Ik ben bezig met de administratie van het laatste kwartaal van mijn bedrijf.
Ik heb een journaal bijgehouden en aan de hand hiervan de grootboekrekeningen. Als ik de debet en creditzijde van mijn journaal op tel is het bedrag aan beide zijden gelijk.
Alleen als ik de grootboekrekeningen en hulpgrootboekrekeningen eigen vermogen afsluit en op de balans zet, zijn beide zijden niet gelijk. Ik zie niet meer wat ik niet goed doe
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
RebeccaBurger
RebeccaBurger
Hoi allemaal,
Ik ben bezig met de administratie van het laatste kwartaal van mijn bedrijf.
Ik heb een journaal bijgehouden en aan de hand hiervan de grootboekrekeningen. Als ik de debet en creditzijde van mijn journaal op tel is het bedrag aan beide zijden gelijk.
Alleen als ik de grootboekrekeningen en hulpgrootboekrekeningen eigen vermogen afsluit en op de balans zet, zijn beide zijden niet gelijk. Ik zie niet meer wat ik niet goed doe
Inventaris €0,-
Debiteuren €0,-
Voorraad goederen € 2.374,63
Voorraad gebruikte goederen (margegoederen) €4000,-
Bank € 3.654,37
Kas €1110,-
Te vorderen BTW€ 324,24
af te dragen btw kwartaal 3 2021 €269,-
Totaal €11.463,24
Eigen vermogen €11.993,24
Crediteuren €0,-
Te betalen btw €185,50
Totaal €12.178,74
Ik blijf een verschil houden. Ik weet niet meer wat ik kan doen. Ik heb alles al nagerekend.
Heeft iemand een idee waar het mis gaat?
Groetjes,
Rebecca
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/72772-eindbalans-kloppend-maken/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag