• 0

MKB Clickservice

Hallo lieve collega's 

Ik ben gisteren bezocht door MKB Clickservice, en ja hoor, dom dom dom - getekend! nog binnen het uur daarna gelijk hoofdkantoor gebeld, ik wil annuleren. Ik zag pas na tekenen dat je aan een wurgcontract vastzit. Jeez, na alles wat ik al heb meegemaakt had ik toch beter moeten weten, denk je?

Ze sturen je van hot naar her, nemen de telefoon niet meer op en daar zit je dan, 24 maanden vast aan iets wat vermoedelijk helemaal NIETS gaat opleveren. 
Wat kan ik doen? Het kan toch niet zijn dat ik hier onherroepelijk aan vast zit? Heb ik recht op annulatie? Hoe pak ik dit aan? Ik hoop dat iemand me kan helpen hier, als alleenstaande moeder met mijn praktijk nog niet goed genoeg lopende, verkeer ik in paniek. 

Alvast dank lieve mensen, groeten Ineke

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
(aangepast)

In overeenstemming met redelijkheid en billijkheid heeft MKB Clickservice de overeenkomst opgezegd voordat de werkzaamheden daadwerkelijk zijn gestart. Daarom is het mogelijk om een beroep te doen op redelijkheid en billijkheid vóór het interview buiten de bedenktijd.

aangepast door KoningColin
Grammatica
Link naar reactie
  • 0
33 minuten geleden, KoningColin zei:

Daarom is het mogelijk om een beroep te doen op redelijkheid en billijkheid vóór het interview buiten de bedenktijd.

Welkom op HL

 

Kun je het geciteerde iets nader toelichten?

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0
19 minutes ago, Hans van den Bergh said:

Welkom op HL

 

Kun je het geciteerde iets nader toelichten?

 

Zeker, na een afkoelperiode van 3 dagen kun je nog steeds een beroep doen op redelijkheid en billijkheid voor het interview. Je kunt aangeven dat je, gezien de omstandigheden, besluit om niet door te gaan met het overeenkomst (moet wel een reden zijn, niet zomaar 'ik wil niet meer', dus in mijn client's geval de financiele problemen) en dat, mochten ze proberen geld te vorderen, je een beroep zult doen op redelijkheid en billijkheid. Er bestaat een aanzienlijke kans dat de rechter het bedrag op nul euro zal stellen of op een minimaal bedrag en dan gaat MKB in 90% van gevallen niet naar het gerecht.

Link naar reactie
  • 0
8 minuten geleden, KoningColin zei:

kun je nog steeds een beroep doen op redelijkheid en billijkheid voor het interview. Je kunt aangeven dat je, gezien de omstandigheden, besluit om niet door te gaan met het overeenkomst

 

Klinkt legitiem en waardevol, maar toch een paar vragen t.b.v. verduidelijking voor de vele (en waarschijnlijk toekomstig MKBCS-gedupeerde?) lezers van dit topic:

- je spreekt over een cliënt, waarvoor je blijkbaar een zaak tegen MKB Clickservice op deze gronden hebt weten op te lossen, in welke hoedanigheid heb jij dit behartigd?

- begrijp ik het volgende goed over de chronologie in de werkwijze van MKBCS: is er eerst sprake van de totstandkoming van een opdrachtovereenkomst en vindt er daarná een interview plaats t.b.v. de vervulling van de opdracht?

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 1
6 minutes ago, Hans van den Bergh said:

 

Klinkt legitiem en waardevol, maar toch een paar vragen t.b.v. verduidelijking voor de vele (en waarschijnlijk toekomstig MKBCS-gedupeerde?) lezers van dit topic:

- je spreekt over een cliënt, waarvoor je blijkbaar een zaak tegen MKB Clickservice op deze gronden hebt weten op te lossen, in welke hoedanigheid heb jij dit behartigd?

 

De cliënt heeft de zaak eigenhandig beheerd, waarbij ik hem van advies heb voorzien als vertegenwoordiger van de instantie waar hij om hulp heeft gevraagd. Vanwege de noodzaak tot anonimiteit kan ik echter niet in detail treden.

 

6 minutes ago, Hans van den Bergh said:

- begrijp ik het volgende goed over de chronologie in de werkwijze van MKBCS: is er eerst sprake van de totstandkoming van een opdrachtovereenkomst en vindt er daarná een interview plaats t.b.v. de vervulling van de opdracht?

