Ik kwam er zojuist achter terwijl ik al m'n cijfers nog eens aan het doornemen was dat door een bug in de software ik per ongeluk BTW heb afgedragen aan de belastingdienst voor een aantal verkopen (online diensten) aan particulieren in het Verenigd Koninkrijk. Per 01-01-2021 heeft het bestelsysteem geen 21% Nederlandse BTW meer in rekening gebracht voor klanten uit het VK vanwege de Brexit. Op het bonnetje dat zij hebben ontvangen zal ook geen BTW hebben gestaan.
Echter, de software waarmee de aangifte wordt berekend heeft dit voor sommige van deze klanten niet goed opgepikt (verschil VK of UK als country-code, stomme fout.) in Q1 2021 blijkt nu. In Q2 is de synchronisatie wel geslaagd, dus het probleem was enkel present in Q1. Hierdoor is er terecht geen BTW aan mij betaald door deze klanten, maar heb ik de BTW wel onterecht afgedragen aan de belastingdienst. Gezien het particulieren zijn is er overigens geen sprake van een factuur.
Mijn vraag is nu: is dat een groot probleem? Het gaat om slechts twee tientjes in totaal over Q1.
Ben ik verplicht dit te corrigeren? Zo ja dan doe ik dat natuurlijk, maar zo nee en mooi meegenomen voor de staat: dan heb ik er wel vrede mee eigenlijk.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
CLabs
CLabs
Goedemiddag,
Ik kwam er zojuist achter terwijl ik al m'n cijfers nog eens aan het doornemen was dat door een bug in de software ik per ongeluk BTW heb afgedragen aan de belastingdienst voor een aantal verkopen (online diensten) aan particulieren in het Verenigd Koninkrijk. Per 01-01-2021 heeft het bestelsysteem geen 21% Nederlandse BTW meer in rekening gebracht voor klanten uit het VK vanwege de Brexit. Op het bonnetje dat zij hebben ontvangen zal ook geen BTW hebben gestaan.
Echter, de software waarmee de aangifte wordt berekend heeft dit voor sommige van deze klanten niet goed opgepikt (verschil VK of UK als country-code, stomme fout.) in Q1 2021 blijkt nu. In Q2 is de synchronisatie wel geslaagd, dus het probleem was enkel present in Q1. Hierdoor is er terecht geen BTW aan mij betaald door deze klanten, maar heb ik de BTW wel onterecht afgedragen aan de belastingdienst. Gezien het particulieren zijn is er overigens geen sprake van een factuur.
Mijn vraag is nu: is dat een groot probleem? Het gaat om slechts twee tientjes in totaal over Q1.
Ben ik verplicht dit te corrigeren? Zo ja dan doe ik dat natuurlijk, maar zo nee en mooi meegenomen voor de staat: dan heb ik er wel vrede mee eigenlijk.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/73661-per-ongeluk-btw-afgedragen-na-brexit-verplicht-corrigeren/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag