Voor ondernemerA gevestigd in Engeland (buiten EU) leveren wij, ondernemerB , direct onze goederen (dropshipping) aan consumentC in Duitsland.
Wij factureren de Engelse ondernemer de inkoopprijs + Duitse BTW
De Duitse consument C koopt het product direct in bij de ondernemer A in de UK en ontvangt een factuur met 0%
Op deze manier wordt er enkel Duitse BTW over de inkoopprijs prijs afgedragen en niet de BTW over het betaalde bedrag van partij C
Dit lijkt mij niet correct, na telefoongesprek met de Belastingdienst kreeg ik geen duidelijk antwoord.
Hoop dat iemand ervaring heeft met een vergelijkbare situatie?
Bij voorbaat dank.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Roell.
Roell.
Beste ondernemers,
ik zit met de volgende casus:
Voor ondernemer A gevestigd in Engeland (buiten EU) leveren wij, ondernemer B , direct onze goederen (dropshipping) aan consument C in Duitsland.
Wij factureren de Engelse ondernemer de inkoopprijs + Duitse BTW
De Duitse consument C koopt het product direct in bij de ondernemer A in de UK en ontvangt een factuur met 0%
Op deze manier wordt er enkel Duitse BTW over de inkoopprijs prijs afgedragen en niet de BTW over het betaalde bedrag van partij C
Dit lijkt mij niet correct, na telefoongesprek met de Belastingdienst kreeg ik geen duidelijk antwoord.
Hoop dat iemand ervaring heeft met een vergelijkbare situatie?
Bij voorbaat dank.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/72913-dropshipping-voor-bedrijf-buiten-eu-aan-consument-binnen-eu/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag