou doen. Als jij nog nooit hebt nagedacht of je zelfstandige wil worden dan zou ik bedanken voor het aanbod en solliciteren bij een andere werkgever waar je wel in loondienst kan.

Een werkgever die jou het zzp schap in wil duwen zijn vaak niet de beste werkgevers / opdrachtgevers er wordt heel vaak voor deze constructie gekozen om zo weinig mogelijk kosten te hebben en risico's zoveel mogelijk bij de zzp-er te leggen. En als je geen zicht hebt op welke risico's dat zijn omdat je er nog nooit over hebt nagedacht kun je voor vervelende verrassingen komen te staan.

Kiezen voor zelfstandig ondernemerschap moet meer vanuit jezelf komen omdat je een bepaalde visie hebt op je vak of omdat je kansen ziet in de markt die niet worden benut.

 

Als net afgestuurde zou ik kiezen voor een baan in loondienst waar je lekker veel "vlieguren" kan maken, ervaring opdoen in je werkveld, desnoods elke 2 jaar wisselen van baan desnoods zodat je over een jaar of 6 a 7 een beeld hebt wat je leuk vind aan je vak en dan is het vroeg genoeg om over zelfstandig vestigen te gaan denken. In de tijd dat je in loondienst werkt kan je misschien ook al beginnen als vervanger in een praktijk, dat gaat vaak als zzp-er.

 

Ik struikelde bij het googlen over deze site, dat geeft je een beetje een beeld wat een psycholoog verdiend in loondienst of als zzp-er. em je kunt wat proefberekeningen maken.

https://www.mijnzzp.nl/Beroep/657-Psycholoog/Salaris-en-tarief

 

Het NIP geeft ook veel ook informatie voor diverse werkvormen

https://www.psynip.nl/het-nip/contact-mijn-nip/veelgestelde-vragen/

 

Je moet echt zelf aan de slag om te bepalen of ondernemerschap iets is dat bij jou past of dat dit iets is voor later.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0
Op 5-12-2021 om 16:30, Roel J zei:

 

Toch wel een flink Hiaat in de opleidingen.. ze leren je van alles over je vak, maar niet hoe je er geld mee kan verdienen dat mag je zelf uitzoeken.

Stap dan vooral niet zomaar in een avontuur, je zit als psycholoog (gokje) in een beroepsgroep waar heel veel zelfstandigen samenwerken in een praktijk.

 

Jij zegt dat je gesolliciteerd hebt op een baan en toen het aanbod kreeg, of misschien was het wel een beetje een eis dat je het als zzp-er zou doen. Als jij nog nooit hebt nagedacht of je zelfstandige wil worden dan zou ik bedanken voor het aanbod en solliciteren bij een andere werkgever waar je wel in loondienst kan.

Een werkgever die jou het zzp schap in wil duwen zijn vaak niet de beste werkgevers / opdrachtgevers er wordt heel vaak voor deze constructie gekozen om zo weinig mogelijk kosten te hebben en risico's zoveel mogelijk bij de zzp-er te leggen. En als je geen zicht hebt op welke risico's dat zijn omdat je er nog nooit over hebt nagedacht kun je voor vervelende verrassingen komen te staan.

Kiezen voor zelfstandig ondernemerschap moet meer vanuit jezelf komen omdat je een bepaalde visie hebt op je vak of omdat je kansen ziet in de markt die niet worden benut.

 

Als net afgestuurde zou ik kiezen voor een baan in loondienst waar je lekker veel "vlieguren" kan maken, ervaring opdoen in je werkveld, desnoods elke 2 jaar wisselen van baan desnoods zodat je over een jaar of 6 a 7 een beeld hebt wat je leuk vind aan je vak en dan is het vroeg genoeg om over zelfstandig vestigen te gaan denken. In de tijd dat je in loondienst werkt kan je misschien ook al beginnen als vervanger in een praktijk, dat gaat vaak als zzp-er.

 

Ik struikelde bij het googlen over deze site, dat geeft je een beetje een beeld wat een psycholoog verdiend in loondienst of als zzp-er. em je kunt wat proefberekeningen maken.

https://www.mijnzzp.nl/Beroep/657-Psycholoog/Salaris-en-tarief

 

Het NIP geeft ook veel ook informatie voor diverse werkvormen

https://www.psynip.nl/het-nip/contact-mijn-nip/veelgestelde-vragen/

 

Je moet echt zelf aan de slag om te bepalen of ondernemerschap iets is dat bij jou past of dat dit iets is voor later.

 

 

 

Bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik ga je linkjes eens doorlezen!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 166 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.