Ik doe geregeld zakelijke aankopen via Amazon waarvan ik dan een Duitse of Franse factuur ontvang met daarop '0% VAT' en een vermelding dat het een intra-communautaire levering betreft. Ik boek deze vervolgens in de administratie onder inkoop binnen EU btw-verlegd. Tijdens de bestelling moet ik echter het bedrag inclusief btw afrekenen (ze rekenen 19% in bijvoorbeeld Duitsland) en deze btw wordt enkele dagen later weer teruggestort.
Nu is mijn vraag, moet ik in dit geval op de aangifte omzetbelasting onder '4b. Leveringen/diensten uit landen binnen de EU' de omzetbelasting berekenen voor deze aankopen volgens het Nederlandse 21% BTW tarief of het Duitse 19% BTW tarief? Het lijkt me 21% aangezien ik de belastingaangifte doe in Nederland en niet in Duitsland, maar ik wilde het toch even dubbel checken.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Noa-777
Noa-777
Goedenavond,
aangepast door Nhh777Ik doe geregeld zakelijke aankopen via Amazon waarvan ik dan een Duitse of Franse factuur ontvang met daarop '0% VAT' en een vermelding dat het een intra-communautaire levering betreft. Ik boek deze vervolgens in de administratie onder inkoop binnen EU btw-verlegd. Tijdens de bestelling moet ik echter het bedrag inclusief btw afrekenen (ze rekenen 19% in bijvoorbeeld Duitsland) en deze btw wordt enkele dagen later weer teruggestort.
Nu is mijn vraag, moet ik in dit geval op de aangifte omzetbelasting onder '4b. Leveringen/diensten uit landen binnen de EU' de omzetbelasting berekenen voor deze aankopen volgens het Nederlandse 21% BTW tarief of het Duitse 19% BTW tarief? Het lijkt me 21% aangezien ik de belastingaangifte doe in Nederland en niet in Duitsland, maar ik wilde het toch even dubbel checken.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/74961-amazon-duitslandfrankrijk-btw-berekenen-op-btw-aangifte/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag