• 0

Opzetten SMS onderneming

OK, dus ik ben beroofd in Barcelona... Ik lach en ik leef nog, maar ben wel al mijn mobiele nummers kwijt.

 

Nou zat ik te denken, voortaan sla ik ze maar weer op mijn simkaart op, maar volgens mij maakt dat geen verschil?

 

Nu mijn idee (wat volgens mij redelijk simpel en low budget te maken moet zijn):

 

- Iedere keer als je een nummer opslaat op je mobieltje, sms je dit ook naar een accountje op een site (nummerbank.nl ofzo?). Deze sms actie moet nagenoeg direct gebeuren, zou je dit als add-on op bijvoobeeld het nokia OS kunnen schrijven?

 

Zo'n sms kost een x bedrag per verzonden bericht, maar een recovery van al je nummers is gratis?

 

Bestaat dit al, is het haalbaar, is het moeilijk te realiseren? Het lijkt mij wel een grappig training bedrijfje wat zonder al te veel poeha geintroduceerd moet kunnen worden.

 

Wat vinden jullie?

*********************************************************

We zijn nu wat verder en dit als educatief project aan het uitvoeren.

 

Als basis voor dit project gebruiken we de volgende overeenkomst:

 

Nummerbackup.nl en de ideeën die besproken worden zijn het eigendom van Dreamstart.

 

Dit traject, bedoeld als leergelegenheid die de praktijk koppelt aan de besproken theorie, zal concreet worden uitgevoerd, alle betrokken partijen gaan accoord met deze overeenkomst.

 

Gecreeerde waarde zal, in geval van verzilvering, naar verhouding worden uitgekeerd aan betrokken partijen. Dit op basis van de geleverde inspanning.

 

Iedereen mag meedoen op ieder moment. Het is aan jezelf om bij te houden wat je geleverde inspanningen zijn zodat op het moment van verzilvering deze informatie gebruikt kan worden om tot aandelen verhoudingen te komen.

 

Het is mogelijk dat er nog veranderingen aan deze overeenkomst doorgevoerd moeten worden. De basis van dit traject is van educatieve waarde.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
Je zou toch een applicatie kunnen ontwerpen die niet aan de core komt maar wel gegevens kan opslaan en versturen?

 

Ik heb zelf een ericsson. Per persoon kan een vcard worden gemaakt (inclusief verschillende telefoonnummers, icq, e-mail, bedrijfsgegevens etc.) deze vcards kunnen eenvoudig worden verstuurd naar andere ericsson bezitters middels IR, SMS en bluetooth. Tevens kunnen deze worden gesynchroniseerd met laptop. Moet toch mogelijk zijn om een vcard naar een url te zenden.

Weet niet of met een nokia een vcard gemaakt kan worden.

Arjan Brienen

Senior Associate

First Dutch Capital

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij kunnen Nokia's en ook een aantal Siemens telefoons ook Vcards versturen.

Het enige nadeel van het versturen van een vcard is dat het een aantal stappen vergt.

Het belangrijkste usp van dit idee is mi dat het automatisch gaat: op het moment dat je het nummer opslaat met alle bijbehorende gegevens wordt het ook op een server gebackupt.

 

Gemak is het belangrijkste product hier.

Focus On Telecom - ensuring your freedom to focus on your core business

-------------------------------------------------------------------

Focus On Telecom is een initiatief van FOT Holding BV

Roggeland 20 | 3833 VP Leusden

tel: 06 53711808 | fax: 033 4337890

Link naar reactie
  • 0

Ik heb de jongens van http://www.vt100.nl gevraagd of zijn er ook even in kunnen duiken.

 

Ik heb het gevoel dat het mogelijk moet zijn. Vannochtend hoorde ik op de radio dat Microsoft zich ook op de mobieltjes markt aan het begeven is. Dit voornamelijk door het schrijven van software voor de nieuwe mobieltjes.