 

Precies. Dus in eerste instantie wordt het contract opgesteld, gevolgd door een interview om de wensen te bespreken. Als je vóór dat interview een aangetekende brief stuurt waarin je de redenen uiteenzet waarom een uitzondering gemaakt zou moeten worden, bijvoorbeeld vanwege een financiële tegenvaller of overlijden, dien je dit ook te kunnen aantonen, zoals wij hebben gedaan. Dit heeft geleid tot ontbinding van het contract met een definitieve kwijting voor beide partijen.

 

Een tip: Als de werkzaamheden al zijn gestart, is het advies om onmiddellijk in gebreke te stellen met een aangetekende brief naar MKBCS waarin je je ongenoegen uit over hoe de zaken verlopen. Op deze manier ben je proactief en kan dit dienen als sterke argumentatie bij een eventuele gerechtelijke procedure, aangezien je direct actie hebt ondernomen en jouw standpunt hebt uiteengezet en hierin kan de rechter misschien meegaan. Geen garantie.

Link naar reactie
  • 0

Goedenavond,

 

Ook ik ben gedupeerde.

Woensdagmiddag 6 december j.l. werd ik gebeld door een medewerker van Mkb Clickservice. Hij stelde zich voor als iemand van Google die ervoor ging zorgen dat ik beter vindbaar zou zijn op Google. Aangezien ik net 2 weken geleden bij het KvK ben geweest, heb ik nog geen klanten en leek me dit heel interessant. De volgende dag, 7 december, heb ik bezoek gehad van diezelfde medewerker. Wat me verbaasd is dat ik erin gestonken ben en mijn handtekening onder een of ander vaag contract heb gezet, wat ik daarna pas kon lezen.

Vandaag heb ik, met hulp van Twabla, stappen ondernomen om te proberen het contract eenzijdig, kosteloos, te ontbinden. Er zijn inmiddels twee aangetekende brieven onderweg naar Utrecht, mijn eerste brief heb ik tevens gemaild. Op advies van Twabla heb ik een klacht ingediend bij het ACM en AP.

Ik voel me erg gesteund en ga zien hoever we gaan komen. Updates volgen.

 

Ilse

Link naar reactie
  • 1
Op 8-12-2023 om 21:50, Ilse44 zei:

Goedenavond,

 

Ook ik ben gedupeerde.

Woensdagmiddag 6 december j.l. werd ik gebeld door een medewerker van Mkb Clickservice. Hij stelde zich voor als iemand van Google die ervoor ging zorgen dat ik beter vindbaar zou zijn op Google. Aangezien ik net 2 weken geleden bij het KvK ben geweest, heb ik nog geen klanten en leek me dit heel interessant. De volgende dag, 7 december, heb ik bezoek gehad van diezelfde medewerker. Wat me verbaasd is dat ik erin gestonken ben en mijn handtekening onder een of ander vaag contract heb gezet, wat ik daarna pas kon lezen.

Vandaag heb ik, met hulp van Twabla, stappen ondernomen om te proberen het contract eenzijdig, kosteloos, te ontbinden. Er zijn inmiddels twee aangetekende brieven onderweg naar Utrecht, mijn eerste brief heb ik tevens gemaild. Op advies van Twabla heb ik een klacht ingediend bij het ACM en AP.

Ik voel me erg gesteund en ga zien hoever we gaan komen. Updates volgen.

 

Ilse

Goede avond allen,

 

We zijn een paar dagen verder. Ik heb een heel spannend weekend gehad. Gister (maandag 12 december) is mijn eigen brief (aangetekend) aangekomen. Aan de hand daarvan heb ik telefonisch contact gehad met de medewerker van Mkb Clickservice. Hier bleef ik herhalen dat ik geen geld genoeg had om het maandbedrag te kunnen betalen. De conclusie van het gesprek was dat hij met zijn leidinggevende moest overleggen over een passende oplossing. Vandaag (dinsdag 13 december) is de brief (aangetekend) aangekomen die ik gekregen heb van Twabla. In het weekend heb ik op advies van Twabla de bij ACM en de AP een klacht neergelegd over Mkb Clickservice.

Vandaag om 16:30 kreeg ik het verlossende nieuws via mijn mail! Dat heb ik onderaan deze Quote neergezet.

 

Mochten mensen vragen hebben, mijn eerste brief willen lezen of iets dergelijks, dan mag je contact met me opnemen via dit forum!

 

Ik ga een hele relaxte avond tegemoet :-).

