• 0

Bedrijf voor vip-feestjes

Beste mensen,

 

Ik zal mij voorstellen ik ben Elco en ik begin een nieuw onderwerp omdat mijn vraag nog niet specifiek beantwoord is in dit forum.

 

Ik ben een bezig een bedrijf te starten betreft: privé feestjes voor een hoger segment. Om een inzicht te geven wat dat ongeveer inhoud: vervoer met chauffeur, exclusieve dranken, vip ruimte bij een club, hotel, etc voor een groep van +/- 6 mensen.

 

De prijs om ons te boeken voor een avond, minimaal 2000euro en je kunt het zo gek maken. Doelgroep; artiesten, DJs en andere mensen uit de entertainment sector.

 

Mijn vraag luid:

Wat voor verzekeringen zou ik hiervoor het best kunnen afsluiten?

En waarop moet ik letten bij het afsluiten van de verzekering?

 

(Tot nu toe zit ik te kijken naar rechtbijstandverz. & aansprakelijkheid verz.)

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

Hoi,

 

behalve rechtsbijstand en aansprakelijkheidsverzekering, zie ik dat je in een branche wilt gaan ondernemen waar een evenementenverzekering vaak noodzakelijk is. Wat extra info staat hieronder.

 

Succes

Rob

 

Het feest kan beginnen .......

De zaal is gehuurd, de catering georganiseerd, uitnodigingen zijn verzonden en ook aan kostbare audiovisuele ondersteuning is gedacht. Kortom, alles is gedaan om van uw zorgvuldig georganiseerd feest of evenement een klinkend succes te maken. Maar dan wordt de jubilaris ziek. Of de gehuurde zaal brandt de dag van tevoren af. Of de bus met gasten raakt betrokken bij een ongeval. Al deze dingen gebeuren. En veel vaker dan u denkt. Is dan alles wat aan tijd en geld is geïnvesteerd voor niets geweest? Gelukkig vergoedt de Evenementenverzekering in zulke gevallen alle kosten. Zo kan het evenement op een later tijdstip alsnog doorgaan.

 

Wanneeru zo'n een evenement georganiseerd, zijn er misschien wel maanden van voorbereiding achter de rug. Misschien bent u op het ogenblik bezig hiervoor voorbereidingen te treffen. U merkt dan dat er veel geregeld moet worden. Vaak moeten dan ook al aanbetalingen worden gedaan. Wanneer er vervolgens iets gebeurt waardoor het evenement niet door kan gaan, is dat heel vervelend. U heeft dan niet alleen de teleurstelling, maar ook een financiële tegenvaller.

 

Link naar reactie
  • 0

Hai Elco,

 

Ik ben geen verzekeringsexpert, maar ik denk dat je je mogelijke feestjes eens goed moet doorlichten op risico's.

 

Je hebt tot nu toe bij de meest logische aspecten gekeken - aansprakelijkheid en evenementenverz is natuurlijk goed.

 

Geen idee hoe heftig de feestjes worden, maar :

 

Wat als een VIP zijn hotelkamer (die jij hebt geregeld) verwoest ?

Wat als een VIP jou ervan beschuldigt de pers aan compromitterende foto's te hebben geholpen, waardoor haar imago naar de hel is ?

Wat als een VIP coke gebruikt tijdens je feestje en de politie spreekt jou hier op aan ?

 

Ik denk als ik dit nu opschrijf, dat het allemaal behoorlijk zal meevallen en dat de genoemde verzekeringen je een heel eind brengen. Check toch even de kleine lettertjes - verzekeringen zijn niet op bijzondere, maar algemene situaties geschreven. Denk niet dat er een coke-polis is bijvoorbeeld.

;)

 

Succes enne : ik zal aan je denken als ik ooit VIP word.

Link naar reactie
  • 0

Geen idee wat een verz mij verstaat onder een "evenement". Maar check maar.

 

Verspreiden ? Tussenpersoon ?

 

Zo langzamerhand is duidelijk : shoppen pays. Doen dus - vraag offertes op, ga bij verschillende tussenpersonen langs. Weet dat de tussenpersonen een geriefelijke vergoeding krijgen. Kijk of jouw zaak veel advies en (later) hulp nodig heeft van een dergelijke tussenpersoon. Kijk ook of deze tussenpersoon wil onderhandelen en/of inzicht wil geven in zijn provisie. Kijk ook naar de direct writers als Centraal Beheer, FBTO, en anderen. Het is even uitzoeken, maar dan ben je de komende tijd even van het gezeur af.

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat het ook geen kwaad kan om goed na te denken wat voor vorm je bedrijf precies gaat krijgen:

 

1. Je kunt je opstellen als een soort boekingskantoor/regelinstantie (enigszins vergelijkbaar met een reisbureau dat complete arrangementen aanbiedt). Waardoor je kan voorkomen dat je direct aansprakelijk bent voor bepaalde (onvoorziene) omstandigheden.

 

2. Je kunt je opstellen als een evenementenorganisator en alle verantwoordelijkheden op je eigen bedrijf betrekken.

 

Denk dat de eerste vorm voor jou misschien beter is, aangezien je aangeeft dat je voornamelijk diensten aanbiedt die je ook door andere instanties kan laten uitvoeren (zoals vervoer, hotelkamer, etc.)

 

-De doelgroep waarop je je richt: artiesten etc.: Vaak worden dit soort feestjes, avonden al georganiseerd vanuit bijvoorbeeld een opdrachtgever van dergelijke artiesten. Denk bijvoorbeeld aan een DJ die op een groot feest draait en toegang krijgt tot vip-ruimte, hotelkamer, etc. Misschien is het juist interessant om je te richten op mensen die wel het geld te besteden hebben, maar niet een dergelijke lifestyle hebben omdat deze gekoppeld i aan hun beroep (artiesten dus). Misschien hebben grote organisatoren zoals ID&T, UDC, etc. wel behoefte om dit soort werkzaamheden uit te besteden, al lijkt die kans me klein.

Link naar reactie
  • 0

Voor de topic starter.

 

Je had verzocht aan ons moderators om het Topic te verwijderen.

Ik heb via PM geprobeerd jou uit te leggen dat we dat niet doen.

1 omdat verlies van informatie is

2 omdat het onfatsoenlijk is naar de mensen die een reactie hebben gepost.

3 enz.

 

Helaas heb je in de tussentijd je account verwijdert, daardoor is de mogelijkheid om je gebruikersnaam aan te passen vervallen (ook voor de mods).

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 68 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.