• 0

Rechtsvorm

Goedemorgen,

 

Ik wil samen met mijn man en 2 Engelse vrienden (koppel) een bedrijf beginnen. Wij zullen alle 4 werken binnen het bedrijf, voor ongeveer 4 a 5 maanden van het jaar. Onze werkzaamheden zijn gebonden aan het kampeerseizoen dus we verwachten maart/april en eventueel mei en oktober/november werkzaam te zijn. 

 

Ik heb KvK gesproken en zij raden een VOF aan. Er is geen financiering en uiteindelijk zouden wij personeel willen aannemen. 

 

Onze vrienden willen graag belastingplichtig blijven in de UK maar is dit überhaupt mogelijk? Zouden mijn man en ik een Nederlands bedrijf kunnen beginnen en hun kunnen inhuren?  Ook willen wij een zakelijk inschrijfadres, heeft iemand een goede tip? 

 

Aangezien dit voor ons de eerste keer is kunnen wij uiteraard goed advies gebruiken. Hopelijk kunnen jullie ons verder helpen :)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 1

VOF is handig. De UK-leden kan je eventueel inhuren als externe partij voor consultatie, ondersteuning, overige activiteiten. Voor inhuur van personeel en toekomstplannen zijn zij dan alleen minder aansprakelijk.

 

Maak het misschien ook minder interessant om deze constructie in te zetten.

Leef je leven door te leven.

Geef om geven door te geven.

Traprenovaties | Treinkaartjes | DC Timmerwerken

Link naar reactie
  • 0

welkom op HL Hanneke,

 

Wat gaan jullie precies voor activiteiten uitvoeren en is daar niet sowieso een locatie waar je het bedrijf vestigt voor nodig?

 

Of de Engelse vennoten in het (voor hun) buitenland belasting gaan betalen over de winst van de onderneming zal vooral afhangen van de feitelijke plaats van vestiging van de onderneming.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 261 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.