 

Dit creeerd volgens mij een oppertunity voor nummerbackup om met Nokia te praten. Ik ben erg benieuwd wat onze contacten bij Nokia zullen zeggen.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Ik meng me ook heel even in de discussie :)

Super plan!.

 

even over het documentbeheer... viadesk heeft ons idd geholpen in de startfase, maar viadesk is niet altijd even goed bereikbaar.

 

Dus; Zrski..wat dacht je van een higherlevel online kantoor facilititeit?

ik heb ergens gelezen dat je ruimte genoeg hebt..

dus waarom niet alle higherlevel projecten in een hl kantoor?

er is genoeg opensource software op dit goedkoop te realiseren.

 

tis maar een ideetje

 

succes met jullie plannen.

greetz,

Tirza /KimX

 

Follow your dream, Feel the fear and do it anyway

Link naar reactie
  • 0

om even op deze manier in de discussie over de digitale omgeving te duiken: ons platform (Platform4Business) is in staat die digitale kantooromgeving te bieden met een reeks van functionaliteiten eromheen.

 

We zijn bereid om higherlevel gratis te hosten vwb alle applicaties die de server niet extensief belasten, dus discussieforum, nieuws, community, nieuwsbrieven, werkgroepen, mail, agenda, takenoverzicht, polling etc.

 

Een deel van deze functionaliteiten is aanwezig, de rest wordt in de komende 2 maanden ontwikkeld en getest.

 

Vwb de opslag van grote bestanden houden we een slag om de arm, maar daar komen we wel uit.

 

gr

 

Henk Jelt

Focus On Telecom - ensuring your freedom to focus on your core business

-------------------------------------------------------------------

Focus On Telecom is een initiatief van FOT Holding BV

Roggeland 20 | 3833 VP Leusden

tel: 06 53711808 | fax: 033 4337890

Link naar reactie
  • 0

Wat heb ik tot nu toe ondernomen om het obstakel van de te programeren Nokia telefoon te overbruggen?

 

- Ik ben er met veeeeeeeel mensen over gaan praten.

1. Ik ben op de nokia site gaan rond kijken en heb zo de software games afdeling gevonden.

2. Een van de ontwikkelaars van deze games is het engelse bedrijf Macrogames (geloof ik) Zij hebben mij meer inzicht gegeven in de reden waarvoor het onmogelijk zou zijn.

3. Dit probleem heb ik met wat mensen besproken en ik ben op zoek gegaan naar een ingang in Nokia, HJ heeft daarvoor het eerste balletje opgegooid.

4. Ik ben (een beetje) bij de hacker community gaan kijken en mijn kennissen bij VT100 om info gevraagd.

5. Ben nog met wat andere ingangen bij Nokia bezig, voor Nokia zou dit interessant kunnen zijn omdat Microsoft zich ook op de mobieltjes markt aan het begeven is met winCE driven devices. Nokia zal hoogst waarschijnlijk gedwongen worden om de functionaliteiten van hun telefoons uit te gaan breiden.

 

Al met al heb ik het gevoel dat er een goede kans bestaat dat dit probleem te overbruggen is.

 

Vandaag ga ik proberen in kaart te brengen wat voor stappen we in welke tijd moeten ondernemen.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Goed nieuws? Ik hoorde al een tijdje dat Microsoft zich op de mobieltjes markt aan het richten was, dit emerce berichtje verschaft wat meer inzicht.

 

http://www.emerce.nl/archives/nieuws/Technologie/14422.html

 

Ik ben benieuwd hoeveel plugin mogelijkheden de MS variant heeft. Wie weet moeten we eens met hen gaan praten?

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

ok, de uitrol van de enquete is af. Ik zal nu aan de hand van het IMK-Projecten voorbeeld ondernemingsplan het ondernemingsplan gaan schrijven.

 

Ik zal ook een strategisch marketing plan gaan schrijven.

 

Op alle plannen mag iedereen natuurlijk zo veel schieten als ze willen.

 

(voorbeeld van IMK kan je hier vinden http://www.imk-projecten.nl/advies/IMK_ondernemersplan.pdf)

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 68 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.