Ik bedank Twabla heel hartelijk voor zijn snelle reactie, zijn kundige aanpak en alle steun die ik van hem heb mogen ontvangen. Echt top!

 

Ilse

 

PS: Hieronder dus mijn verlossende mail:

Middels deze e-mail bevestigen wij u dat de overeenkomst met tekendatum 07-12-2023 kosteloos wordt beëindigd.

 

Partijen verlenen elkaar finale kwijting over en weer. Wij zullen overgaan tot het sluiten van uw dossier.

 

Vertrouwende erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en wij wensen u veel succes bij het verdere zaken doen!

 

Met vriendelijke groet,

(Mod edit persoonsnaam verwijderd)

Administratief medewerker

Link naar reactie
  • 0
Op 22-11-2023 om 16:57, Muisknop zei:

Hallo mensen van higherlevel, hetzelfde is mij gister avond ook gebeurd, en je raad het al getekend. Mooie praatjes maar op diezelfde avond voelde ik al dat er iets niet in de haak was, heb de desbetreffende persoon die bij mij thuis was gebeld en proberen de overeenkomst te ontbinden, die zei dat hij het direct gaat regelen, waarschijnlijk gaat dit nooit gebeuren natuurlijk, onder het interview voordat ik ging tekenen vroeg ik de persoon of ik hier dan gelijk aan vast zat en of ik me nog kon bedenken, er werd ja geknikt dus tekende ik braaf, alhoewel ik niet van hun diensten gebruik wilde maken dom dom.

nu heb ik inmiddels contact gehad met het hoofdkantoor en aangetekende brief gestuurd, tot nog geen resultaat.

wat kan ik hier nog aan doen?

 

Na de aangetekende brieven naar:

Middenweg 23 3401MB te IJsselstein, en

Zonnebaan 39 3542EB te Utrecht

en  naar mij bekende e-mails:

info@mkbclickservice.nl,

boekhouding@mkbclickservice.nl 

Heb ik tot vandaag nog steeds geen verlossend bericht terug gekregen, en niks meer vernomen.

In tegenstelling van de mensen die op dit forum dat wel krijgen, blijft dit knagen.

Ook heb laatst gemaild om te vragen of ze me binnen drie dagen op de hoogte willen stellen van de afhandeling van deze kwestie, ook daar word niet op gereageerd.

Ik hoop dat ik zo genoeg heb gedaan.

 

Nu is mijn vraag heb ik voldoende gedaan zo, of is het handig om nog eens telefonisch contact op te nemen, vind het wel raar dat ze nergens meer op reageren? wat een klantservice.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Goedenavond, 

Een aantal berichten terug kunt u lezen dat ik en me man helaas ook in de praatjes van mkb clickservice waren getrapt. Gelukkig kunnen wij nu zeggen dat het dossier is gesloten. We zijn zo dankbaar voor de hulp die we hebben gekregen van twabla. Twabla reageerde zo snel dat we gelijk konden handelen. We hebben ons lesje wel geleerd voortaan eerst op onderzoek uit voordat je zomaar een handtekening zet!

Link naar reactie
  • 0
4 minuten geleden, annedewit zei:

We hebben ons lesje wel geleerd voortaan eerst op onderzoek uit voordat je zomaar een handtekening zet!

 

Belangrijk advies! 

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Helaas ben ik gisteren ook de dupe geworden van MKB Clickservice. Toen ik thuis kwam zag ik de reviews op Google en kreeg ik paniek. En inderdaad de gedachte; hoe kun je zo dom zijn. Gisteren direct een aangetekende brief verstuurd. Deze ook per email verstuurd. Vandaag alles op dit forum doorgelezen en TwaBla gemaild. 

 

Nu afwachten op reactie. 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hier nog een gedupeerde van mkb clickservice.

Mijn vriend is 2 oktober benaderd, enige tijd geleden al dus.
Telefonisch toen afgesproken dat het alleen om informatie voorziening ging, maar met alle mooie praatjes en zoals een ieder bekend, het door drammen dat je moet tekenen, zonder de gelegenheid te geven het rustig te lezen, helaas ook door mijn vriend dit getekend.

In die week meer malen geprobeerd contact te zoeken om het "contract" te ontbinden. Dit was natuurlijk niet mogelijk. Een paar dagen later kwam er de optie om een aangepaste versie te tekenen. Dit leek ons de beste optie op dat moment.

Half november bij toeval kwamen we achter het artikel dat bij Radar was uitgezonden. Hier na weer druk gaan zoeken op internet hoe we alsnog van het "contract" af konden komen.

