• 0

Wederverkoop

Goedendag, 

Ik heb een webshop en ben aan het kijken of ik mijn producten in fysieke winkels kan gaan wederverkopen. Nu vroeg ik me af wat voor prijs ik kan hanteren en wanneer het voor hen interessant is. 
 

ik heb bijvoorbeeld een winkel bezocht en hier liggen ook andere sieraden. Deze prijzen gaan van 35-65 euro. Mijn prijzen liggen lager (19.50-39.50). Nu vroeg ik me af, aangezien ik een uniek product aanbied, of ik mijn verkoop prijs vast kan houden en zij daar zelf een marge op kunnen doen. 
 

ik hoor graag wat jullie ervaring is! En mochten jullie nog tips hebben omtrent verkopen in winkels (opstellen contract, wat te vertellen in pitch, minimale bestelbedrag etc) dan hoor ik het heel graag!

 

alvast dank 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0
6 minuten geleden, Brittv zei:

Nu vroeg ik me af, aangezien ik een uniek product aanbied, of ik mijn verkoop prijs vast kan houden en zij daar zelf een marge op kunnen doen

En dan zijn jouw artikelen in die fysieke winkel significant duurder dan op je webshop. Wat zouden de klant en de winkelier daarvan vinden?

 

 

14 minuten geleden, Brittv zei:

een marge

Heb je al onderzoek gedaan naar welke marges gebruikelijk zijn in jouw markt? En dus welke factor de winkelier vermoedelijk over jouw inkoopprijs moet doen om er iets aan over te houden?

 

 

15 minuten geleden, Brittv zei:

en wanneer het voor hen interessant is. 

Heb je een beeld van waar de 'macht' ligt tussen jou en de winkelier? Je geeft aan unieke producten te hebben, zou een winkelier jouw assortiment graag in z'n winkel willen hebben? Dat geeft jou wat meer ruimte om een betere prijs uit te onderhandelen. Andersom: als de winkelier het een risico vindt om jouw artikelen in te kopen omdat diegene nog niet weet of het interessant is voor zijn klanten, kun je er ook voor kiezen om consignatie aan te bieden. Daarmee verklein je het risico voor de winkelier. 

 

 

18 minuten geleden, Brittv zei:

opstellen contract

Dat hangt vooral af van de vorm van jullie samenwerking, dus of de winkelier inkoopt of dat jij in consignatie levert.

 

19 minuten geleden, Brittv zei:

wat te vertellen in pitch

What's in it for them? Sluit je assortiment aan bij de doelgroep van de winkel? Kun je een mooie marge aanbieden? Neem je onverkochte voorraad terug? Heb je een mooie (en efficiënte) display waarin het verkocht kan worden? Ga je je assortiment uitbreiden? Krijgen ze exclusiviteit?

Link naar reactie
  • 0

Kan heel goed kloppen dat je het product online voor dit bedrag kan verkopen, maar dit voor winkels gewoon niet haalbaar is. Zal het prijsverschil verklaren.

 

Wellicht de prijs online verhogen, zodat er geen verschil ontstaat met de online en winkelprijs. Een winkelier wilt immers niet dat bezoekers online kijken en zien dat het 10 euro goedkoper kan. Nederlanders kiezen dan (bijna) altijd voor de online aankoop en daar heeft de winkelier weer niets aan.

Leef je leven door te leven.

Geef om geven door te geven.

Traprenovaties | Treinkaartjes | DC Timmerwerken

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 136 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.