Een kennis van mij runt een eigen schoonmaak en facilitair dienstverlenend bedrijf. Het gaat om een kleine eenmanszaak met <10 personeel die voornamelijk actief is met schoonmaakwerkzaamheden (denk aan dagelijks/periodiek, opleveringsschoonmaak, glasbewassing etc.) in verschillende bouwketen. Binnen één van deze bouwketen is aan deze kennis de vraag gesteld of er naast de dagelijkse schoonmaakwerkzaamheden ook interesse is in het oppakken van de kantinecatering voor een duur van 2,5 jaar. Deze kennis is enorm geïnteresseerd (kan hier weer meer ervaring in opdoen dat interessant kan zijn in toekomstige uitbreiding), en heeft mij gevraagd of ik hierbij kan helpen.
De kantinecatering richt zich op de medewerkers die werkzaam zijn op de bouwlocatie. Bij verschillende pauzes betreden zij de kantine waar ze kunnen zitten. De kantine heeft een kleine eigen keuken met counter en veel zitplaatsen.
In de afgelopen tijd heb ik deze kennis geholpen met het volgende:
Een inventarisatie gemaakt van producten die verkocht kunnen worden. Er zullen ter plekke op locatie verse broodjes bereidt worden, verpakt en aangeboden in de vitrine. Eventueel een (verse) soepje die kant-en-klaar ingekocht wordt bij de groothandel. Daarnaast is het aanbod voornamelijk repen, snacks, frisdrank etc.
Onderzoek gedaan naar een simpele betaalsysteem voor pintransacties. Géén contant geld. Hierbij heb ik een leverancier gevonden die deze kennis kan gebruiken voor het accepteren van pinbetalingen.
Bovenstaande zaken zijn vooral gericht op het plannings- & operationele gedeelte van de kantine, waar ik ook vooral benieuwd naar ben zijn wet- en regelgeving, administratieve en belastingtechnische zaken.
Zijn er leden die hier zelf ervaring in hebben en mij wellicht kunnen informeren over zaken omtrent wet- en regelgeving en/of belastingtechnische zaken (of andere relevante onderwerpen) die belangrijk/interessant zijn? Ik begrijp dat deze vraag vrij breed en algemeen is, dus mocht er behoefte zijn aan meer informatie, zal ik daar zeker op reageren. Het gaat mij vooral om het duwtje van leden die hier meer kennis/ervaring in hebben zodat ik daar wat dieper in kan duiken.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
learnEveryday
learnEveryday
Beste leden,
Een kennis van mij runt een eigen schoonmaak en facilitair dienstverlenend bedrijf. Het gaat om een kleine eenmanszaak met <10 personeel die voornamelijk actief is met schoonmaakwerkzaamheden (denk aan dagelijks/periodiek, opleveringsschoonmaak, glasbewassing etc.) in verschillende bouwketen. Binnen één van deze bouwketen is aan deze kennis de vraag gesteld of er naast de dagelijkse schoonmaakwerkzaamheden ook interesse is in het oppakken van de kantinecatering voor een duur van 2,5 jaar. Deze kennis is enorm geïnteresseerd (kan hier weer meer ervaring in opdoen dat interessant kan zijn in toekomstige uitbreiding), en heeft mij gevraagd of ik hierbij kan helpen.
De kantinecatering richt zich op de medewerkers die werkzaam zijn op de bouwlocatie. Bij verschillende pauzes betreden zij de kantine waar ze kunnen zitten. De kantine heeft een kleine eigen keuken met counter en veel zitplaatsen.
In de afgelopen tijd heb ik deze kennis geholpen met het volgende:
Bovenstaande zaken zijn vooral gericht op het plannings- & operationele gedeelte van de kantine, waar ik ook vooral benieuwd naar ben zijn wet- en regelgeving, administratieve en belastingtechnische zaken.
Alvast bedankt!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/76248-kantine-catering-lunch-opstarten/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
1 antwoord op deze vraag