herman van der helm Geplaatst: 16 oktober 2022 herman van der helm 2,4k 355 Geplaatst: 16 oktober 2022 (aangepast) 2,5 jaar geleden heb ik het volgende topic gestart. Corona: Hoe kunnen we de lockdown inventief gaan voortzetten? - Off Topic - Higherlevel Hierin was ik op zoek naar mogelijkheden om corona lockdowns te beperken dan wel slim te kunnen voortzetten met zo min mogelijk beperkingen. Ik ben begonnen met wat slimme dingen te doen, zoals een temperatuurmeter op mijn smartphone. Ik testte elke dag dat ik met mensen in contact zou komen mijn temperatuur. Er waren toen nog geen betrouwbare zelftesten. Ik ben dit blijven doen tot op heden. Ik heb in al die jaren geen noemenswaardige verhoging gehad, ook geen corona. Tot ik 1,5 week geleden voor ik naar een klant zou gaan ineens een verhoging naar 38,8 graden had. Snel een zelftest gedaan en er bleek uit dat er geen besmetting was. Ben voor de zekerheid toch maar niet naar die klant gegaan en heb de afspraak verplaatst. De volgende ochtend kreeg ik klachten en deed opnieuw een zelftest. Bingo: positief. Ben twee dagen ziek geweest en zit nog in quarantaine. Ik weet niet of ik de conclusie mag trekken, maar ik heb toch virusoverdracht kunnen beperken door die temperatuurmeting, die met een zelftest niet was gebeurd. Misschien is die temperatuurmeting zo gek nog niet. 17 oktober 2022 aangepast door Mikky Vrolijk Titel aangepast www.tiller.eu - Hefmobiel van Tiller® www.gezondbelast.nl - Gezond Belast www.veiligtillennietmeertillen.nl - Veilig tillen = NIET meer tillen Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/73919-corona-virusoverdracht-beperken-reactie-op-25-jaar-oud-topic/ Delen op andere sites More sharing options...
TwaBla Geplaatst: 16 oktober 2022 TwaBla 22,7k 1426 Geplaatst: 16 oktober 2022 1 uur geleden, herman van der helm zei: Misschien is die temperatuurmeting zo gek nog niet. +1 Hiep hiep hoera: honderd jaar A4 (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie) Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/73919-corona-virusoverdracht-beperken-reactie-op-25-jaar-oud-topic/#findComment-666705 Delen op andere sites More sharing options...
Gast Wigbolt Geplaatst: 16 oktober 2022 Gast Wigbolt Geplaatst: 16 oktober 2022 (aangepast) Zelf temperaturen en daar ook naar handelen is natuurlijk lovenswaardig. Dit kost vrijwel niks behalve eigen bereidheid. Het professioneel organiseren of structureel/verplicht afnemen van temperatuurmetingen bij medewerkers, bezoekers of bijvoorbeeld scholieren was 2,5 jaar geleden (in Nederland en in mindere mate in Europa) direct een privacy-issue als ik het me goed herinner. Mvg, Wigbolt 16 oktober 2022 aangepast door Wigbolt Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/73919-corona-virusoverdracht-beperken-reactie-op-25-jaar-oud-topic/#findComment-666708 Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuw accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen