• 0

Bemiddelingsovereenkomst

Dag Highlevellers,

 

Afgelopen september heb ik mijn BV A opgericht om een start te maken in de wereld van ZZP.

 

Een bemiddelaar heeft mij benaderd en met leugens en halve waarheden een contract aangeboden.

Gegeven dat hij betrouwbaar over kwam heb ik hem op zijn woord geloofd en het contract geaccepteerd.

 

Nu 2 maanden later, ben ik erachter gekomen dat een heleboel punten niet waar zijn.

Echter, zie ik niet direct een manier om de contract te ontbinden zonder dat de derde partij de dupe er van wordt.

 

Derhalve ben ik wezen nadenken en ben ik tot de volgende vraagstuk gekomen.

 

In mijn contract is opgenomen dat de opdrachtnemer (mijn BV) vertegenwoordigd door mij een jaar na beëindiging van het contract op enigerlei wijze, directe of indirecte zakelijke contacten mag houden met de derde partij.

 

Vraagstuk: wat als ik mijn BV A opzeg en een nieuwe BV opricht.

Ben ik dan ook verplicht om me eraan te houden omdat ik vertegenwoordiger ben geweest van BV A?

 

Alvast bedankt voor jullie hulp.

 

Met vriendelijke groet,

 

Malik Z

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0
10 uur geleden, Malik Z zei:

In mijn contract is opgenomen dat de opdrachtnemer (mijn BV) vertegenwoordigd door mij een jaar na beëindiging van het contract op enigerlei wijze, directe of indirecte zakelijke contacten mag houden met de derde partij.

 

Vraagstuk: wat als ik mijn BV A opzeg en een nieuwe BV opricht.

Ben ik dan ook verplicht om me eraan te houden omdat ik vertegenwoordiger ben geweest van BV A?

Het hangt er vanaf wat er precies is afgesproken. Wat staat er in de overeenkomst? Als de afspraak alleen kleeft aan BV A dan geldt die niet voor op te richten BV B. Een BV B oprichten zou dan een manier zijn om alsnog direct zaken te doen met de derde partij. Maar is het de moeite waard? 

 

Als dat zo is kan het ook je inzet zijn om eens om tafel te gaan met de leverancier: ik wil graag jullie toestemming om via BV A met derde partij direct zaken te doen. Nee heb je, ja kun je krijgen. 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Zoals altijd is het belangrijk om de bepaling(en) exact te citeren, voordat we een goed advies kunnen geven.
En dat geldt ook voor een heldere situatieomschrijving. Want misschien is wel een beroep mogelijk op bijvoorbeeld dwaling.
Vage termen als leugens en halve waarheden en zo zijn nietszeggend.

Met vriendelijke groet,

mr. Monique Doomernik

UwJurist.nl-Contracten en Voorwaarden-Arbeidsrecht-Huurrecht-Franchiserecht

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 163 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.