• 0

Kosten investering drukken

Hoi! Ik heb een korte vraag en ik kom er niet uit online. Stel ik heb een nieuwe telefoon nodig voor mijn werk, maar over 1,5 jaar gaan we het bedrijf stoppen. Ik zou de telefoon dan volgens mij graag onder de 450€ ex btw willen houden want de 5 investeringsjaren gaan we niet meer halen en dan moet ik anders btw en belasting terugbetalen. Kan je een investering ook drukken door korting/waardebon/oude telefoon in te ruilen? Zodat de factuur onder de investeringsgrens blijft en gewone kosten zijn. Dat maakt het wat eenvoudiger allemaal…

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Nee want als de telefoon nu op de balans staat en wordt afgeschreven dan moet je bij inruil de resterende boekwaarde als kosten en de inruilwaarde als omzet.

 

En je nieuwe telefoon, indien boven de 450 activeer je dan weer.

 

Maar ik vind het erg opmerkelijk dat je de keuze van je telefoon laat afhangen van een fiscaal regeltje. Dat is namelijk helemaal niet nodig.

Alleen de fiscale afschrijving is gemaximeerd op 20% van de aanschafwaarde. zolang je de telefoon zakelijk geburikt. Maar als jij over 1,5 jaar met je bedrijf stopt en je gaat die telefoon niet prive gebruiken en ook niet verkopen bijvoorbeeld omdat niemand hem wil hebben, (want in telefoonland is 1,5 jaar al bijna antiek) dan mag je de hele boekwaarde op dat moment afboeken als verlies bij staking. (Letop geldt alleen als je de telefoon echt niet meer zelf (of naaste familie) gebruikt. )

 

Kortom kies gewoon de telefoon die je wilt en kijk op moment van staken of het ding dan verkoopbaar is of niet en wat dan de consequenties zijn voor de (stakings)winst

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Welkom op ondernemersforum Higherlevel.

 

Voordeliger model of gebruikt (refurbished) exemplaar?

 

Of het bedrijf incl. de telefoon verkopen!😉

 

Mvg,

 

Wigbolt

aangepast door Wigbolt
Link naar reactie
  • 0
2 uur geleden, Gast zei:

Voordeliger model of gebruikt (refurbished) exemplaar?

Nou, het leven van een ondernemer kan anders behoorlijk gecompliceerd zijn.


Er zijn legio nieuwe smartphones onder de € 450 ex btw ( € 543 incl. Btw) te koop … dus wat is het probleem ?

 

Als de keuze zo moeilijk is, dan koop je die telefoon toch gewoon privé.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 182 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.