• 0

Fictieve dienstbetrekking - meewerkend kind

Mijn dochter van 17 komt mij als bijbaantje helpen in mijn eenmanszaak. Ik wil graag gebruikmaken van de vereenvoudigde regeling met een fictieve dienstbetrekking en heb daarom het formulier ‘Melding Loonheffingen Werkgever van meewerkende kinderen’ ingevuld en opgestuurd. 

De regeling is denk ik niet moeilijk uitvoerbaar er is alleen 1 voorwaarde die ik niet goed begrijp:

Vóór de eerste uitbetaling van het loon neem je de naam, het adres en het burgerservicenummer van het meewerkende kind in de administratie op.

Waar neem ik dit in de administratie op? In mijn boekhoudprogramma zie ik hier geen mogelijkheden voor en ik moet pas in januari 2025 voor het eerst loonaangifte doen, ervan uitgaande dat de Belastingdienst mijn verzoek inwilligt. 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 1
Retired Mod     7,5k 32 1450

Het valt nog mee dat de eis niet is:  leg het vast in de administratie op een blaadje met 2 gaatjes erin (zodat het in een ordner kan)

Als je het formulier Melding loonheffingen bewaard dan heb je het feitelijk ook vastgelegd in je administratie.

Begrijpelijke taal zou zijn: Stuur ons formulier X en bewaar een kopie daarvan in uw administratie.

Link naar reactie
  • 0

Hartelijk dank voor jullie reacties, het is me duidelijk. Ik had helaas geen notificaties ontvangen van jullie berichten. 

Moet mijn dochter dan eigenlijk ook een loonbelastingverklaring invullen of is dat niet nodig?

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 105 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.