• 0

Regeling bij import margegoederen vanuit buiten de eu.

Ik verkoop sinds een half jaar pokemon kaarten die ik importeer vanuit japan en vervolgens binnen europa verkoop. Nu zit ik momenteel nog in de kor maar zal ik hier binnenkort uit gaan.

Nu vraag ik mij af hoe het zou werken qua belastingen aangezien ik na mijn weten geen margeregeling mag toepassen omdat de producten vanuit de buiten de EU komen (alle producten zijn wel tweedehands via particulieren ingekocht in japan). Mijn marges zijn veel te laag om 21% over al mijn omzet te gaan betalen dus wil ik weten of het voor mij uberhaupt rendabel kan zijn wanneer ik niet via de margeregeling kan verkopen. Ik vraag mij vooral af of er andere regelingen hiervoor zijn aangezien mijn competitie hier geen probleem mee lijkt te hebben terwijl hun marges rond die van mij zullen liggen.

 

mvg,

Joep

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

De margeregeling is

bedoeld voor handel binnen de EU, niet voor invoer. De enige uitzondering is invoer van kunst, antiek en verzamelvoorwerpen. Of een Pokemonkaart door de douane gezien wordt als verzamelvoorwerp is nog maar de vraag. Maar je kunt het altijd proberen... In dat geval moet je schriftelijk toestemming vragen aan de belastingdienst.

10 uur geleden, cardcircuit zei:

Mijn marges zijn veel te laag om 21% over al mijn omzet te gaan betalen

 

??? BTW  heeft geen invloed op je marge, alleen op de uiteindelijke verkoopprijs aan de consument.

Link naar reactie
  • 0
3 minutes ago, Bert. said:

De margeregeling is

bedoeld voor handel binnen de EU, niet voor invoer. De enige uitzondering is invoer van kunst, antiek en verzamelvoorwerpen. Of een Pokemonkaart door de douane gezien wordt als verzamelvoorwerp is nog maar de vraag. Maar je kunt het altijd proberen... In dat geval moet je schriftelijk toestemming vragen aan de belastingdienst.

 

??? BTW  heeft geen invloed op je marge, alleen op de uiteindelijke verkoopprijs aan de consument.

Ja alleen mijn verkoopprijs zou dus dan omhoog moeten en daardoor zou ik erg veel klanten verliezen. Verder vroeg ik me af of ik die btw bij invoer als voorbelasting ervan af kan halen? want dan zou het wel haalbaar moeten zijn. mvg, Joep

Link naar reactie
  • 0
31 minuten geleden, Bert. zei:

Of een Pokemonkaart door de douane gezien wordt als verzamelvoorwerp is nog maar de vraag.

Als jij kijkt naar de hele cult eromheen lijkt me dat toch wel het hoofddoel van die dingen. Klopt, je kunt er in theorie ook mee spelen maar postzegels kun je ook gebruiken om een brief mee te versturen. Het lijkt me op zich best verdedigbaar. 

Link naar reactie
  • 0
26 minuten geleden, cardcircuit zei:

Ja alleen mijn verkoopprijs zou dus dan omhoog moeten en daardoor zou ik erg veel klanten verliezen.

Dan heeft het onvoldoende verzamelwaarde en daarmee is het waarschijnlijk ook geen verzamelobject … 

 

Is het dan zo erg om veel klanten te verliezen?

Voor verzamelobjecten lijkt het mij interessanter om 1 (zeldzame) Pokemonkaart te verkopen, dan 1000 kaarten voor 1 euro per stuk.

 

zie verder: Btw als u kunst koopt van een kunstenaar en bij invoer buiten de EU.

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/btw/bijzondere_regelingen/margeregeling/margegoederen/specifieke_margegoederen/kunst_van_een_kunstenaar_en_invoer_uit_niet_eu_landen/btw_berekenen_als_u_kunst_koopt_van_een_kunstenaar_en_bij_invoer_uit_niet_eu_landen

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
1 uur terug, Peter73 zei:

Als jij kijkt naar de hele cult eromheen lijkt me dat toch wel het hoofddoel van die dingen. Klopt, je kunt er in theorie ook mee spelen maar postzegels kun je ook gebruiken om een brief mee te versturen. Het lijkt me op zich best verdedigbaar. 

Definitie van verzamelvoorwerpen: voorwerpen met een zoölogisch, botanisch, mineralogisch, anatomisch, historisch, archeologisch, paleontologisch, etnografisch of numismatisch belang.

 

Ik heb ook wel eens iemand gezien die aanstekers verzamelde.....  Succes met je verdediging. 

 Voor postzegels geld trouwens de eis dat ze "niet geldig zijn of niet geldig zullen worden", die kun je dus niet meer gebruiken om een brief mee te verzenden. 

aangepast door Bert.
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 111 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.