• 0

BV opheffen

(aangepast)

Hallo allen,

 

Ik heb tweetal vragen over het opheffen (turboliquidatie?) van mijn werkbv, hopelijk kunnen jullie mij helpen.


Situatie:

Mijn holding en werkbv zijn beiden in februari 2020 opgericht. Sinds de oprichting tot vandaag loopt de werkbv al niet denderend.

 

De werkbv heeft nu ongeveer €10.000 op de bankrekening staan. Dat geld is net genoeg om de managementfee van juli, Vpb 2021 en omzetbelasting Q3 te betalen. Daarnaast heeft de werkbv ook een laptop t.w.v. €900. Verder zijn er geen baten meer.

 

De bedoeling is dat ik eerst de managementfee factuur ad €6.500 betaal aan mijn holding, vervolgens maak ik de resterende €3.500 over naar de bankrekening van mijn holding middels rekening-courant. Dan pas hef ik mijn werkbv en bankrekening op.

 

Zodra ik de aanslag Vpb en omzetbelasting voor de werkbv ontvang, dan zal ik dat betalen met de bankrekening van mijn holding. En wat betreft de laptop, die koop ik over van mijn werkbv.

 

Tot slot mijn werkbv heeft geen schulden.

 

Vraag 1:

Is een turboliquidatie in mijn geval toegestaan? Een van de voorwaarden is dat de BV leeg moet zijn en geen baten aanwezig. Mijn werkbv voldoet daar aan toch?

 

Vraag 2:

Gebeurt het opheffen van de BV via een advocaat, notaris of kan ik het ook zelf doen? Want ik zie zowel advocaten als notarissen diensten als 'turboliquidatie' of 'normale liquidatie' aanbieden voor rond €250,-. 

 

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

aangepast door DannyArnhem
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dag Danny

 

Of je de BV zo (turbo stijl) kunt opheffen, is niet 100% te beoordelen voor ons. Wat je beschrijft, kan een juiste route zijn, op voorwaarde dat dat ook echt je gehele balans beslaat. Doorgaans zou ik namelijk ook nog debiteuren, crediteuren, winstreserve en aandelenkapitaal verwachten op je balans.

 

Opheffen kun je zelf doen, notulen AvA maken waarin tot opheffen besloten wordt, en die samen met formulier 17a van de KvK opsturen naar de KvK.

 

Overigens helpen advocaten en juristen vaak ook met een check of de turbo route wel kan en of jij geen stappen overgeslagen hebt. Dus die kosten zijn zeker wel redelijk.

 

Succes

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 111 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.