• 0

Opdrachtgever wil beëindigingscontract terwijl ik jaar geen contract heb

Beste allemaal,

 

Ik ben zzp-er en werk sinds jaren voor een opdrachtgever. Onze overeenkomst was vorig jaar verlopen maar nooit officieel verlengd. Ik heb gewoon doorgewerkt en kreeg ook netjes betaald. Medio 2022 heeft de baas me gemaild dat ik een promotie krijg met een vergoedingverhoging. Er stonden geen condities in, er werd niet gerefereerd naar de oude overeenkomst, maar wel beloften van gouden bergen (die ze nooit zijn nagekomen). Ik ben doorblijven werken en kreeg ook netjes de verhoging betaald. Eind vorige maand gaf ik aan dat ik stop en in overleg uitgekomen dat ik nog 2 maanden doorblijf werken tegen halve tarief maar ook helft van mijn uren ga maken. Nu wilt de opdrachtgever dat ik een contract teken waarin hij schrijft verwijst naar het oude contract dat is verlengd via de email en een lijst met op te leveren zaken -waarvan de breedte, haalbaarheid, etc onduidelijk zijn- zonder melding dat ik helft van de tijd werk.

 

Dit ga ik natuurlijk niet ondertekenen.

 

Mijn vraag: is een email zoals hierboven beschreven een rechtsgeldig middel om een opdrachtovereenkomst te verlengen? Ik heb geen akkoord gegeven op die email. En in mijn originele opdrachtovereenkomst staat duidelijk dat de einddatum van de opdracht op xx-xx-2022 is alsmede dat elke partij kan opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand.

 

Alvast erg bedankt voor jullie advies en tips!

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 1
(aangepast)
13 minuten geleden, zoep zei:

 

 

Mijn vraag: is een email zoals hierboven beschreven een rechtsgeldig middel om een opdrachtovereenkomst te verlengen? Ik heb geen akkoord gegeven op die email. En in mijn originele opdrachtovereenkomst staat duidelijk dat de einddatum van de opdracht 9 maart 2022 is alsmede dat elke partij kan opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand.

Lijkt mij wel rechtsgeldig, want vormvrij; hoewel niet gebruikelijk. Aanvaarding kan ook stilzwijgend worden aangenomen in bepaalde gevallen, maar voor een meer richtinggevend antwoord zijn toch meer details nodig en ook passages cq citaten van de overeenkomst en correspondentie. Daarbij ook de vraag, wat is de onderliggende vraag?

aangepast door Signature
Link naar reactie
  • 1

De overeenkomst is stilzwijgend verlengd, dan wel is er mondeling een nieuwe overeenkomst aangegaan. |
En er is in overleg overeengekomen dat de opdracht eindigt en er nog twee maanden de helft van de tijd wordt gewerkt.

Ik zou dus niet iets tekenen wat hiermee niet strookt .

Met vriendelijke groet,

mr. Monique Doomernik

UwJurist.nl-Contracten en Voorwaarden-Arbeidsrecht-Huurrecht-Franchiserecht

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
32 minuten geleden, Signature zei:

Lijkt mij wel rechtsgeldig, want vormvrij; hoewel niet gebruikelijk. Aanvaarding kan ook stilzwijgend worden aangenomen in bepaalde gevallen, maar voor een meer richtinggevend antwoord zijn toch meer details nodig en ook passages cq citaten van de overeenkomst en correspondentie. Daarbij ook de vraag, wat is de onderliggende vraag?

 

SignatureBedankt voor je reactie. Ik vertrouw de andere partij absoluut niet. Ik ben bang dat er kwade bedoelingen achter zitten Immers, ik heb meer dan een jaar zonder contract gewerkt en altijd naar tevredenheid geleverd, hoe zo moet ik nu opeens een contract tekenen terwijl ik wegga? En als ik nu iets teken, er aan vast zit. 

 

Mondeling was me van alles beloofd. Maar niets daarvan staat op papier. Nu willen ze dat ik iets onderteken dat een lange lijst van te leveren zaken beschrijft.

 

Het voelt niet goed!

aangepast door zoep
Link naar reactie
  • 0
Zojuist, zoep zei:

 

Ik vertrouw de andere partij absoluut niet. Ik ben bang dat er kwade bedoelingen achter zitten Immers, ik heb meer dan een jaar zonder contract gewerkt en altijd naar tevredenheid geleverd, hoe zo moet ik nu opeens een contract tekenen terwijl ik wegga? En als ik nu iets teken, er aan vast zit. 

 

Mondeling was me van alles beloofd. Maar niets daarvan staat op papier. Nu willen ze dat ik iets onderteken dat een lange lijst van te leveren zaken beschrijft.

 

Het voelt niet goed!


Als het niet goed voelt en je toch al weggaat, kun je aangeven dat je niet akkoord gaat met de aanvullende en niet afgesproken bedingen. Of heb je dat al gedaan?
 

 

29 minuten geleden, UwJurist zei:

Ik zou dus niet iets tekenen wat hiermee niet strookt .


Dit dus…

Link naar reactie
  • 0
3 minuten geleden, zoep zei:

Mondeling was me van alles beloofd. Maar niets daarvan staat op papier. Nu willen ze dat ik iets onderteken dat een lange lijst van te leveren zaken beschrijft.

 

Zoals ik al aangaf, niets tekenen wat niet met de gemaakte afspraken overeenkomt.

Met vriendelijke groet,

mr. Monique Doomernik

UwJurist.nl-Contracten en Voorwaarden-Arbeidsrecht-Huurrecht-Franchiserecht

Link naar reactie
  • 0
28 minuten geleden, UwJurist zei:

De overeenkomst is stilzwijgend verlengd, dan wel is er mondeling een nieuwe overeenkomst aangegaan. |
En er is in overleg overeengekomen dat de opdracht eindigt en er nog twee maanden de helft van de tijd wordt gewerkt.

Ik zou dus niet iets tekenen wat hiermee niet strookt .

UwJuristbedankt voor je reactie. Mondeling was me van alles beloofd, maar daar staat niets van op papier :-( Ik zal inderdaad dit niet tekenen.

Link naar reactie
  • 0
Zojuist, zoep zei:

UwJuristbedankt voor je reactie. Mondeling was me van alles beloofd, maar daar staat niets van op papier :-( Ik zal inderdaad dit niet tekenen.


Zet dan zelf op de mail wat er is afgesproken over de beëindigingsdatum etc.

TIP: altijd meteen alles per mail/app etc. bevestigen bij welke klant dan ook.....

Met vriendelijke groet,

mr. Monique Doomernik

UwJurist.nl-Contracten en Voorwaarden-Arbeidsrecht-Huurrecht-Franchiserecht

Link naar reactie
  • 0
2 minuten geleden, Signature zei:


Als het niet goed voelt en je toch al weggaat, kun je aangeven dat je niet akkoord gaat met de aanvullende en niet afgesproken bedingen. Of heb je dat al gedaan?

 

Dat (aangeven dat ik niet akkoord ga met de nieuwe bedingen en dat ik helft van de tijd werk) had ik al gedaan en toch sturen ze me dit contract. Wat is dan hun bedoeling?

Link naar reactie
  • 0
1 minuut geleden, UwJurist zei:


Zet dan zelf op de mail wat er is afgesproken over de beëindigingsdatum etc.

TIP: altijd meteen alles per mail/app etc. bevestigen bij welke klant dan ook.....

 

Dit heb ik dus gedaan op de mail. Maar ze willen het gieten in een officieel contract, wat ze me nu hebben gestuurd met de lange lijst van bedingen.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 134 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.