....1.... Bij het geruisloze omzetten van ZZP naar BV, is de BV vanaf November 2022 juridisch opgericht. Als ik het goed begrijp krijgt de DGA alleen dan maar salaris van November en December maand of kan het hele jaarlijk salaris DGA nog betaald worden?
....2.... Als de salaris DGA is vergelijkbaar met iemand die in hetzelfde sector werkt en hetzelfde soort werk doet (niet 75% of meest vergelijkbaar salaris maar gewoon 100% of meest vergelijkbaar inkomen) moet er toch in 2023 salaris DGA verhoogd worden? NB- Hier is geen rekening gehouden met afroommethode en winst in de werkBV.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
h.software
h.software
Goedeavond allemaal,
Ik heb 2 vragen mbt salaris DGA -
....1.... Bij het geruisloze omzetten van ZZP naar BV, is de BV vanaf November 2022 juridisch opgericht. Als ik het goed begrijp krijgt de DGA alleen dan maar salaris van November en December maand of kan het hele jaarlijk salaris DGA nog betaald worden?
....2.... Als de salaris DGA is vergelijkbaar met iemand die in hetzelfde sector werkt en hetzelfde soort werk doet (niet 75% of meest vergelijkbaar salaris maar gewoon 100% of meest vergelijkbaar inkomen) moet er toch in 2023 salaris DGA verhoogd worden? NB- Hier is geen rekening gehouden met afroommethode en winst in de werkBV.
Alvast bedankt!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/74037-salaris-dga/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
12 antwoorden op deze vraag