Via het Radar forum en via dit forum in contact gekomen met Twa Bla.

Met behulp van Twa Bla een aangetekende brief opgesteld.

Omdat wij natuurlijk het 2e "contract" hadden getekend kregen we het advies om er een coulance betaling tegen over te zetten.

Woensdag 20 dec. kwam het 1e telefoontje, we zijn akkoord.

Uiteindelijk op 22 dec hebben wij ook op de mail het akkoord ontvangen.

Na een "kleine" coulance betaling, zijn ook wij van het contract af.

Voor ons een mooie afsluiter zo eind van het jaar.

 

Dank aan Twa Bla voor de hulp!

Zonder die brief was het waarschijnlijk niet gelukt.

 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Mijn ervaring:

Hier blij dat ik niet verder ben gegaan met MKB-Clickservice. Voor mij draait zakendoen om vertrouwen, en dat vertrouwen verdampt onmiddellijk wanneer je hier op het forum de ervaringen leest en verder idd realiseert dat meerdere wetten onmiddellijk overtreden zijn nog voor je goed en wel begonnen bent (Algemene verordening gegevensbescherming, Nieuwe telecomwet).

 

Ik heb voor de kerst (2023), met hulp van mensen op dit forum (dank Twa Bla!), snel mijn conclusie getrokken en binnen drie dagen bij MKB-ClickService aangegeven geen werkzaamheden te willen uitvoeren en onze samenwerking per direct op te zeggen middels aangetekende brieven en e-mail. Verder een beroep gedaan op redelijkheid en billijkheid aangezien er nog geen werkzaamheden verricht waren.

 

In mijn geval heeft MKB-ClickService op hun beurt de overeenkomst beëindigd met volledige kwijting over en weer. Bij mij heeft het dus geholpen om snel te schakelen en zeer helder aan te geven niet verder te willen met de service en de reden hiervoor ook uit te spreken.

 

Je bent als ondernemer (en vooral ZZP’er) wel kwetsbaar (vogelvrij) voor, laten we het maar “assertieve acquisitie” noemen. Ik sindsdien meermalen benaderd op deze wijze door andere aanbieders, en ben eigenlijk geschrokken dat dit überhaupt een ding is, laat staan op deze schaal.

 

Na me ingelezen te hebben; De reflexwerking werkt vaak niet. Als je tijdig ingrijpt kan je wel een verzoek doen op redelijkheid en billijkheid:

https://wetboekplus.nl/juridische-begrippen/wat-is-redelijkheid-en-billijkheid/

 

 

Takeaways:

  • Je bent vooral als beginnend ZZP’er kwetsbaar.
    • Hanteer een “egel” strategie, wees vriendelijk en handel te goeder trouw maar zorg dat het zeer pijnlijk wordt als dit vertrouwen beschaamd wordt. Investeer dus in goede rechtsbijstand en assurantiën.  
      • N.B. Rechtsbijstand moet je wel even helpen, vaak gelijk zelf een goede case opbouwen en aangeven wat je strategie is.
  • Je wordt als ZZP benaderd en soms direct behandeld alsof je een particulier bent, maar dat ben je niet! Dit zet je, als je niet oplet, onmiddellijk op het verkeerde been.  
  • Onder tijdsdruk iets tekenen, of onder druk gezet worden is op zijn minst hoogst onfatsoenlijk en onprofessioneel. Het zal hoe dan ook leiden tot problemen “down the line”. Geef dat ook aan.
  • Lees je in over marketing, dat is waar je interesse in eerste instantie naar uit ging. Ik kan “This is marketing” van Seth Godin aanraden. Vraag je af of dit type producten voor jou überhaupt de beloofde ROI (Return on Investment) gaan opleveren.  

 

aangepast door Tijdvoorkoffie
Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
Op 23-12-2023 om 18:16, Eline B zei:

Helaas ben ik gisteren ook de dupe geworden van MKB Clickservice. Toen ik thuis kwam zag ik de reviews op Google en kreeg ik paniek. En inderdaad de gedachte; hoe kun je zo dom zijn. Gisteren direct een aangetekende brief verstuurd. Deze ook per email verstuurd. Vandaag alles op dit forum doorgelezen en TwaBla gemaild. 

 

Nu afwachten op reactie. 

 

 

Hoi Eline, 

 

Zie mijn bericht hierboven. 

Was je dom? Of handelde je in goede trouw en is naar jouw mening dit vertrouwen beschaamd? 

