• 0

"About us" op je website

Wat me opvalt is dat heel weinig Nederlandse website een "about us" hebben waarin het management wordt voorgesteld. Amerikaanse bedrijven, zeker tech bedrijven, hebben dat allemaal wel. Persoonlijk vind ik het altijd erg prettig om te zien wie er achter een bedrijf zitten, wie de gezichten zijn. Laatst heb ik een nederlandse startup die zich ging presenteren in de VS sterk aangeraden een sectie op de website te maken met korte cv's en foto van het management.

 

Hoe komt het dat in ons land bijna niemand dat doet?

 

dagdag

Christine

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Zelf zie ik ook graag informatie over de mensen achter het bedrijf op website of elders. Voor mij maakt het dan eigenlijk niet uit wát de onderneming verkoopt.

 

Verder gebruik ik (&velen met mij) een zoekmachine als wat meer over iemand wil weten. Om meer grip te krijgen op de zoekresultaten die dan boven komen is het ook voor jou als person wellicht nuttig om ervoor te zorgen dat daat je eigen 'about us' pagina bovenkomt, of bijvoorbeeld een profiel dat je aanmaakt bij clubs als openBC of LinkedInn. Ik gebruik PenBC niet zozeer voor online netwerken, maar vooral als omgeving waar ik mijn 'profiel' kan delen met anderen.

 

Slightly off topic: www.mensenmerk.nl Hoe merken steeds meer 'personal brand agents' voor ons maken die ervoor zorgen dat we dan wel niet de echte mens achter het bedrijf leren kennen, maar wel 'iemand' anders hebben om een vertrouwensband mee op te bouwen.

 

"It's impossible to move, to live, to operate at any level without leaving traces, bits, seemingly meaningless fragments of personal information."

William Gibson

 

 

"Everything has got a moral if you can only find it." Alice /Lewis Carroll

 

https://www.openbc.com/hp/Antoinette_Hoes/

Link naar reactie
  • 0

Hallo Christine,

 

Een grappige discussie die je aankaart. Ik denk dat je in het algemeen wel gelijk hebt dat men in Nederland minder aan "About us" doet, ik zie het ook niet zo vaak. Typisch Nederlandse zakelijkheid, denk ik. "Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg," werd al gezegd. Het zijn volgens mij vooral de kleinere, creatievere bedrijven die de uitzondering op de regel vormen. Introduceer je het management van een groter bedrijf, dan denken die managers en zelfs veel van hun medewerkers: "Moet dat nou?" (Dat heb ik zelf ook meegemaakt.)

 

Het is op dit forum niet de bedoeling dat je eigen sites meldt, heb ik begrepen. Behalve als het thema "About us" is, lijkt me. ;D Dan durf ik toch te vertellen dat wij wél een "About us" hebben. Alleen heet dat bij ons "Grappig". Het hoofdstuk beschrijft wat luchtige achtergronden over de twee mensen achter ons bedrijfje. Ik doe overigens ook niet geheimzinnig over 'us' en onze voorkeuren op de andere pagina's. Een "About us" lijkt me namelijk een must bij dienstverlenende bedrijven. Logisch, daar gaat het om mensenwerk, en vooral bij kleine dienstverleners is het cruciaal dat het op het persoonlijke vlak klikt. Wie zich als (potentiële) klant niet thuis voelt bij het profiel op een site, moet zoeken naar een ander bedrijf. Een goed selectiecriterium naar twee kanten; dan is zo'n "About us" juist wél een waardevolle toevoeging.

 

Maar van de AH, de Hema, mijn garage of de cd-winkel hoef ik als consument eigenlijk niet te weten wie de directeur is, als de producten, de prijs en de service maar goed zijn. Samengevat: hoe kleiner het bedrijf en hoe persoonlijker de dienst, des te belangrijker de "About us".

 

Ik vraag me door deze discussie overigens wel af of ik mijn hoofdstuk "Grappig" niet beter "About us" of "Over ons" moet noemen. Vermoedelijk is dat toch duidelijker?

