• 0

Aankoop buitenland (US), hoe verrekenen met klant

Hallo,

 

 

Ik heb een eenmanszaak en betaal vaak voor diensten namens mijn klanten waarop ik achteraf de klanten weer factureer voor (bijna) dezelfde bedragen.

Nu is het zo dat ik onlangs met mijn bedrijfscreditcard een dienst hebt gekocht (van een bedrijf in USA) namens een klant en op de factuur staat een prijs zonder BTW. Laten we voor het gemak 100 usd aanhouden.

 

Nu wilde ik graag weten hoe ik dit door kan factureren naar mijn klant.

100 usd is ca. 95 euro

Dient ik dan een factuur te sturen naar mijn klant voor een bedrag van 95 euro exclusief btw ?

 

Hoor graag wat de beste gang van zaken is hiervoor

 

Alvast dank

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Of je nou 95 euro 'extra' in rekening brengt als onkosten of je jouw eigen prijs met 95 euro verhoogt maakt geen verschil natuurlijk.

Je vraagt aan de afnemer een bepaald bedrag voor jouw prestatie en daar ben je (normaal gesproken) BTW over verschuldigd.

(Dus het is dan ook wel zo handig om die BTW in rekening te brengen bij afnemer.)  

"What, me worry?"

Link naar reactie
  • 0

ok, wilde eigenlijk het bedrag zo 1 op 1 mogelijk doorberekenen, maar dan snijd ik dus in mijn eigen vingers als ik geen btw bereken, want ik factureer wel als normaal.

 

Dus samengevat, die E 95 is dan excl btw op mijn factuur (ondanks dat ik het E 95 heb ingekocht uit buitenland)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 115 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.