• 0

DGA Salaris

Er zullen vast topics zijn maar met de search kon ik niets specifieks vinden. Excuses als ik iets belangrijks mis! 

 

Anyway, ik ben voornemens een onderneming te starten. Het probleem is dat vooraleer ik de activiteiten kan verrichten ik eerst een vergunning nodig heb. Het probleem is dat die vergunning lange tijd op zich kan laten wachten (denk aan volgend jaar zomer). Voor die aanvraag moet ik wel veel werk verrichten maar dit zijn geen activiteiten die komend jaar enige euro opleveren, het gaat eerder zeer veel geld kosten (200+k). De aanvraag moet vanuit een B.V. plaatsvinden dus dan komt het topic van DGA salaris naar boven. Het voelt wrang op vermogen dat ik er zelf in stop, mezelf nog salaris moet betalen aangezien dat voelt als geld overmaken naar belastingdienst direct komende van mijn eigen spaarrekening. 

 

Wat zijn de mogelijkheden? De start-up optie lijkt te zijn gestopt, dat was minder financieel pijnlijk namelijk (netto kosten van 100 euro p/m ipv 1500). Ook aangezien mijn vorige salaris significant hoger was dan 56k. 

 

Dank!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 1

Welkom op higherlevel!

 

Het DGA-salaris geldt volgens mij pas als je voor 5000 euro aan arbeid (/ jaar) in stopt. Als de vergunningaanvraag minder dan dat is is er geen DGA-salaris nodig. Wellicht dat je daar nog wat mee kan?

 

Verder hoef je volgens mij niet het volledige salaris daadwerkelijk uit te keren, mits de belastingen en premies maar afgedragen worden (meen ik). Wellicht dat je op die manier de zure appel ook nog wat minder zuur kan maken?

Link naar reactie
  • 0

helaas werk het wel zo bij een BV. De BV heeft die expertise niet, dus zal die moeten inhuren. Of dat nu jij bent of een ander is niet relevant. Hier sluit juridisch helaas niet mooi aan op fiscaal.

 

Moet je BV per se jouw eigendom zijn t.b.v. de vergunning? Als in, je zou kunnen overwegen om een STG op te richten die de aandelen in de BV houdt. En zodra de vergunning er is, draagt de STG de aandelen over aan een door jou op te richten Holding BV (wel oppassen met evt goodwill).

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Dank voor reactie! Voor de aanvraag moet ik in ieder geval een bestuurder zijn. Dus weet niet of dat met een stichting op te lossen is. Zal dat navragen aangezien officiële procedure nog opgestart moet worden maar wilde zelf beter beslagen ten ijs komen 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 348 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.