Hee,

Ik kom er net achter dat ik rentebaten van november en december 2023 van mijn zakelijke spaarrekening ben vergeten in te boeken.

Het zal geen ramp zijn want het gaat om 12 euro, maar ik was benieuwd hoe ik dit nu het beste kan corrigeren? Mutaties gewoon alsnog aanmaken, ondanks dat ik m'n IB aangifte al heb gedaan?

Ik hoor het graag!

ps. Ik gebruik E-boekhouden

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

• 0
1 uur terug, ThomasNL zei:

Het zal geen ramp zijn want het gaat om 12 euro, maar ik was benieuwd hoe ik dit nu het beste kan corrigeren? Mutaties gewoon alsnog aanmaken, ondanks dat ik m'n IB aangifte al heb gedaan?

De jaarrekening, en daarmee ook de aangifte IB, moet te allen tijde een waarheidsgetrouwe weergave van de werkelijkheid zijn.

Dat betekent dat je een gecorrigeerde jaarrekening en aangifte moet indienen. Zolang er nog geen definitieve aanslag is ontvangen, wordt de eerste aangifte simpelweg door de tweede vervangen. Lastiger wordt het als er al een definitieve aanslag is ontvangen. Alsdan maak je bezwaar tegen de aanslag en verwijs je naar de nieuw ingediende aangifte.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

• 1

Dan klopt je zakelijke banksaldo dus ook niet op de balans.

Ook is het verschil niet echt bloedstollend natuurlijk...

Maar dan stuur je toch gewoon een nieuwe IB aangifte met de juiste gegevens en pas je dat aan in 'E-boekhouden'.

Daarna kloppen je zakelijke gegevens weer. Lijkt mij wel zo prettig.

"What, me worry?"

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar