• 0

belastingdienst - aanslag voor bedrijf zonder inkomsten

Hallo,

 

wij zijn juni 2005 met vofje gestart samen met een partner die al een bv had hebben we dus een vof opgericht.

 

alleen hebben we nu van de belastingdienst een aanslag van 500e alleen we zijn dus nooit gestart met het bedrijf en is het bedrijf none-actief. Er zijn GEEN inkomsten binnen gekomen!!

 

wat is dit dan?

 

 

[titel toegespitst - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Gezien het bedrag en de termijn waarop dit is gebeurt, zou het best een ambtshalve aanslag inzake omzetbelasting kunnen zijn. Heb je de aangiftes steeds ingediend, ook al staat het bedrijf op non-actief ?

 

www.accuratio.nl | Administratiekantoor voor Midden- en Kleinbedrijf.

Link naar reactie
  • 0

Gezien het bedrag en de termijn waarop dit is gebeurt, zou het best een ambtshalve aanslag inzake omzetbelasting kunnen zijn. Heb je de aangiftes steeds ingediend, ook al staat het bedrijf op non-actief ?

 

 

 

nee, dat hebben we niet gedaan!! wat zou ik nu het beste kunnen doen??

 

Link naar reactie
  • 0

Zo snel mogelijk de aangifte alsnog versturen, samen met een brief waarin je aangeeft bezwaar te maken tegen de ambtshalve aanslag. Als dit de eerste keer is, zal het gecorrigeerd worden en bij een waarschuwing blijven. Let op de aangifte over het 4e kwartaal: die moet in januari zijn ingediend.

www.accuratio.nl | Administratiekantoor voor Midden- en Kleinbedrijf.

Link naar reactie
  • 0

Ooit heb ik voor een bedrijf een gelijke situatie opgelost. Ga vooral even lang het belastingkantoor. Als ze je zien scheelt het altijd een beetje en heb je ook iets waar je aan kan refereren in je brief.

Maar wacht niet te lang. Over de aanslag moet je namelijk boetes betalen als je niets doet. De aanslag heb je gekregen omdat er "verondersteld"wordt dat je winst maakt en hier belasting over moet betalen.

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Ooit heb ik voor een bedrijf een gelijke situatie opgelost. Ga vooral even lang het belastingkantoor. Als ze je zien scheelt het altijd een beetje en heb je ook iets waar je aan kan refereren in je brief.

Maar wacht niet te lang. Over de aanslag moet je namelijk boetes betalen als je niets doet. De aanslag heb je gekregen omdat er "verondersteld"wordt dat je winst maakt en hier belasting over moet

 

 

ok,bedankt. ik heb ze eventjes gebelt. Het ziet er naar uit dat ze een schatting maken. Wel moet je schriftelijk bezwaar maken!! dus ik ga morgen met copies+brief naar ze toe ;-)

 

 

betalen.

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Als je bezwaar indient tegen een (voorlopige) aanslag van de belastingdienst in verband met de hoogte van de aanslag neem dat ook altijd de volgende zinsnede op:

 

Gezien het bovenstaande verzoek ik u vriendelijk de (voorlopige) aanslag met aanslagnummer X tot nihil (of een bepaald bedrag) te verminderen, alsmede mij uitstel van betaling te geven voor een bedrag van € X totdat op dit bezwaarschrift is beslist.

 

Suc6!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 105 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.