Volgens het Landelijk afvalbeheerplan 3 (LAP3), moeten wij ons afval gescheiden aan gaan leveren.
De kvk heeft hier een handige tool voor ontwikkeld.
https://ondernemersplein.kvk.nl/afvalwijzer-voor-bedrijven/

Hi
eruit komt in ons gevak dat we 1 van de volgende items gescheiden moeten gaan inleveren:

Papier en karton – wekelijks

Glazen verpakkingen – dagelijks

Folie – wekelijks

EPS/piepschuimen verpakkingen – wekelijks

Hout – maandelijks 3 m³ of meer

Groen- en tuinafval – wekelijks

Textiel – wekelijks

Gft of swill – dagelijks

Maar niets van deze dingen komt bij ons voor. Wij hebben een magazijn en een kantoor in het buitenland.
Er komt dus nagenoeg geen post binnen en alle post die binnen komt gaat naar de boekhouder.
Het enige papier dat we gebruiken zijn de pakbonnen, bij grote orders. Anders gaat dit digitaal.
Pakbonnen van leveranciers hebben wij bijna niet.

Het komt dan neer op misschien 10 of 20 vellen papier per week.
Het lijkt mij niet helemaal de bedoeling dat men hier apart elke week een wagen voor gaat laten komen.

Omdat wij een verhuur bedrijf zijn hebben wij niet veel afval, ons afval bestaat uitsluitend uit tape en tapijt.

Blikjes en flesjes worden wel apart verzameld, maar vallen niet onder de verplichte scheiding.

 

Ik heb met de kvk gebeld, maar ondanks dat men de tool heeft ontwikkeld, kan men niet helpen met de uitleg van de regeling en hoe ik een uitzondering zou kunnen aanvragen.
Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?

 

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/76764-landelijk-afvalbeheerplan-3/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0
7 uur geleden, Jasper S. zei:

Het lijkt mij niet helemaal de bedoeling dat men hier apart elke week een wagen voor gaat laten komen

 

Dat is ook niet de bedoeling: de genoemde frequenties zijn wanneer het afval ontstaat binnen een bedrijf, niet de frequentie wanneer het moet worden opgehaald 

Eem Financieel Advies ; persoonlijk en vertrouwd verzekerd voor ZZP en MKB.

 

 

  • 0

Duidelijk, maar hoe zou dit voor ons dan moeten uitpakken?
Papier is het enige wat er verder nog wel eens in de container terecht komt.
Maar te weinig om een container te vullen.
Het minimale abb. is om de 4 weken, maar ze krijgt geen container als je hem niet goed vult.
Dit heeft dan weer te maken met de doelstellingen die de afvalverwerkingsbedrijven moeten halen.

Ben al even bezig geweest met mijn buren, maar niemand heeft er interesse in om het samen te doen. En men denkt hier dat er waarschijnlijk toch nooit een controle komt.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    6 leden, 58 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.