Bertus8

Newbee
  • Aantal berichten

    5
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Geslacht
    Male

Bertus8's trofeeën

  1. ok, wilde eigenlijk het bedrag zo 1 op 1 mogelijk doorberekenen, maar dan snijd ik dus in mijn eigen vingers als ik geen btw bereken, want ik factureer wel als normaal. Dus samengevat, die E 95 is dan excl btw op mijn factuur (ondanks dat ik het E 95 heb ingekocht uit buitenland)
  2. Hallo, Ik heb een eenmanszaak en betaal vaak voor diensten namens mijn klanten waarop ik achteraf de klanten weer factureer voor (bijna) dezelfde bedragen. Nu is het zo dat ik onlangs met mijn bedrijfscreditcard een dienst hebt gekocht (van een bedrijf in USA) namens een klant en op de factuur staat een prijs zonder BTW. Laten we voor het gemak 100 usd aanhouden. Nu wilde ik graag weten hoe ik dit door kan factureren naar mijn klant. 100 usd is ca. 95 euro Dient ik dan een factuur te sturen naar mijn klant voor een bedrag van 95 euro exclusief btw ? Hoor graag wat de beste gang van zaken is hiervoor Alvast dank
  3. Om de 'vaste inrichting' vraagstuk te beantwoorden, in NL is mijn Eenmanszaak geregistreerd bij een post(zakelijk)adres waar ik dus zelf geen fysiek kantoor / tafel heb. In HK is de LTD ook geregistreerd bij een post(zakelijk)adres maar welke zeer binnenkort naar een fysiek kantoor adres gaat met tafel en telefoon. Wat ik graag zou willen is - NL'se klanten kunnen blijven bedienen (waarbij NL'se rekening ivm ideal betaling wenselijk is) - HK klanten kunnen blijven bedienen - Belasting kan apart betaald blijven in NL en HK (indien er een voordeliger route is?) - Ondanks dat ik nu de focus leg op HK zou ik graag weer naar NL terug willen over 10 a 15 jaar zonder dat dit voor al te veel problemen zorgt.
  4. Dank beide voor de reacties en uitleg. Ik begrijp dat het per opzet en situatie altijd anders zal zijn. Betreft belasting wordt dit in beide landen apart betaald. In NL dus gewoon alles wat er in NL qua inkomsten wordt gegenereerd en in HK blijft alle inkomsten in de zaak. p.s. Heeft dit eigenlijk nog invloed op wat dan ook, wanneer er geen inkomsten / vaste salaris uit de LTD in HK wordt getrokken? Ondanks de huidige opzet is het idee om de NL'se klanten 'over te hevelen' naar de HK LTD ook aanwezig. Met als doel dat ik dan alleen HK belasting zou moeten betalen. Maar wat zijn daarvoor eventueel de punten waaraan gedacht moet worden? En zeker wanneer ik dit niet permanent wil maar bijv 10 a 15 jaar ?
  5. Hoi, Ik wilde geen nieuwe topic openen gezien onderstaande situatie in enkele opzichten overeenkomt met jip78 Situatie is als volgt: - Eenmanszaak met adres bij Regus en lever websites en verzorging van online marketing aan NL'se klanten. - Ltd company in Hong Kong (100% aandeelhouder - maar trek er geen salaris uit) - Heb een huur apartement in HK en woon er langer dan 6 maanden per jaar De eenmanszaak is stabiel en verzorgt enkele tientallen klanten (er komen geen nieuwe klanten bij) en de focus zal meer op de LTD in HK liggen. Kan de belasting in Nederland en HK apart blijvend betaald worden of heeft dat geen nut / kan het voordeliger?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.