• 0

Vraag mbt verschillende bedrijfsactiviteiten

Hallo allemaal, mijn naam is Bas en ik ben nieuw op dit platform.

 

Sinds april van dit jaar heb ik een eigen eenmanszaak opgezet. Met dit bedrijfje verkoop ik geschenken aan particulieren. Daarnaast heb ik een extra handelsnaam ingeschreven. Dit heb ik gedaan met de reden dat als ik wat extra tijd over heb om dan een dienst te gaan leveren. 
 

Nu is het zo dat ik een opdracht kan vervullen voor een aantal weken bij een opdrachtgever. Ik heb dit dus nog niet eerder gedaan. Op internet vind ik verschillende dingen over het hebben van 1 opdrachtgever. Mag ik deze opdracht aannemen als ik nog niet weet of ik daarna ook andere opdrachtgevers ga hebben?

 

Ook vraag ik mij af hoe het zit met de boekhouding en bankrekening. Ik heb voor mijn handelsbedrijfje een boekhouding en rekening. Kan ik voor de extra handelsnaam daarvan gebruik maken of moet ik een aparte boekhouding/ rekening openen?

 

Dit alles gaat gepaard met dat ik mee doen aan de KOR, heeft dit invloed op de dienst die ik zou kunnen gaan leveren?

 

Alvast bedankt voor een eventuele reactie.

 

Groeten, Bas

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 1

Welkom op Higherlevel, Bas!

 

10 minuten geleden, Baszzerd zei:

Mag ik deze opdracht aannemen als ik nog niet weet of ik daarna ook andere opdrachtgevers ga hebben?

Natuurlijk, één klant moet de eerste zijn.  De informatie die je bent tegengekomen gaat hoogstwaarschijnlijk over schijnzelfstandigheid. Zolang je ervoor zorgt dat er meerdere opdrachtgevers gaan komen vormt dat geen probleem, ervan uitgaande dat je je EMZ niet hebt opgericht om uitsluitend voor die ene opdrachtgever te gaan werken.

 

 

14 minuten geleden, Baszzerd zei:

Ook vraag ik mij af hoe het zit met de boekhouding en bankrekening. Ik heb voor mijn handelsbedrijfje een boekhouding en rekening. Kan ik voor de extra handelsnaam daarvan gebruik maken of moet ik een aparte boekhouding/ rekening openen?

Je boekhouding is van je EMZ, daarbinnen mag je zoveel handelsnamen gebruiken als je wil. Die zijn eigenlijk alleen voor duidelijker onderscheid naar je klanten toe, je zichtbaarheid dus. Binnen je boekhouding kun je er natuurlijk wel voor kiezen om je verschillende activiteiten enigszins te scheiden, maar dat is dan vooral voor je eigen inzicht in de kosten en opbrengsten van je verschillende activiteiten.

Je mag dus ook gewoon één (zakelijke) bankrekening gebruiken, maar als je dat per activiteit wil scheiden staat je dat vrij.

 

 

16 minuten geleden, Baszzerd zei:

Dit alles gaat gepaard met dat ik mee doen aan de KOR, heeft dit invloed op de dienst die ik zou kunnen gaan leveren?

De KOR kent een omzetgrens van €20.000 voor je EMZ. Je verschillende activiteiten en handelsnamen maken daar dus geen verschil in, het gaat erom hoeveel omzet jouw EMZ in één kalenderjaar maakt, ongeacht met welke activiteit je dat doet.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 90 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.