Ik ben bezig met het oprichten van een persoonlijke holding en daar komt later een werkmaatschappij / tussenholding onder waar mijn persoonlijk holding 50% aandeelhouder wordt en daaronder komt een aantal werk bvs. Allemaal ok. Nu voer ik het komende jaar zelf ook nog consultancy / project management werkzaamheden uit, dat stopt aan het einde van het jaar volledig. Nu wil ik dus die werkzaamheden van komend jaar gewoon uitvoeren vanuit mijn persoonlijke holding, omdat ik dan voor een jaar geen extra werk-bv hoef op te tuigen. Er zit geen risico aan die werkzaamheden en zijn alleen maandelijkse facturen en wat andere kosten voor dat werk (km kosten, etc.). Ik zie hier geen probleem in om dit zo te doen.
Daarom wil ik in de doelomschrijving van die holding graag twee regels laten opnemen om dit soort werkzaamheden mogelijk te maken. Nu doet mijn notaris daar wat moeilijk over omdat het perse 'of' een werkmaatschappij 'of' een holding moet zijn, terwijl dat volgens mij alleen termen zijn die gebruikt worden om de doelstelling van de bv te duiden en verder niks.
Is het inderdaad geen probleem om gewoon de volgende regels aan de akte toe te laten voegen of zie ik iets over het hoofd?
Extra regels:
- Het adviseren van ondernemingen op het gebied management en bedrijfsvoering;
- Technisch project management, consultancy en engineering;
Standaard regels die er al staan:
Het doel van de Vennootschap is:
a. het oprichten van, het op enigerlei wijze deelnemen in, het besturen van, het toezicht houden op, het verlenen van adviezen en diensten aan en het financieren van ondernemingen, vennootschappen en andere rechtspersonen;
b. het verkrijgen, beheren, exploiteren, bezwaren en vervreemden van goederen - rechten van intellectuele eigendom daaronder begrepen -, zomede het beleggen van vermogen;
c. het ter leen verstrekken of doen verstrekken van gelden, in het bijzonder - doch niet uitsluitend - aan dochtermaatschappijen, groepsmaatschappijen en/of deelnemingen van de Vennootschap, zomede het ter leen opnemen of doen opnemen van gelden;
d. het sluiten van overeenkomsten waarbij de Vennootschap zich als borg of hoofdelijk medeschuldenaar verbindt, zich sterk maakt, zowel persoonlijk als zakelijk, of zich naast of voor anderen (tot zekerheid) verbindt, in het bijzonder - doch niet uitsluitend - ten behoeve van dochtermaatschappijen, groepsmaatschappijen en/of deelnemingen van de Vennootschap;
e. het verrichten van al hetgeen met het vorenstaande verband houdt of daartoe bevorderlijk kan zijn.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
P. Visser
P. Visser
Ik ben bezig met het oprichten van een persoonlijke holding en daar komt later een werkmaatschappij / tussenholding onder waar mijn persoonlijk holding 50% aandeelhouder wordt en daaronder komt een aantal werk bvs. Allemaal ok. Nu voer ik het komende jaar zelf ook nog consultancy / project management werkzaamheden uit, dat stopt aan het einde van het jaar volledig. Nu wil ik dus die werkzaamheden van komend jaar gewoon uitvoeren vanuit mijn persoonlijke holding, omdat ik dan voor een jaar geen extra werk-bv hoef op te tuigen. Er zit geen risico aan die werkzaamheden en zijn alleen maandelijkse facturen en wat andere kosten voor dat werk (km kosten, etc.). Ik zie hier geen probleem in om dit zo te doen.
Daarom wil ik in de doelomschrijving van die holding graag twee regels laten opnemen om dit soort werkzaamheden mogelijk te maken. Nu doet mijn notaris daar wat moeilijk over omdat het perse 'of' een werkmaatschappij 'of' een holding moet zijn, terwijl dat volgens mij alleen termen zijn die gebruikt worden om de doelstelling van de bv te duiden en verder niks.
Is het inderdaad geen probleem om gewoon de volgende regels aan de akte toe te laten voegen of zie ik iets over het hoofd?
Extra regels:
Standaard regels die er al staan:
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/72638-tekst-in-akte-holding/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag