Ga naar inhoud

verrekenbare verliezen op balans ?

Geplaatst:

deno

allen, wij hebben behoorlijk wat verrekenbare verliezen opgebouwd de laatste jaren. 
heeft m.n. te maken met diverse investeringen, waarbij je niet alle kosten kunt activeren, zodoende verlies. 

verwachting is dat dit in de toekomst ook terugverdiend gaat worden. 

nu heeft onze vorige boekhouder dat nooit tot uitdrukking gebracht op de balans. echter onze nieuwe accountant geeft aan dat het de voorkeur om een actieve belastinglatentie op te nemen bij alle b.v.'s, zodat de belastinglast een zuiverder beeld geeft. geeft aan dat het niet per se verplicht is. 

hoe zien jullie dit? wel/niet handig om zo'n latentie op te nemen? 

ik zie de voordelen er niet echt van in, want je kunt het toch ook bijhouden in een excel. 

Featured Replies

Geplaatst:

Joost Rietveld

• Moderator

De latentie mag niet vanwege het voorzichtigheidsprincipe: het is niet zeker dat die winsten, waarmee de verliezen verrekend kunnen worden, ook behaald zullen worden.

Als je het tot uitdrukking wilt brengen, dan kun je het in de toelichting bij de jaarrekening opnemen

Fiscaal en juridisch advies en expertise bij bedrijfsoverdrachten en rechtsvormkeuze of -wijziging: DenariusAdvies

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Dennis wit

@deno mag ik je vragen wat voor ondernemingen je drijft ? ik zag in ander topic dat je een hele structuur hebt, en prikkelde mijn nieuwsgierigheid. Gewoon interesse...

Gr. Dennis

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.