• 0

Wat zijn mijn rechten

Hoi allemaal,

 

Ik heb een horeca onderneming met 2 compagnons. Ik ben een tijdje niet werkzaam daar omdat ik een ander bedrijf ben begonnen. Van de horecaonderneming heb ik ook geen MF of andere compensatie gekregen. Nu wil ik weer terug omdat het wat slechter gaat en wil wat dingen veranderen. Maar van de andere twee compagnons ben ik niet meer welkom maar ik ben wel verantwoordelijk voor Front of House met verlof, onderhoud, rooster enz. Zonder dat ik loon krijg en dat vind ik niet eerlijk.

 

Kan ik als bestuurder mijn ontslag indienen en niet meer verantwoordelijk zijn. Zonder dat ik mijn aandelen in het bedrijf verlies. Want uitkopen willen zij mij ook niet.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het zit je zakelijk niet mee, monkeychow.

 

Is of was er een managementovereenkomst waarin jouw werkzaamheden zijn vastgelegd?

 

 

41 minuten geleden, monkeychow zei:

Maar van de andere twee compagnons ben ik niet meer welkom

Hebben ze hier een verklaring voor gegeven? Hoe is jullie contact verder?

 

 

42 minuten geleden, monkeychow zei:

Want uitkopen willen zij mij ook niet.

Hebben ze aangegeven hoe zij de toekomst van het bedrijf dan voor zich zien?

 

 

44 minuten geleden, monkeychow zei:

Kan ik als bestuurder mijn ontslag indienen en niet meer verantwoordelijk zijn.

Je kunt vast je ontslag indienen (je managementovereenkomst opzeggen), de vraag is of je daar verstandig aan doet. 

Link naar reactie
  • 0

Haha nee leven in 2023 zit niet mee idd.

Nee heb geen managementovereenkomst

 

Ons contact is gewoon zakelijk. Iedereen heeft zn eigen takenpakket soort van nooit vast gelegd. 1 keuken 1 vloer en 1 admin.

 

Bedrijf staat al meer dan 1 jaar te koop maar het is gewoon lastig momenteel voor horeca.

 

Wat ik wil is gewoon mijn aandelen behouden want wat zij nu van mij vragen is stel bedrijfsleider is ziek of vakantie of wanneer personeelstekort of zieken zijn dat ik dan direct het voor hen moet opvangen. Wij hebben 1 bedrijfsleider en de rest is 0 uren. Ze willen ook geen fte aannemen. Mja dan wil ik liever ontslag nemen en dan mogen zij het zelf maar uitvogelen

Link naar reactie
  • 0
1 uur terug, monkeychow zei:

Kan ik als bestuurder mijn ontslag indienen en niet meer verantwoordelijk zijn. Zonder dat ik mijn aandelen in het bedrijf verlies. Want uitkopen willen zij mij ook niet.

Dat hangt af van wat in je aandeelhoudersovereenkomst staat. Het is niet ongewoon dat aandeelhouders die bij het verkrijgen van de aandelen actief zijn binnen het bedrijf, die van de hand moeten doen (al dan niet tegen een lage waardering) op het moment dat ze niet langer actief willen zijn binnen die onderneming.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 184 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.