Wij hebben via onze webshop een elektronisch onderdeel verkocht aan een garagebedrijf.
Dit product wordt op chassisnummer geleverd door de fabrikant en past dus altijd als het doorgegeven chassisnummer klopt.
Nu moet na installatie het product gecodeerd worden wat het garagebedrijf zelf claimt te kunnen. Het product is geleverd met inbouwhandleiding en codering.
Een week later na levering ontvangen wij van het bedrijf een bericht dat het niet lukt met het coderen van het product. Wij brengen de klant in contact met de fabrikant.
Na 6 weken niets gehoord te hebben stuur het bedrijf een bericht en geeft aan dat het nog steeds niet werkt en dat de fabrikant ook niet meer reageert en vraagt aan ons wat nu te doen.
Wij vragen hem om wat diagnose gegevens zodat wij bij onze contacten kunnen informeren wat er mis kan zijn. Dit melden wij het garagebedrijf dat wij het gaan navragen. 2 dagen later stuurt het garagebedrijf een bericht dat ze het probleem hebben verholpen door bij een ander bedrijf een onderdeel van het geleverde product te kopen en toen werkte het.
Nu verwijt het bedrijf ons dat wij een defect onderdeel hebben meegeleverd en wil het bedrijf een tegemoetkoming in de uren die het bedrijf extra heeft moeten maken voor het monteren van het product.
Wij zijn van mening dat wij niet in de gelegenheid zijn gesteld om dit probleem op te lossen voor het garagebedrijf.
Onze inbouwspecialist gaf tevens aan dat het vervangen onderdeel niet juist gemonteerd was. Dit kon de inbouwspecialist zien aan de foutcodes die het garagebedrijf had doorgestuurd.
Dit hebben wij ook zo doorgegeven aan het garagebedrijf en ook dat deze garantie heeft op het onderdeel wat volgens hem defect is(dit hebben wij zelf nog niet geconstateerd) Deze mochten zijn opsturen voor controle en bij een defect zouden wij dat vervangen. Ook hebben wij hem voorgesteld om bij onze inbouwspecialist het geleverd onderdeel wat het garagebedrijf claimt defect te zijn door onze inbouwspecialist in te laten bouwen.
Hier wil hij niets van weten en eist een passende tegemoetkoming voor dit probleem anders gaat hij het uit handen geven.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Tegemoetkoming
Tegemoetkoming
Beste,
Wij hebben via onze webshop een elektronisch onderdeel verkocht aan een garagebedrijf.
Dit product wordt op chassisnummer geleverd door de fabrikant en past dus altijd als het doorgegeven chassisnummer klopt.
Nu moet na installatie het product gecodeerd worden wat het garagebedrijf zelf claimt te kunnen. Het product is geleverd met inbouwhandleiding en codering.
Een week later na levering ontvangen wij van het bedrijf een bericht dat het niet lukt met het coderen van het product. Wij brengen de klant in contact met de fabrikant.
Na 6 weken niets gehoord te hebben stuur het bedrijf een bericht en geeft aan dat het nog steeds niet werkt en dat de fabrikant ook niet meer reageert en vraagt aan ons wat nu te doen.
Wij vragen hem om wat diagnose gegevens zodat wij bij onze contacten kunnen informeren wat er mis kan zijn. Dit melden wij het garagebedrijf dat wij het gaan navragen. 2 dagen later stuurt het garagebedrijf een bericht dat ze het probleem hebben verholpen door bij een ander bedrijf een onderdeel van het geleverde product te kopen en toen werkte het.
Nu verwijt het bedrijf ons dat wij een defect onderdeel hebben meegeleverd en wil het bedrijf een tegemoetkoming in de uren die het bedrijf extra heeft moeten maken voor het monteren van het product.
Wij zijn van mening dat wij niet in de gelegenheid zijn gesteld om dit probleem op te lossen voor het garagebedrijf.
Onze inbouwspecialist gaf tevens aan dat het vervangen onderdeel niet juist gemonteerd was. Dit kon de inbouwspecialist zien aan de foutcodes die het garagebedrijf had doorgestuurd.
Dit hebben wij ook zo doorgegeven aan het garagebedrijf en ook dat deze garantie heeft op het onderdeel wat volgens hem defect is(dit hebben wij zelf nog niet geconstateerd) Deze mochten zijn opsturen voor controle en bij een defect zouden wij dat vervangen. Ook hebben wij hem voorgesteld om bij onze inbouwspecialist het geleverd onderdeel wat het garagebedrijf claimt defect te zijn door onze inbouwspecialist in te laten bouwen.
Hier wil hij niets van weten en eist een passende tegemoetkoming voor dit probleem anders gaat hij het uit handen geven.
Kan iemand hier advies in bieden? Alvast bedankt.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/75836-bedrijf-vraagt-tegemoetkoming/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
9 antwoorden op deze vraag