Beste, Graag wil ik de winstreserves van mijn Holding gaan beleggen in aandelen. Wat zijn de verplichtingen omtrent verslaglegging? Het is bewerkelijk om elke aan en verkoop vast te leggen in de boekhouding. Is het simpelweg toegestaan om te zeggen op datum 01-01 staat er 10k winstreserve op de beleggersbankrekening en op 31-12 is dat bijvoorbeeld 11.850 euro, waarvan 10k winstreserve en 1.850 is de totale winst uit beleggingen voor het betreffende boekjaar (totale transactiekosten en dergelijke er al vanaf getrokken)?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Georgie83
Georgie83
Beste, Graag wil ik de winstreserves van mijn Holding gaan beleggen in aandelen. Wat zijn de verplichtingen omtrent verslaglegging? Het is bewerkelijk om elke aan en verkoop vast te leggen in de boekhouding. Is het simpelweg toegestaan om te zeggen op datum 01-01 staat er 10k winstreserve op de beleggersbankrekening en op 31-12 is dat bijvoorbeeld 11.850 euro, waarvan 10k winstreserve en 1.850 is de totale winst uit beleggingen voor het betreffende boekjaar (totale transactiekosten en dergelijke er al vanaf getrokken)?
aangepast door Georgie83Aanvulling
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/74265-boekhouding-winstreserves-bv-beleggen-in-aandelen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag