• 0

Inkoopprijs voor derden, inclusief of exclusief BTW

Beste,

 

Ik heb een product dat ik rechtstreeks verkoop maar binnenkort ook via derden. De verkoopprijs (inclusief 9% btw) is 55,-, de marge die ik de derden kan aanbiedenvoor de verkoop is 20% wat uit zou komen op 44,-. Daar zit de BTW dan al bij in toch?

 

Hoor graag van jullie of dit zo klopt, nog geen ervaring met verkoop aan derden.

 

mvg,

Linda

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

k denk dat ik 'm heb.

Inkooppprijs voor derden procentueel uit te rekenen van verkoopprijs(55 incl. 9% btw) ex btw. dus 50,05 , commissie van 25%  is dan van 50,05 = 42,94

(Over deze 25% commissie (12,51 per product) betaald de uiteindelijke verkoper zelf 21% commissiebelasting)

En de uiteindelijke koper betaald de 9% BTW a 4,95 per product.

 

Klopt dit?

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Welkom op Higherlevel.

 

21 minuten geleden, Linda Schaap zei:

Inkooppprijs voor derden procentueel uit te rekenen van verkoopprijs(55 incl. 9% btw) ex btw. dus 50,05

Dat bereken je niet goed. Het uitgangspunt is dat jij een prijs vaststelt die je voor jou product wil vragen en daarna komt daar btw (in jouw geval 9%) bovenop. Jouw prijs is dan 100%, met de btw erbij wordt dat 109%.

Je verkoopprijs van € 55,- incl. 9% btw is dan € 50,46 excl. btw. (Berekening: 55/109*100, of 55/1,09).

 

Als de derde (jouw koper) het product voor € 55,- (incl. btw) gaat verkopen en jij wil hem 20% marge aanbieden, dan kun je hem een inkoopprijs aanbieden van € 42,05 (excl. 9% btw). Namelijk: Zijn verkoopprijs excl. btw is 50,46 (zie berekening hierboven) en als hij 20% marge moet overhouden, bereken je dat als 50,46/120*100 (of 50,46/1,2) = 42,05.

 

aangepast door RubenT
Rekenfoutje
Link naar reactie
  • 1

De wederverkoper koopt bij jou in voor 42,05 ex btw en 45,83 incl 9% btw. De wederverkoper krijgt 20% marge over zijn inkoopsprijs en verkoopt daarom voor 50,46 ex btw en 55,00 incl 9% btw. 

 

 

 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 143 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.