Geplaatst: 15 december 200519 j Vissertje 15 berichten 4 Trofeeën 0 Reputatie Veel bedrijven halen een bedroevend rendement uit hun loyaliteitsprogramma's. Zie artikel op zibb.nl Hebben jullie voorbeelden van programma's die wel aantoonbaar een gunstig effect hebben op de klantentrouw? Michiel de Visser
Geplaatst: 15 december 200519 j Ewout Wolff 3.2k berichten 8 Trofeeën 157 Reputatie * Zegeltjes van Shell * Spaarpunten van Douwe Egberts * Freebees van BP * Airmiles van Diversen * Rocks van Texaco * "Vrienden van het ....museum/kunst/cultuur/park" ....of werken deze dingen eigenlijk niet (meer) ? Online marketing manager Onedaycompany http://twitter.com/ewoutwolff
Geplaatst: 16 december 200519 j Persoon 1.4k berichten 8 Trofeeën 2 Reputatie Het zal best wel werken, maar ik denk wel dat het effect is afgenomen. Zeker als we kijken naar een aantal jaar geleden, toen reden mensen een dorp om, zodat ze toch de zegels kregen. De genoemde partijen zijn allemaal de grote en bekende jongens, maar hoe gaan jullie als zelfstandige daar nu mee om? Hanteren higherlevelleden ook zo'n systeem? Of zit onze meerwaarde in de persoonlijke aandacht, de kwaliteit, etc.? Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!
Geplaatst: 16 december 200519 j Maurijn vd Does 24 berichten 4 Trofeeën 0 Reputatie Op 15-12-2005 om 21:46, webwolff zei: ....of werken deze dingen eigenlijk niet (meer) ? De bedoelde "dingen" zullen nog wel werken. Zolang de consument er prijsvoordeel mee haalt of kan sparen voor een artikel, zal de prikkel er nog wel zijn om daarmee door te gaan. Echter zijn deze "dingen" volgens mij nogal oud (= uit de tijd dat internet nog niet in opkomst was). Zou het niet tijd worden dat de partijen die achter dit soort acties zitten niet eens "iets slims" gaan verzinnen waarbij ook gebruik wordt gemaakt van de kracht van het internet? Get the software you need.
Geplaatst: 16 december 200519 j Persoon 1.4k berichten 8 Trofeeën 2 Reputatie Op 16-12-2005 om 12:51, Maurijn vd Does zei: Zou het niet tijd worden dat de partijen die achter dit soort acties zitten niet eens "iets slims" gaan verzinnen waarbij ook gebruik wordt gemaakt van de kracht van het internet? Waarom moet het altijd met het internet? Veel van de doelgroepen van de genoemde acties maken geen of nauwelijks gebruik van internet. En wat versta je onder 'slim' gebruik van internet? Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!
Geplaatst: 16 december 200519 j Vissertje 15 berichten 4 Trofeeën 0 Reputatie Auteur Hebben jullie in het bericht ook gelezen dat mannen en vrouwen heel andere dingen verwachten van dit soort programma's? Was mij helemaal niet bekend, terwijl het toch heel simpel en logisch klinkt.... Zijn er nog andere opmerkelijke verschillen tusssen groepen? Jong en oud, verschillende etnische achtergronden, geografische verschillen (kijken Friezen anders aan tegen zegeltjes dan Limburgers, om maar een dwarsstraat te noemen), stad en platteland.
Vissertje
Veel bedrijven halen een bedroevend rendement uit hun loyaliteitsprogramma's.
Zie artikel op zibb.nl
Hebben jullie voorbeelden van programma's die wel aantoonbaar een gunstig effect hebben op de klantentrouw?
Michiel de Visser