 

TwaBla is absoluut solide! Heeft mij ook goed gesteund!

 

 

aangepast door Tijdvoorkoffie
Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
3 uur geleden, Tijdvoorkoffie zei:

 

 

Hallo Tijd voor Koffie,

Nee ik was niet dom. Ik handelde uit goed vertrouwen. Dit vertrouwen is mega beschaamd. En zoveel mensen met mij. Bedankt voor jouw uitgebreide bericht over je ervaring met MKB. Dat helpt enorm. Ik ben benieuwd hoe lang het bij jou heeft geduurd en hoeveel e-mails/belletjes er over en weer zijn gegaan voordat de overeenkomst beëindigd werd. Bij mij was het ook vlak voor kerst, dezelfde stappen ondernomen binnen drie dagen. Maar nu hoor ik niks meer. 

aangepast door Eline B
Link naar reactie
  • 0
30 minuten geleden, Eline B zei:

 

Hallo Tijd voor Koffie,

Nee ik was niet dom. Ik handelde uit goed vertrouwen. Dit vertrouwen is mega beschaamd. En zoveel mensen met mij. Bedankt voor jouw uitgebreide bericht over je ervaring met MKB. Dat helpt enorm. Ik ben benieuwd hoe lang het bij jou heeft geduurd en hoeveel e-mails/belletjes er over en weer zijn gegaan voordat de overeenkomst beëindigd werd. Bij mij was het ook vlak voor kerst, dezelfde stappen ondernomen binnen drie dagen. Maar nu hoor ik niks meer. 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Vanmiddag een e-mail ontvangen dat de overeenkomst kosteloos wordt beëindigd. Ik wil twabla heel erg bedanken voor de hulp. Maar ook alle mensen op dit forum. Want het lezen van alle ervaringen heeft mij ook hoop en steun gegeven en het vertrouwen dat er ook goede mensen zijn op deze wereld. Wat mij geholpen heeft is net zoals Tijdvoorkoffie hierboven ook beschreven heeft. Direct de eerste dag een aangetekende brief gestuurd dat ik geen gebruik wilde maken van hun diensten, dat ze geen werk mogen verrichten en dat ik de overeenkomst wil ontbinden. Daarna nog een brief verstuurd met behulp van twabla.  En daarna is het echt bij je standpunt blijven en je niet gek laten maken. Ik heb er ontzettend veel van geleerd. 

aangepast door Eline B
Link naar reactie
  • 0
Op 10-1-2024 om 19:07, Eline B zei:

Vanmiddag een e-mail ontvangen dat de overeenkomst kosteloos wordt beëindigd. Ik wil twabla heel erg bedanken voor de hulp. Maar ook alle mensen op dit forum. Want het lezen van alle ervaringen heeft mij ook hoop en steun gegeven en het vertrouwen dat er ook goede mensen zijn op deze wereld. Wat mij geholpen heeft is net zoals Tijdvoorkoffie hierboven ook beschreven heeft. Direct de eerste dag een aangetekende brief gestuurd dat ik geen gebruik wilde maken van hun diensten, dat ze geen werk mogen verrichten en dat ik de overeenkomst wil ontbinden. Daarna nog een brief verstuurd met behulp van twabla.  En daarna is het echt bij je standpunt blijven en je niet gek laten maken. Ik heb er ontzettend veel van geleerd. 

Helaas ben ik er ook ingetrapt en heb ik ook de eerste dag een mail gestuurd dat ik ervan af zag, maar ik kreeg helaas te horen dat dit niet mogelijk was. Nu zijn we een half jaar verder en heb ik letterlijk nog geen enkele klant door hen binnen gehaald en voelt het heel erg als weggegooid geld. Heeft iemand tips over wat ik hieraan zou kunnen doen? 

Link naar reactie
  • 0
1 uur terug, Shauna zei:

Helaas ben ik er ook ingetrapt en heb ik ook de eerste dag een mail gestuurd dat ik ervan af zag, maar ik kreeg helaas te horen dat dit niet mogelijk was. Nu zijn we een half jaar verder en heb ik letterlijk nog geen enkele klant door hen binnen gehaald en voelt het heel erg als weggegooid geld. Heeft iemand tips over wat ik hieraan zou kunnen doen? 

Hallo Shauna, 

Mijn advies; neem contact op met Twabla. En start met het opbouwen van een dossier waaruit blijkt dat ze amper werk verrichten en ze je dus oplichten. 

Laat al het contact via mail lopen. 

