Ik zit nog niet eens in de planningfase van mijn volgende idee, althans...de planning bestaat alleen nog in mijn hoofd. En een beetje in Nonex zijn hoofd, omdat ik mijn bedoelingen graag met hem wilde delen om te kijken of ik hem zo gek kon krijgen er iets over te tekenen ;D.

Nu vroeg ik me af of er hier mensen rondlopen die ervaring hebben met retail op schiphol? En dan niet vanuit de optiek van de vakantieganger... :D dat hebben we vast allemaal wel.

Meer uit het oogpunt van de retailer. Ik heb 1 keer contact gehad met de afdeling die gaat over retail op Schiphol en had het idee dat ik een audientie bij de Paus kwam aanvragen....ze zullen wel heeel veel ondernemers krijgen met wilde plannen, maar een beetje arrogantie is ze niet vreemd merkte ik.

Quotes uit dat gesprek: "Oh, u heeft een plan...mail het maar naar ons." "Geheimhoudingsverklaring, nee daar doen wij niet aan"... ???

Op de vraag hoe mijn idee, dat nog niet bestaat in Nederland, dan beschermd ging worden kreeg ik het antwoord dat ik ze maar gewoon moest vertrouwen.

Helaas is mijn vertrouwen niet zo groot in dit soort organisaties dat ik zomaar mijn vernieuwende ideeen bij ze deponeer met het idee dat het allemaal wel goed komt.

Iemand een idee hoe retail op Schiphol werkt, wat de vierkante meterprijzen zijn (hoorde ooit, hoger dan de PC Hooftstraat) en hoe ik mijn idee kan beschermen?

Het is een heel verhaal geworden, maar alvast dank.

Groet, Martin

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/7469-ervaring-met-schiphol/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

• 0

Beste Martin,

Het beschermen van concepten is heel erg moeilijk, zo niet onmogelijk.

Een discussie die ook een beetje opgaat voor je huidige activiteiten.

Een van de weinige manieren is door een goede merknaam aan het geheel te hangen, en het concept tot in de puntjes uit te werken.

Daarna is snelheid de sleutel, hoe sneller je uitrolt hoe minder kans een concurrent krijgt. Je setting valt natuurlijk wel onder een soort van intellectueel eigendom, en misschien kun je iets met leveranciers afspreken. Overigens bieden de VS wel mogelijkheden om concepten zoals je die in je hoofd hebt te beschermen. En hebben ze daar heel veel luchthavens en nog veel meer reizigers.

Misschien kun je wel een ondernemer vinden die nu ook op diverse luchthavens actief is. Zo zie ik al geruime ijd op verschillende luchthavens van die Bentleyloterijen staan. Lijkt me niet iets om eeuwig vol te kunnen houden (mischien ook wel). Die vierkante meterprijzen zullen vast de hoofdprijs zijn, maar reizigers op schiphol hebben ook wel een paar centen.

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/7469-ervaring-met-schiphol/#findComment-74765
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar