Hieruit komt in ons gevak dat we 1 van de volgende items gescheiden moeten gaan inleveren:
Papier en karton – wekelijks
Glazen verpakkingen – dagelijks
Folie – wekelijks
EPS/piepschuimen verpakkingen – wekelijks
Hout – maandelijks 3 m³ of meer
Groen- en tuinafval – wekelijks
Textiel – wekelijks
Gft of swill – dagelijks
Maar niets van deze dingen komt bij ons voor. Wij hebben een magazijn en een kantoor in het buitenland.
Er komt dus nagenoeg geen post binnen en alle post die binnen komt gaat naar de boekhouder.
Het enige papier dat we gebruiken zijn de pakbonnen, bij grote orders. Anders gaat dit digitaal.
Pakbonnen van leveranciers hebben wij bijna niet.
Het komt dan neer op misschien 10 of 20 vellen papier per week.
Het lijkt mij niet helemaal de bedoeling dat men hier apart elke week een wagen voor gaat laten komen.
Omdat wij een verhuur bedrijf zijn hebben wij niet veel afval, ons afval bestaat uitsluitend uit tape en tapijt.
Blikjes en flesjes worden wel apart verzameld, maar vallen niet onder de verplichte scheiding.
Ik heb met de kvk gebeld, maar ondanks dat men de tool heeft ontwikkeld, kan men niet helpen met de uitleg van de regeling en hoe ik een uitzondering zou kunnen aanvragen.
Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Jasper S.
Jasper S.
Volgens het Landelijk afvalbeheerplan 3 (LAP3), moeten wij ons afval gescheiden aan gaan leveren.
De kvk heeft hier een handige tool voor ontwikkeld.
https://ondernemersplein.kvk.nl/afvalwijzer-voor-bedrijven/
Hieruit komt in ons gevak dat we 1 van de volgende items gescheiden moeten gaan inleveren:
Papier en karton – wekelijks
Glazen verpakkingen – dagelijks
Folie – wekelijks
EPS/piepschuimen verpakkingen – wekelijks
Hout – maandelijks 3 m³ of meer
Groen- en tuinafval – wekelijks
Textiel – wekelijks
Gft of swill – dagelijks
Maar niets van deze dingen komt bij ons voor. Wij hebben een magazijn en een kantoor in het buitenland.
Er komt dus nagenoeg geen post binnen en alle post die binnen komt gaat naar de boekhouder.
Het enige papier dat we gebruiken zijn de pakbonnen, bij grote orders. Anders gaat dit digitaal.
Pakbonnen van leveranciers hebben wij bijna niet.
Het komt dan neer op misschien 10 of 20 vellen papier per week.
Het lijkt mij niet helemaal de bedoeling dat men hier apart elke week een wagen voor gaat laten komen.
Omdat wij een verhuur bedrijf zijn hebben wij niet veel afval, ons afval bestaat uitsluitend uit tape en tapijt.
Blikjes en flesjes worden wel apart verzameld, maar vallen niet onder de verplichte scheiding.
Ik heb met de kvk gebeld, maar ondanks dat men de tool heeft ontwikkeld, kan men niet helpen met de uitleg van de regeling en hoe ik een uitzondering zou kunnen aanvragen.
Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/76764-landelijk-afvalbeheerplan-3/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuw accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen