Ga naar inhoud

Advies inschrijving onderneming Spanje

Geplaatst:

Milan Grijmans

De situatie is als volgt :

Ik bezit een woning op Menorca . Nu wil ik een aantal maanden per jaar hikingtochten gaan organiseren op dit eiland. Ik blijf in Nederland wonen. 

Wat is de beste (fiscale) weg mbt het inschrijven van deze nieuwe onderneming? 

beantwoord door Joost Rietveld

Ga naar beste antwoord

Featured Replies

Geplaatst:

Joost Rietveld

• Moderator
  • Beste antwoord

Welkom!

In beginsel vestig je je onderneming daar waar je zelf resident bent, dus NL. Wellicht dat je, omdat je je diensten op Spaans grondgebied aanbiedt, de onderneming ook als autonomo moet inschrijven in Spanje. Check dat laatste vooral goed via een lokale belastingadviseur

Fiscaal en juridisch advies en expertise bij bedrijfsoverdrachten en rechtsvormkeuze of -wijziging: DenariusAdvies

Geplaatst:

Jeroen Kisters RPLU ARe

Beste Milan,

Heb je je laten adviseren over je verplichtingen, die voortvloeien uit de Wet op de reisovereenkomst? Zo nee, kijk dan bijvoorbeeld maar eens op de website van de VvKR ( www.vvkr.nl ).

Tevens zou ik wel twee keer nadenken om hetgeen je wil gaan doen vanuit een EMZ te organiseren.

aangepast door Jeroen Kisters RPLU ARe

Met vriendelijke groet,

Jeroen Kisters RPLU ARe

Adviseur juridisch risicomanagement, Risicodeskundige aansprakelijkheid & Getuige-deskundige Beroepsaansprakelijkheid

• 3 weeks later...
Geplaatst:

Milan Grijmans

• Auteur

Dank jullie wel .voor de goede orde : het betreffen dag wandeltochten dus geen reizen. Inmiddels in contact met een gestor. 

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.