Je moet echt je poot stijf houden en hard zijn. Hoe moeilijk ook. Veel sterkte. 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 1
13 minuten geleden, avdkooij1974 zei:

Ik ben erin getrapt...

 

Wie kan mij helpen?

 

Welkom op HL avdkooij1974

 

Ik heb jouw topic gekoppeld aan dit verzameltopic, hierin kun je teruglezen wat er zoal is ondernomen om dit op te lossen. Sterkte en succes in deze vervelende situatie toegewenst...

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0
Op 3-11-2023 om 17:30, quero123 zei:

Hee, ik ben vandaag ook gedupeerd. Ik heb zojuist deze mail gestuurd en een aangetekende brief gestuurd. nu afwachten... Iemand nog tips?

Geachte heer/mevrouw,

Hierbij wil ik u nogmaals laten weten dat ik mijn contract met MKB Clickservice wil laten ontbinden met onmiddellijke ingang. Ik wil dat u geen werkzaamheden voor mij gaat uitvoeren.

Ik ben niet tevreden over jullie manier van verkoop en ben daarmee overvallen.

Daarnaast wil ik u eraan herinneren dat MKB Clickservice zelf een 'afkoelperiode' van drie dagen hanteert. Ik wil graag gebruik maken van deze afkoelperiode en het contract onmiddellijk beëindigen, zoals ik dat rechtmatig mag doen.

Tenslotte wil ik mij beroepen op schriftelijke bevestiging dat MKB Clickservice soortgelijke contracten met andere ondernemers kosteloos heeft beëindigd en dat er sprake is van finale kwijting over en weer. Ik verwacht dat u dit ook voor mijn situatie zult honoreren.

Ik verzoek u vriendelijk om mijn opzegging zo spoedig mogelijk te bevestigen en om alle verdere communicatie met mij te staken. Ik ben bereid om alle materialen of informatie die u in uw bezit heeft, terug te sturen.

Ik zie uw bevestiging van deze opzegging en de schriftelijke bevestiging van de beëindiging van het contract met interesse tegemoet.

Met vriendelijke groet,

 

Maurice Claes

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Ook ik ben gedupeerde van MKB Clickservice.

 

Eind november werd ik voor het eerst gebeld door een medewerker van Mkb Clickservice. Hij stelde zich voor als iemand van Google die ervoor ging zorgen dat ik beter vindbaar zou zijn op Google. Aangezien ik nog geen klanten heb leek me dit heel interessant, vooral ook omdat hij aangaf dat het nieuw was en voor een geselecteerde groep mensen. Hij had mijn flyer in de supermarkt gevonden. Hij wilde gelijk de volgende dag langskomen en doordat ik zo overvallen was heb ik ja gezegd. Later bedacht ik me dat ik het veel te snel vond gaan en heb de afspraak afgezegd (overigens via een collega, want het nummer waarmee hij gebeld had, daar werd niet opgenomen).
 

Begin december werd ik weer gebeld en hij was heel opdringerig, hij wilde gelijk die avond langskomen. Ik heb toen uiteindelijk op 7 december bezoek gehad van diezelfde medewerker. Wat me verbaasd is dat ik erin gestonken ben en mijn handtekening onder een of ander vaag contract heb gezet. Hij praatte gedurende het lezen van het contract telkens tegen mij. Waardoor ik niet goed opgelet heb bij het stuk over bedenktijd. Dat heb je als ondernemer dus niet (harde les!). Hij liet overigens een kaartje achter, zonder zijn naam erop. 

 

Na het weekend heeft mijn man geprobeerd om van het contract af te komen (dus binnen 3 werkdagen afkoeltijd). Toen werd aangegeven dat ze alleen een goedkoper tarief konden bieden.

 
Met hulp van Twabla heb ik stappen ondernomen om het contract eenzijdig, kosteloos, te ontbinden. Ik heb een aangetekende brief verstuurd naar Utrecht en ook per mail (met leesbevestiging) de brief gestuurd. Vervolgens een hele tijd niets gehoord. Na overleg met Twabla een mail gestuurd naar de administratief medewerker. Daar kreeg ik de volgende dag een bericht terug dat het naar de juiste afdeling gestuurd is. En de daarop volgende dag kreeg ik het verlossende woord. Finale kwijting, dossier kosteloos gesloten. Ik ga nog een klacht ingediend bij het ACM en AP.

 

Ik voel me erg gesteund en ben blij dat ik dit hoofdstuk af kan sluiten. 

 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 171 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.