• 0

Huurcontract vroegtijdig opzeggen Ivm verloedering

(aangepast)

Goedendag iedereen,

 

2 jaar geleden ben ik verhuisd naar mijn huidige pand in een groot bedrijfsverzamelgebouw. (Gemiddeld 200m2 vloer oppervlakte per unit)

 

In de tijd dat ik de huurovereenkomst (4 jaar) tekende was het nog van verhuurder X. Deze zorgde er altijd voor dat het netjes was en dat er nette bedrijven in het pand zaten. 

 

Nu is het pand 8 maanden geleden verkocht aan verhuurder Z, deze heeft het pand in 8 maanden tijd volledig laten verloederen. 

 

Er zitten nu meerdere post order bedrijven in die overal afval op de grond gooien, de ingangen blokkeren, in de bosjes pissen en en alle parkeerplaatsen blokkeren. 

 

Daarnaast staan er meerdere sloop auto's zonder blok of ruiten

 

Ook zijn er meerdere ruiten van het pand kapot die niet vervangen worden en word.het pand niet meer schoon gemaakt. 

 

 

Ik verkoop producten met een hoge waarde van +-50.000,- per product. 

 

Je kan je wel voorstellen dat deze verloedering niet echt goed afkomt op mijn klanten. 

 

Nu heb ik een nieuw pand gevonden en de huidige buren willen mijn pand wel over nemen. De verhuurder weigert dit nu of wil mij een zeer hoge afkoopsom laten betalen. 

 

Dit terwijl het de schuld van de verhuurder is dat ik momenteel uit mijn pand wil. 

 

* Mag je als huurder de huur vroegtijdig opzeggen omdat het pand van eigenaar veranderd? Ik hem namelijk nooit een nieuw contract of enkele overeenkomt met de nieuwe eigenaar getekend. Op papier huur ik dus nogsteeds van verhuurder X ( geen eigenaar) maar maak het geld over aan Z. 

 

* Is de verloedering van het pand een reden om de huur vroegtijdig op te zeggen?

 

Alvast bedankt!

 

 

aangepast door Timmmm
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0
12 uur geleden, Timmmm zei:

Het pand is een bedrijfsruimte, gelegen op een industrieterrein. Er is dus (helaas) geen sprake van detail handel. 

 

Dat wil niet zeggen dat het geen middenstandsbedrijfsruimte is volgens de wet. Het moet gaan om:

  • gebouwde onroerende zaak of gedeelte daarvan, die krachtens overeenkomst van huur en verhuur is bestemd voor de uitoefening van een kleinhandelsbedrijf, van een restaurant- of cafébedrijf, van een afhaal- of besteldienst of van een ambachtsbedrijf, een en ander indien in het gehuurde een voor het publiek toegankelijk lokaal voor rechtstreekse levering van roerende zaken of voor dienstverlening aanwezig is
  • gebouwde onroerende zaak of gedeelte daarvan, die krachtens zulk een overeenkomst bestemd is voor de uitoefening van een hotelbedrijf
  • een onroerende zaak die krachtens zulks een overeenkomst bestemd is voor de uitoefening van een kampeerbedrijf;

Het hangt af van de feitelijke situatie.

 

Als uw bedrijf daar niet aan voldoet, hoeft de verhuurder niet mee te werken aan indeplaatsstelling, maar u kunt het wel vragen.

Met vriendelijke groet,

mr. Monique Doomernik

UwJurist.nl-Contracten en Voorwaarden-Arbeidsrecht-Huurrecht-Franchiserecht

Link naar reactie
  • 0
13 uur geleden, Timmmm zei:

Nu heb ik een nieuw pand gevonden en de huidige buren willen mijn pand wel over nemen. De verhuurder weigert dit nu of wil mij een zeer hoge afkoopsom laten betalen. 

 

De geïnteresseerden kunnen toch met u samenwerken om te onderhandelen?

Nog een optie is onderverhuur. Is dat toegestaan volgens de overeenkomst? En zo nee, dan kun je vragen om toestemming.

Met vriendelijke groet,

mr. Monique Doomernik

UwJurist.nl-Contracten en Voorwaarden-Arbeidsrecht-Huurrecht-Franchiserecht

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
Quote

Er zitten nu meerdere post order bedrijven in die overal afval op de grond gooien, de ingangen blokkeren, in de bosjes pissen en en alle parkeerplaatsen blokkeren. 

 

Daarnaast staan er meerdere sloop auto's zonder blok of ruiten

 

Ook zijn er meerdere ruiten van het pand kapot die niet vervangen worden en word.het pand niet meer schoon gemaakt. 

Heb je dit ooit al eens gemeld (hierover geklaagd) bij de nieuwe verhuurder (beheerder)? Maak het eens concreet...

 

...een bedrijf gooit geen afval op de grond. Dat kunnen alleen mede-ondernemers of medewerkers doen. Op welke manier worden ingangen geblokkeerd? Waarom wordt er in de bosjes gepist (overname van jouw woorden)? En hoe moeten we het blokkeren van parkeerplaatsen lezen? Wie heeft de sloopautos geplaatst? Zijn deze van medehuurders en staan deze op privéterrein of op de openbare weg?

 

En hoe zit het met de beglazing en algemene schoonmaak? Wat voor afspraken of servicecontracten gelden daarvoor? Voor jouw dossieropbouw.

 

Welkom op ondernemersforum Higherlevel overigens!:winking-face:

 

Mvg,

 

Wigbolt

aangepast door Wigbolt
Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Hoe is het als wedervraag mogelijk dat je huur betaalt aan een niet-contractpartij (dat is tenminste wat ik meen te lezen)? Ik ben wel benieuwd wat juristen of advocaten huurrecht daar van vinden. Mij lijkt het namelijk zeer onverstandig.

 

Mvg,

 

Wigbolt

aangepast door Wigbolt
Link naar reactie
  • 0
3 uur geleden, Gast zei:

Hoe is het als wedervraag mogelijk dat je huur betaalt aan een niet-contractpartij (dat is tenminste wat ik meen te lezen)? Ik ben wel benieuwd wat juristen of advocaten huurrecht daar van vinden. Mij lijkt het namelijk zeer onverstandig.

De nieuwe eigenaar treedt als rechtsopvolger in alle rechten en plichten van de vorige eigenaar. En is dus de opvolgende contractspartij.

Met vriendelijke groet,

mr. Monique Doomernik

UwJurist.nl-Contracten en Voorwaarden-Arbeidsrecht-Huurrecht-Franchiserecht

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 167 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.