• 0

Vestigings klimaat

Ik loop vandaag met de vraag wat de doorslag geeft om je bedrijf op een bepaalde plaats te vestigen?

 

Met andere woorden waarom kiezen veel bedrijven voor de randstad.(duur, overvol etc.)

 

Of bijv. Zeeuws Vlaanderen "veel ruimte, lagere huur kosten" met in het achterland ook nog eens 6 miljoen spreekende Nederlanders.

 

Ben benieuwd wat de argumenten zijn.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Bereikbaarheid, status, uitstraling, zichtbaarheid, infrastructuur, aanwezigheid geschik personeel, aanwezigheid klanten/concurrenten, etc.

 

Voor nieuwe bedrijven gelden iets andere overwegingen. Sprout heeft daar net onderzoek naar gedaan en een leuk rapport over geschreven.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Leuke vraag ... ik ben er begin dit jaar ook mee bezig geweest. Heb het uiteindelijk pragmatisch opgelost. Ivm met de files in mn woonplaats. En toen een gebouw gezocht dat goed bereikbaar is met het openbaar vervoer, ruime parkeergelegenheden heeft en een goede uitstraling heeft.

 

Mijn advies: maak een lijstje met 3 - 4 punten die je echt belangrijk vindt tov je klanten en zoek daar iets bij.

Kees de Kruiff

In Memoriam

Link naar reactie
  • 0

IK sluit me bij zzpoke aan.

Volgens mij kiezen veel (startende) ondernemers voor een loctie in of om de woonplaats in verband met de kosten en de reistijd. Een puur praktische overweging, waarbij men misschien in de toekomst een andere locatie opzoekt.

 

En het hangt natuurlijk sterk van je product af, ben je toeleverancier van de KLM dan moet je niet een noord-oost drenthe gaan zitten.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    3 leden, 255 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.