• 0

Overgang naar B.V. en concurrentiebeding opdrachtgever

(aangepast)

Beste medeondernemers,

 

Ik heb een contract met een opdrachtgever (een tussenpartij) ondertekend als eenmanszaak, waarin onder andere een concurrentiebeding is opgenomen waarin gesteld wordt dat ik niet direct voor de klant werkzaamheden uit mag voeren.

 

Binnenkort zal ik mijn eenmanszaak staken en verder gaan met een B.V. (zonder het contract over te nemen). Ben ik handelend vanuit de B.V. gebonden aan contracten die ik als eenmanszaak ondertekend heb, aangezien de B.V. een eigen/andere rechtspersoon is?

aangepast door JOBO123
typo
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0
(aangepast)

Welkom op Higherlevel.

 

10 minuten geleden, JOBO123 zei:

Ben ik handelend vanuit de B.V. gebonden aan contracten die ik als eenmanszaak ondertekend heb, aangezien de B.V. een eigen/andere rechtspersoon is?

Stoppen met je eenmanszaak wil niet zeggen dat afspraken voor jou niet meer gelden. In het concurrentiebeding staat vast dat je niet direct, indirect, of op enige andere wijze betrekkingen aan mag gaan met de opdrachtgever voor een bepaalde periode. Misschien kun je dat even citeren uit de overeenkomst?

aangepast door Ron van der Kolk

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Beste Ron,

 

Bedankt voor je reactie.

 

Zoiets staat er inderdaad: 'het is opdrachtnemer inclusief werknemers en aandeelhouders verboden om tijdens de duur van de overeenkomst of binnen de periode van 1 jaar na beëindiging van de overeenkomst de klant, direct of indirect, in welke vorm dan ook (actief of passief), te benaderen om zonder tussenkomst van opdrachtgever werkzaamheden te verrichten of opdracht te aanvaarden.'

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 105 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.