• 0

Opdrachtgever wil beëindigingscontract terwijl ik jaar geen contract heb

Beste allemaal,

 

Ik ben zzp-er en werk sinds jaren voor een opdrachtgever. Onze overeenkomst was vorig jaar verlopen maar nooit officieel verlengd. Ik heb gewoon doorgewerkt en kreeg ook netjes betaald. Medio 2022 heeft de baas me gemaild dat ik een promotie krijg met een vergoedingverhoging. Er stonden geen condities in, er werd niet gerefereerd naar de oude overeenkomst, maar wel beloften van gouden bergen (die ze nooit zijn nagekomen). Ik ben doorblijven werken en kreeg ook netjes de verhoging betaald. Eind vorige maand gaf ik aan dat ik stop en in overleg uitgekomen dat ik nog 2 maanden doorblijf werken tegen halve tarief maar ook helft van mijn uren ga maken. Nu wilt de opdrachtgever dat ik een contract teken waarin hij schrijft verwijst naar het oude contract dat is verlengd via de email en een lijst met op te leveren zaken -waarvan de breedte, haalbaarheid, etc onduidelijk zijn- zonder melding dat ik helft van de tijd werk.

 

Dit ga ik natuurlijk niet ondertekenen.

 

Mijn vraag: is een email zoals hierboven beschreven een rechtsgeldig middel om een opdrachtovereenkomst te verlengen? Ik heb geen akkoord gegeven op die email. En in mijn originele opdrachtovereenkomst staat duidelijk dat de einddatum van de opdracht op xx-xx-2022 is alsmede dat elke partij kan opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand.

 

Alvast erg bedankt voor jullie advies en tips!

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 1
(aangepast)
13 minuten geleden, zoep zei:

 

 

Mijn vraag: is een email zoals hierboven beschreven een rechtsgeldig middel om een opdrachtovereenkomst te verlengen? Ik heb geen akkoord gegeven op die email. En in mijn originele opdrachtovereenkomst staat duidelijk dat de einddatum van de opdracht 9 maart 2022 is alsmede dat elke partij kan opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand.