Helaas heeft COVID mij en mijn vorige bedrijf genekt en kijk ik uit naar een schuldsarneringstraject. Ik heb momenteel een fulltime baan en daarnaast een eenmanszaak. Ik zal een x bedrag per maand vanuit mijn eenmanszaak afstaan en ook een deel van mijn loon. Daarnaast ben ik in onderhandeling met een ondernemer om samen zijn bedrijf uit te bouwen. In ruil hiervoor krijg ik uiteindelijk een stuk aandelen, op voorwaarde dat enkele KPI's worden behaald, na afloop van mijn schuldsaneringstraject.
Mijn vraag aan jullie is om even creatief met mij mee te denken... mag dit? Ik kan me voorstellen dat dit een ''verkapte vorm van inkomsten'' is?
Daarnaast denk ik hieraan:
Stel ik doe declaraties, bijvoorbeeld voor hotelovernachtingen en/of brandstofbonnetjes. Hoe zit dit dan? Mag dit? Zodra er betalingsverkeer is, kunnen er vragen komen lijkt me?
Als ik wel inkomsten heb, zoals een vaste vergoeding per maand, naast mijn zicht op aandelen, mag ik dan bedrijfskosten maken? Zoals kosten voor een boekhouder, en/of hotelovernachtingen, kosten voor een website etc.
Mag ik ''gratis'' werken en vervolgens wel bonnetjes declareren?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Kees-91
Kees-91
Beste forumleden,
Helaas heeft COVID mij en mijn vorige bedrijf genekt en kijk ik uit naar een schuldsarneringstraject. Ik heb momenteel een fulltime baan en daarnaast een eenmanszaak. Ik zal een x bedrag per maand vanuit mijn eenmanszaak afstaan en ook een deel van mijn loon. Daarnaast ben ik in onderhandeling met een ondernemer om samen zijn bedrijf uit te bouwen. In ruil hiervoor krijg ik uiteindelijk een stuk aandelen, op voorwaarde dat enkele KPI's worden behaald, na afloop van mijn schuldsaneringstraject.
Mijn vraag aan jullie is om even creatief met mij mee te denken... mag dit? Ik kan me voorstellen dat dit een ''verkapte vorm van inkomsten'' is?
Daarnaast denk ik hieraan:
Verneem het graag!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/76128-schuldsanering-en-aandelen-verwerven/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag