• 0

Advies gezocht van review expert

Dag allen,

 

Ik ben per 1 april gestart met mijn eigen kantoor. Tot 1 april werkte ik als eenling en of eenkoppige op vestiging Zwolle. Na mijn opzegging en vertrek is kantoor Zwolle opgeheven. De reviews die aan mij, en voor mij persoonlijk geschreven zijn heb ik veilig gesteld en bewaard. Met schriftelijke toestemming van de schrijvers : ex-klanten, heb ik ze geplaatst op oa mijn website. Ex-werkgever  dreigt nu met juridische stappen omdat ik ze volgens hem niet mag gebruiken om dat “van hem” zijn. Ik had geen concurrentie of relatiebeding overigens. Wat is de waarheid in deze? De beoordelingen gaan specifiek over mij, dat is echt “aangeklikt” en duidelijk zichtbaar. Naam of bedrijfsnaam ex werkgever is niet te zien of genoemd. Gevalletje blaffende honden bijten niet, of moet ik buigen en meelaveren. 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Welkom op Higherlevel.

 

7 uur geleden, JanZwolle zei:

De reviews die aan mij, en voor mij persoonlijk geschreven zijn heb ik veilig gesteld en bewaard.

Waar waren deze geplaatst? Op de website van je werkgever? 

 

7 uur geleden, JanZwolle zei:

Ex-werkgever  dreigt nu met juridische stappen omdat ik ze volgens hem niet mag gebruiken om dat “van hem” zijn. 

Waar baseert je ex-werkgever dat op? Het auteursrecht op de reviews ligt bij de auteurs, je ex-werkgever had hooguit gebruiksrecht. Het kan dat in de voorwaarden van de website van je ex-werkgever staat dat ook de user-generated content eigendom werd van de ex-werkgever, maar in de praktijk kan dat niet. 

 

 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0
8 uur geleden, JanZwolle zei:

De reviews die aan mij, en voor mij persoonlijk geschreven zijn heb ik veilig gesteld en bewaard. Met schriftelijke toestemming van de schrijvers : ex-klanten, heb ik ze geplaatst op oa mijn website.

Het auteursrecht van het review ligt bij de schrijver daarvan.

Kopiëren naar een andere (eigen) site mag niet zomaar, maar aangezien je schrijft dat je schriftelijke toestemming van de schrijvers hebt, zie ik geen probleem.

 

Ik neem aan dat de recensies ook op de site van de ex-werkgever zijn blijven staan. Je hebt ze dus niet eigenhandig verplaatst.

 

Persoonlijke Skills en reviews op deze behoren aan jou als persoon, daar kan  je ex-werkgever geen rechten aan ophangen.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
9 uur geleden, JanZwolle zei:

Dag allen,

 

Ik ben per 1 april gestart met mijn eigen kantoor. Tot 1 april werkte ik als eenling en of eenkoppige op vestiging Zwolle. Na mijn opzegging en vertrek is kantoor Zwolle opgeheven. De reviews die aan mij, en voor mij persoonlijk geschreven zijn heb ik veilig gesteld en bewaard. Met schriftelijke toestemming van de schrijvers : ex-klanten, heb ik ze geplaatst op oa mijn website. Ex-werkgever  dreigt nu met juridische stappen omdat ik ze volgens hem niet mag gebruiken om dat “van hem” zijn. Ik had geen concurrentie of relatiebeding overigens. Wat is de waarheid in deze? De beoordelingen gaan specifiek over mij, dat is echt “aangeklikt” en duidelijk zichtbaar. Naam of bedrijfsnaam ex werkgever is niet te zien of genoemd. Gevalletje blaffende honden bijten niet, of moet ik buigen en meelaveren. 

 

1 uur geleden, Ron van der Kolk zei:

Welkom op Higherlevel.

 

Waar waren deze geplaatst? Op de website van je werkgever? 

Dank voor je reactie Ron. De reviews zijn geplaatst op een algemeen en een voor iedereen toegankelijk review platform (advieskeuze.nl / WIDBM / Trustoo ). Je kunt daar een kantoor, en daaronder een medewerker reviewen. Mijn ex-klanten hebben toestemming verleend, en/of zelf herplaatst en geverifieerd.

 

Waar baseert je ex-werkgever dat op? Het auteursrecht op de reviews ligt bij de auteurs, je ex-werkgever had hooguit gebruiksrecht. Het kan dat in de voorwaarden van de website van je ex-werkgever staat dat ook de user-generated content eigendom werd van de ex-werkgever, maar in de praktijk kan dat niet.  

Het is geplaatst op een algemeen consumentenplatform, denk aan advieskeuze.nl etc
De reviews zijn door mijn ex-klanten zelf herplaats onder mijn nieuwe firmanaam.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
2 minuten geleden, JanZwolle zei:

Dank voor de reacties. De reviews zijn geplaatst op een algemeen en een voor iedereen toegankelijk review platform (advieskeuze.nl / WIDBM / Trustoo ). Je kunt daar een kantoor, en daaronder een medewerker reviewen. Mijn ex-klanten hebben toestemming verleend, en/of zelf herplaatst en geverifieerd.

Het is door klanten geplaatst op een algemeen consumentenplatform, denk aan advieskeuze.nl etc 
De reviews zijn door mijn ex-klanten zelf herplaats onder mijn nieuwe firmanaam.

 

 

 

38 minuten geleden, Cosara zei:

Het auteursrecht van het review ligt bij de schrijver daarvan.

Kopiëren naar een andere (eigen) site mag niet zomaar, maar aangezien je schrijft dat je schriftelijke toestemming van de schrijvers hebt, zie ik geen probleem.

 

Ik neem aan dat de recensies ook op de site van de ex-werkgever zijn blijven staan. Je hebt ze dus niet eigenhandig verplaatst.

 

Persoonlijke Skills en reviews op deze behoren aan jou als persoon, daar kan  je ex-werkgever geen rechten aan ophangen.

De reviews zijn geplaatst op een algemeen en een voor iedereen toegankelijk review platform (advieskeuze.nl / WIDBM / Trustoo ). Je kunt daar een kantoor, en daaronder een medewerker reviewen. Mijn ex-klanten hebben toestemming verleend, en/of zelf herplaatst en geverifieerd.

 

Het is geplaatst op een algemeen consumentenplatform, denk aan advieskeuze.nl etc
De reviews zijn door mijn ex-klanten zelf herplaats onder mijn nieuwe firmanaam.

aangepast door JanZwolle
Link naar reactie
  • 0

Dank voor de reacties. De reviews zijn geplaatst op een algemeen en een voor iedereen toegankelijk review platform (advieskeuze.nl / WIDBM / Trustoo ). Je kunt daar een kantoor, en daaronder een medewerker reviewen. Mijn ex-klanten hebben toestemming verleend, en/of zelf herplaatst en geverifieerd.

Het is door klanten geplaatst op een algemeen consumentenplatform, denk aan advieskeuze.nl etc 
De reviews zijn door mijn ex-klanten zelf herplaats onder mijn nieuwe firmanaam.

Link naar reactie
  • 0
6 uur geleden, JanZwolle zei:

De reviews zijn door mijn ex-klanten zelf herplaats onder mijn nieuwe firmanaam.

Daar kan jouw ex-werkgever weinig aan veranderen .. of gaat hij iedere reviewer een proces aan doen wegens een vermeend exclusief gebruikersrecht ? 

 

Vrienden zullen jullie niet meer worden.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 95 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.