 

Groeten,

Walter

 

 

www.liqua.nl | websites met goede zoekmachine-ranking | vormgeving | teksten | Japanse vertalingen | Amersfoort |

Link naar reactie
  • 0

"**Gecensureerd wegens té Nederlands denken ;-)**,"

 

Nee!! Dat zouden we hier niet meer zeggen. Ze hadden me beloofd dat deze zin uitgefilterd en gecensureerd zou worden op dit forum!

 

dagdag

Christine :-)

 

Done :P ;D

 

Wow, té Nederlands denken!? De flauwekultuurpolitie treedt wel hard op hier. ;) Ik moet kennelijk nog even wennen aan de mores binnen dit forum. Ik had het wel een beetje kunnen raden natuurlijk, met een Engelse naam 'higherlevel' voor een Nederlands forum. En zelfs termen als noobie. Moet ik eerst een beetje uitburgeren of zal ik mijn té Nederlandse opmerkingen voortaan maar door mijn vrouw in het Japans laten vertalen? Dan duurt het in ieder geval even voordat men er hier achter komt, haha.

 

www.liqua.nl | websites met goede zoekmachine-ranking | vormgeving | teksten | Japanse vertalingen | Amersfoort |

Link naar reactie
  • 0

Wow, té Nederlands denken!? De flauwekultuurpolitie treedt wel hard op hier. ;)

 

Liqua, het was een grapje, ik ben zelf verbaasd dat de admin meegaat in mijn grapje. Die ene zin werkt nu eenmaal een beetje als een rode lap op een Christine.

 

dagdag

Christine, die niet normaal doet en ook liefst boven het maaiveld uitsteekt, en meer van dat soort dingen.

Link naar reactie
  • 0

Waar ik me overigens in een "Over ons" pagina aan erger is als er een ronkend stuk staat over wat de missie statement doelstelling van het bedrijf is en dat ze zulke mooie diensten leveren en zo. Maar geen namen of feiten. Dan ben je blij dat ze een "about us" pagina hebben en dan raak je dubbel teleurgesteld als die er toch niet is.

 

dagdag

Christine

 

 

Link naar reactie
  • 0

Wow, té Nederlands denken!? De flauwekultuurpolitie treedt wel hard op hier. ;)

 

Liqua, het was een grapje, ik ben zelf verbaasd dat de admin meegaat in mijn grapje. Die ene zin werkt nu eenmaal een beetje als een rode lap op een Christine.

 

dagdag

Christine, die niet normaal doet en ook liefst boven het maaiveld uitsteekt, en meer van dat soort dingen.

 

Hoi Christine,

 

Ik was wel even verbaasd over de ludieke censurering, dat had ik nog niet eerder meegemaakt, en ik had het zeker bij zo'n totaal onschuldige opmerking al helemaal niet verwacht. Maar ach, het heeft wel iets komisch. Op zich goed om te zien dat het forum zorgvuldig gemonitord wordt, en het houdt de discussies hier ook luchtig, dat is wel zo leuk.

 

Bedankt nog voor je tip voor de "About us" op mijn site. Ik heb het aangepast, of liever gezegd 'uitgebreid'. Er staat nu "Over ons (grappig)" in het hoofdmenu. Dat lijkt me inderdaad wel duidelijker en uitnodigender.

 

Groeten,

Walter

 

 

www.liqua.nl | websites met goede zoekmachine-ranking | vormgeving | teksten | Japanse vertalingen | Amersfoort |

Link naar reactie
  • 0

Allereerst : Annedien ! You make Me Blush ! Mooi, moi ?

(rushing down to tell his trubbles and strife) ;D

 

Heb nu echt een goede reden ontdekt voor een wat minder openhartige "About Us", maar die heeft te maken met de aard van een bedrijf.

Een verzekeraar kent een schadeafdeling, waar mensen zitten die beoordelen of je wel/niet een uitkering na schade krijgt. En je raadt het al : deze mensen staan niet te springen om echt in het openbaar te komen.

Ja, ja, vanwege de aggressieve medemensch. Ach, dan maar een prinses op je site maken :D

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 189 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.