Ga naar inhoud

Het vinden van de juiste positie in de markt

Geplaatst:

Tom Holsch

Op dit moment denken we ons te kunnen onderscheiden met de soort films die de studio maakt, en die beschikbaar zijn op ons streaming platform. 

Alleen maar "debut-films" ook wel. 

 

We twijfelen nog of al die films ook uit de koker moeten komen van onze eigen film studio.

 

Hoe kunnen wij ons het beste profielen? 

Als een streaming service dat "debuut films" aanbied

Of als een filmproductie bedrijf dat een springplank voor talent is (waarbij onze streaming service één van de distributiekanalen is). 

Of is er nog een andere positie die jullie zien?

 

aangepast door Tom Holsch

Featured Replies

Geplaatst:

TwaBla

1 uur geleden, Tom Holsch zei:
 

Of is er nog een andere positie die jullie zien?

 

 

Dit vergt wel heel specifieke kennis van de filmsector en nieuwe ontwikkelingen daarin, onder andere de opkomst van nieuwe streaming services (Netflix, HBO, Prime, Videoland, NPO Start) en platforms zoals TradeCast.

 

Het hit-model vergt een alles-of-niets aanpak, zeker bij films. Bij series daarentegen zie je dat er vaak een pilot wordt gemaakt. Dat lijkt me een veel kansrijker model voor aanstormend talent en ook beter schaalbaar voor streaming. Hoe je vervolgens het geheel gaat financieren zonder hits, wordt dan wel interessant.

 

De suggestie dat Orson Welles onbekend was voordat hij Citizen Kane maakte, lijkt me ook niet helemaal correct. Die had al naam gemaakt als radio- en theatermens.

 

Een streaming service voor starter-producties lijkt me kansloos, dan is een productieclub a la United Artists of een service-bedrijf zoals New Book Collective een ander idee. De laatste helpt ook zelf-producerende auteurs zoals Kluun, Tommy Wierenga en Paulien Cornelisse met span- en handdiensten.

 

New Cast Collective!

 

Verder heb ik geen flauw benul. :face-with-hand-over-mouth:

aangepast door TwaBla

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Geplaatst:

Hans van den Bergh

  • Moderator

Wat jij vraagt, is niet op basis van jouw bericht te beantwoorden. Dé markt voor jullie bestaat uit mensen die voor jullie propositie bereid zijn om in voldoende mate de portemonnee te trekken.

 

Daar moet je zelf onderzoek naar doen. Voor ons zijn jullie immers totaal onbekenden.

 

Hebben jullie jezelf al eens goed onder de loep genomen? Met 'denken ons te kunnen onderscheiden met...' als basis voor de onderzoeksvraag kun je dat gaan onderzoeken...

 

 

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc I Innovatiestrategieën Ontwerper I HL-Deelnemer en -Moderator I Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht I Bedrijfsidee? Toets het Grátis: HIERMEE!

Geplaatst:

Tom Holsch

  • Auteur

Hi Hans en Twabla,


Hartelijke dank voor jullie feedback! 


@TwaBla waarom lijkt een streaming service voor starters je kansloos?

 

@Hans van den Bergh: we hebben onderzoek gedaan, maar alleen vanuit de film. Dat vind ik ook de uitdaging. Want je zou kunnen zeggen dat elke film bijna weer een nieuw bedrijf is, met een eigen doelgroep/niche. En hier komt mijn vraag denk ik ook vandaan.

 

Op dit moment hebben we 1 film op een website, dat ziet er zo uit --> zie link in mijn handtekening onder dit bericht.

 

Kennen jullie frameworks/methodes die ik kan doorlopen om onze positionering aan de tand te voelen?


 

aangepast door Tom Holsch

Geplaatst:

Hans van den Bergh

  • Moderator
14 minuten geleden, Tom Holsch zei:

Kennen jullie frameworks/methodes die ik kan doorlopen om onze positionering aan de tand te voelen?

 

Die heb ik al gegeven:

 

19 uur geleden, Hans van den Bergh zei:

Dé markt voor jullie bestaat uit mensen die voor jullie propositie bereid zijn om in voldoende mate de portemonnee te trekken.

 

Dit is een hoofdvraag die je in heel veel aspecten voor onderzoeksvragen kunt opdelen (Wat kun/wil je bereiken, hoe zou dat te bereiken zijn en wat is er dan voor nodig?)

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc I Innovatiestrategieën Ontwerper I HL-Deelnemer en -Moderator I Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht I Bedrijfsidee? Toets het Grátis: HIERMEE!

Geplaatst:

TwaBla

1 uur terug, Tom Holsch zei:

Kennen jullie frameworks/methodes die ik kan doorlopen om onze positionering aan de tand te voelen?

 

Een framework heb ik nog niet voorbij zien komen, wel een algemeen advies om vanuit de vraag te kijken. Zijn dat betalende consumenten, omroepen, sponsors, of bestaande streaming services die content zoeken?

 

21 uur geleden, Tom Holsch zei:

Hiermee willen wij loskomen aan het "hit" model van de klassieke filmstudio.

 

Dat wordt in het voorbijgaan even genoemd, maar er zitten allerlei veronderstellingen in. Maak eerst eens een echte analyse van het productie-ekosysteem, want wat je nou zegt klinkt als een aanname van een student. De realiteit is veel complexer en veelzijdiger.

 

Als je het bestaande eko-systeem (de aanbodzijde) goed kan beschrijven, wordt het makkelijker om te bepalen wat je wel en niet wil zijn. Dat is positioneren. Positie kiezen in het bestaande slagveld.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.