En de zzp’er, hij ploegde voort

Aanbevolen berichten

2 uur geleden, henkh zei:
2 uur geleden, Cosara zei:

Het zijn cadeautjes van Sinterklaas en de Kerstman, waarvan wij weten of behoren te weten dat die niet bestaan. Anders gezegd … het zijn sigaren uit eigen doos.

Zolang het belastingtarief niet naar beneden gaat of heffingskortingen omhoog is het gewoon geld en geen cadeautje.

Inderdaad geen cadeautje, want je betaald het uiteindelijk zelf.😩
 

Heffingskortingen … nog zulke fiscale wangedrochten.😡

 

Al die ambtenaren die daar mee bezig moeten zijn … In deze tijden - en ook daarbuiten - van arbeidersschaarste  zouden ze beter op belangrijke taken ingezet kunnen worden.

 

2 uur geleden, henkh zei:

Van mij mogen er minimaal 10 tot 12 verdwijnen maar dat zal wel een utopie blijven.

Van mij ook.

Hoogste tijd voor een herziening van het kiesstelsel.

 

2 uur geleden, henkh zei:

en nou niet zeuren dat politieke diversiteit zo'n groot goed is.

Heb ik nooit beweert … en ben er ook geen voorstander van.

 

 

 

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
1 minuut geleden, Cosara zei:

Hoogste tijd voor een herziening van het kiesstelsel.

 

en het belastingstelsel: Geen heffingskortingen, toeslagen en andere douceurtjes. Gewoon 0% tarief over de eerste 50K. En nooit meer reparatiewetgeving.

 

Of de btw naar 40% Wie veel consumeert betaalt dan de belasting.

 

Off topic: Eigenlijk ben ik met pensioen op dit forum. Aangeschoven aan de stamtafel  omdat het voor de hobby sterren kijken al dagen bewolkt is. :face-with-tears-of-joy::face-with-tongue:

 

 

 

Link naar reactie
1 uur terug, henkh zei:
1 uur terug, Cosara zei:

Hoogste tijd voor een herziening van het kiesstelsel.

en het belastingstelsel: Geen heffingskortingen, toeslagen en andere douceurtjes.

Helemaal mee eens …

Onzinnig om geld als zijnde water rond te pompen.

 

1 uur terug, henkh zei:

Of de btw naar 40% Wie veel consumeert betaalt dan de belasting.

Daarmee wordt het over de grens hopshoppen alleen maar erger. 
 

1 uur terug, henkh zei:

Eigenlijk ben ik met pensioen op dit forum. Aangeschoven aan de stamtafel  omdat het voor de hobby sterren kijken al dagen bewolkt is.

Pensioen betekent niet dat de dagen achter de begonia’s doorgebracht moeten worden.

Trouwens … als ik bij een bekende groothandel binnenloop dat lijkt het wel … eens ondernemer, altijd ondernemer.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
(aangepast)

Begonia's hebben we niet en hoewel ik nog maar 10 uur in de week werk heb ik het drukker dan ooit. 2x per week wandelen, musea afstruinen, lunchen met vrienden en een tweetal hobby's. Dus geen tijd voor de groothandel. BOL is mijn vriend.

 

En belastinghervorming? Ben bang dat dit een heel moeilijk dossier wordt voor een nieuw kabinet.

 

Ook het ZZP-er verhaal zal een lastig verhaal worden.  AOV en Pensioen verplichtingen zullen wel naar de lange termijn verhuizen alsmede de handhaving van regels omtrent DBA.

 

En de ZZP-er ploetert de komende jaren voort.

 

 

 

aangepast door henkh
typefout
Link naar reactie
56 minuten geleden, henkh zei:

En belastinghervorming? Ben bang dat dit een heel moeilijk dossier wordt voor een nieuw kabinet.

Dat was het al voor vele kabinetten daarvoor, dus ik verwacht er niet veel van … eigenlijk helemaal niets. 

 

Aan de ene kant jammer, omdat het zoveel makkelijker en begrijpelijker kan … aan de andere kant ook weer niet omdat het (voor mij en vele anderen) veel werk oplevert en dus ook veel inkomsten, waarover weer belasting moet worden afgedragen.

 

Ook de politiek ontkomt niet aan ‘the difficulty of downsizing’.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
Retired Mod     7,5k 1452
22 uur geleden, henkh zei:

En belastinghervorming? Ben bang dat dit een heel moeilijk dossier wordt voor een nieuw kabinet.

 

Voor 2030 valt niet veel te verwachten


Quote uit een CBP rapport dat niet wil linken nar hier..

De belastinghervorming van 1990 wordt de Oort-operatie genoemd, naar de voorzitter van
de commissie tot vereenvoudiging van de loonbelasting en de inkomstenbelasting, ingesteld
in september 1985. De oorsprong van deze commissie is te herleiden naar een aangenomen
motie van Van Rooijen c.s. in december 1979 waarin gevraagd wordt om een grote studie
naar het Nederlandse inkomstenbelastingstelsel.

 

6 jaar tussen eerste initiatief en start commissie, daarna nog 5 jaar om te komen tot hervorming.

 

Ik weet nog dat ik in 1990 bij begin van mijn SPD studie belastingrecht bewust een jaartje doorgeschoven heb zodat ik studieboeken zou krijgen obv de nieuwe wetgeving ipv dat het jaartje belastinggeschiedenis zou worden.

ik ga ergens tussen 2037 en 2040 met pensioen. Als ik mazzel heb maak ik nog net 1 hervorming mee.
 

Link naar reactie

Zo Roel, dat is nog eens hele periode. Nou heb ik nooit een hekel gehad aan werken maar het idee dat ik vanaf november mijn eigen dingen kan doen is toch wel prettig. #tijdvoorhobby's

 

22 november verkiezingen, ik verwacht een giga kippenhok de komende en waarschijnlijk eerst een of meerdere kabinetten van korte duur.

 

Pas met een stabiele politieke situatie kan er weer gewerkt worden aan een nieuw stelsel.

 

En regulering van het ZZP-er schap zal ook wel een van lange adem worden.

 

Morgen weer lekker hobbyen:face-with-tongue:

Link naar reactie
Retired Mod     7,5k 1452
3 uur geleden, henkh zei:

Zo Roel, dat is nog eens hele periode. Nou heb ik nooit een hekel gehad aan werken maar het idee dat ik vanaf november mijn eigen dingen kan doen is toch wel prettig. #tijdvoorhobby's

 

Ach e eerste 30 jaar zijn ook omgevlogen die laatste 15 zijn ook zo voorbij..

 

3 uur geleden, henkh zei:

22 november verkiezingen, ik verwacht een giga kippenhok de komende en waarschijnlijk eerst een of meerdere kabinetten van korte duur.

 

Ik twijfel tussen vastgelopen formatiepogingen van ca 1 jaar en dan meteen verkiezingen, zou uniek zijn volgens mij.
of idd een 5-6 partijen coalitie en dan mekaar na 1-1,5 jaar de tent uit vechten

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 131 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.