• 0

Advies over verkopen ontwerpen op platform

Hallo! 

 

Ik ben op zoek naar richtlijnen voor het administreren van mijn verkopen via mijn Redbubble webshop.

 

Dit platform laat me mijn ontwerpen uploaden, die klanten vervolgens kunnen aanschaffen op producten. Voor elke verkoop krijg ik een commissie, terwijl Redbubble alle kosten van drukken en overige kosten draagt. Bovendien neemt Redbubble ook de betaling van de klant op zich.

 

Het is belangrijk om te vermelden dat Redbubble me geen klantinformatie verschaft. Dit roept enkele vragen op. Ten eerste, wat betreft de inkomstenregistratie: moet ik het totale verkoopbedrag registreren alsof het een verkoop is via mijn eigen webshop (waardoor mijn bruto-inkomen snel de KOR-drempel zou overschrijden), of alleen de commissie/betaling die ik daadwerkelijk van Redbubble ontvang?

 

Mijn tweede vraag heeft betrekking op de BTW. Omdat de klant aan Redbubble betaalt en ik enkel mijn commissie ontvang, wie is dan belast met het afdragen van de BTW over de verkoop (gezien het feit dat ik geen klantgegevens krijg)?

 

Ik hoor graag uw expert advies over deze zaken.

 

Bij voorbaat dank voor uw tijd en hulp! 

 

Vriendelijke groet,
Jessica

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0
(aangepast)
4 uur geleden, Jessicadesign zei:

Omdat de klant aan Redbubble betaalt en ik enkel mijn commissie ontvang, wie is dan belast met het afdragen van de BTW over de verkoop (gezien het feit dat ik geen klantgegevens krijg)?

Redbubble schrijft daarover:

Quote

As of July 1, 2021, Redbubble will calculate, collect and remit VAT to the relevant EU tax authorities on behalf of artists on sales of goods to customers located in the EU where:

  • Goods of any value are shipped from 3rd-party fulfillment partners within the EU;
  • Goods valued no greater than €150 are shipped from 3rd-party fulfillment partners located outside the EU.

 

 

 

 

aangepast door Ron van der Kolk
spelfout

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 90 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.