• 0

Mijn bedrijf online uitbreiden

(aangepast)

Hoi ik ben Pablo, nu 4 jaar trotse eigenaar van een succesvol kleding bedrijf. Maar nu wil ik ook de stap naar online gaan maken.

Ik wil ook online mijn kleding gaan verkopen en ben nu druk bezig om die website te optimaliseren. Zodra de website live is wil ik graag het adverteren uit handen geven aan een online marketing bureau, omdat ik daar zelf geen ervaring en kennis van heb. 

Dit wordt de eerste keer dat ik met een andere partij ga samenwerken en ik vroeg me af waar ik op moet letten bij het kiezen van een geschikt online marketing bureau? 

Via een collega ondernemer heb ik te horen gekregen dat hij nu al een tijdje samenwerkt met Stars of the Net en hij heeft het daar prima.

Heeft iemand toevallig al ervaring met dat bedrijf of kent iemand een geschikt online marketing bureau waar ik eventueel mee kan gaan samenwerken?

 

 

aangepast door Hans van den Bergh
Link verwijderd
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 1

Emmerce.nl doet elk jaar verslag van de beste online marketing bureau's. Daar zitten een aantal grote namen tussen waar je je vraagstuk bij neer zou kunnen leggen.

 

Uit ervaring weet ik echter wel dat de grotere bureau's over het algemeen ook hele grote klanten hebben. En is dat is vaak een mismatch als je net start. Jij hoopt dat ze hun uiterste best doen voor jouw ''enorme'' mediabudget (bijvoorbeeld 1.000 euro per maand) terwijl ze klanten hebben met budgets van 100.000+ euro in de maand. Helaas is de inzet dan vaak ook minder.

 

Het beste is als je begint om met een klein en gemotiveerd bureau in de regio samen te gaan werken. Iemand die langs komt en echt probeert jouw bedrijf te begrijpen en ook afhankelijk is van een goed resultaat (een beginnende ondernemer). 

 

Succes

Link naar reactie
  • 1

Het is niet de moeite waard om een bureau te kiezen alleen op basis van beoordelingen en prijzen, want niet alle beoordelingen zijn transparant en niet alle festivalzaken zijn effectief. Maar het is zinvol om er aandacht aan te besteden en er rekening mee te houden bij het kiezen van een aannemer naast andere criteria.

Een bureau dat actief deelneemt aan ratings en wedstrijden, er moeite, tijd en geld in investeert, zorgt voor zijn reputatie. Veel beoordelingen houden in de methodologie rekening met de omzet, grote klanten in de portefeuille en de periode van samenwerking met klanten. Daarom is de aanwezigheid van een bureau in een branchebeoordeling een bewijs van betrouwbaarheid.

Link naar reactie
  • 1

Ik heb zelf een videomarketingbureau gehad en waar ik vooral op zou letten is:

 

1. Of ze de tijd nemen jouw specifieke merkverhaal te snappen en waar nodig bij schaven

2. Ze realistisch zijn in wat ze beloven. Iedere marketingcampagne is anders, en iemand die aan de voorkant zegt 100% zeker te weten wat werkt voor jou, heeft het mis. Door te testen en dan te meten kom je erachter wat jouw specifieke doelgroep aanspreekt.

Link naar reactie
  • 1

Ik heb met 2 marketingbureaus samengewerkt, ik kan hen beiden niet aanbevelen.

De een nam met een rotgang schoolverlaters aan die dan met jouw geld een beetje gaan klooien. en je zit ook aan een contract vast. Zij misbruiken jouw gebrek aan kennis(woeler) en hebben ook vooral een grote salesafdeling.

 

De ander was een wat technischer bedrijf dat totaal geen oog had voor mijn markt en mijn klant niet leerde kennen. Zij focusten bijvoorbeeld op toen de grootste productgroep, die al een teruglopende omzet had, ipv de snelst groeiende productgroep die dus veel meer potentie had. 

 

Dus bij beiden vloog het budget eruit zonder resultaat. Ik ben het toen zelf gaan doen en heb zo veel geleerd dat ik zelf anderen ook enigszins kan beoordelen. 

 

Je moet denk ik goed weten wat een sucesvolle campagne inhoudt. Ik zou zelf ook echt even in de materie duiken zodat je weet wat goed ROAS en engagement is. Zelf eerst wat klooien. Zo herken je de expert beter. Ik krijg nu jeuk bij de "Ik help jouw bedrijf groeien 🚀" mails en berichten op LinkedIn. Ik weet dat dat in 90% van de gevallen onzin is. 

 

Link naar reactie
  • 1
35 minuten geleden, MYRTE_ zei:

Ik ben het toen zelf gaan doen en heb zo veel geleerd dat ik zelf anderen ook enigszins kan beoordelen.

 

Welkom op HL...

 

en wat een goed advies! In veel situaties toepasbaar, leert de ervaring...

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 153 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.