Ga naar inhoud

Auto verhuren aan privé

Geplaatst:

StevenK

Ja, de vraag is vaker gesteld, maar dan over de situatie dat er alleen voor de privé kilometers gehuurd wordt.

Stel dat ik tijdelijk een auto wil rijden, is er dan iets op tegen om die op de BV te kopen en tegen een commerciële prijs aan privé te verhuren? Het gaat mij dan vooral om dat als ik de auto weer wil verkopen het nog steeds een BTW auto met BPM vrijstelling is.

#ICT #Legal #manufacturing #sustainability

Featured Replies

Geplaatst:

Joost Rietveld

• Moderator

Verhuren aan privé wordt volgens vaste jurisprudentie gezien als ter beschikking stellen in de zin van de bijtelling privégebruik. De betaalde huur komt daarop in mindering voor zover die ziet op privé kilometers. 

Verhuur is BTW belast, dus de auto blijft een BTW auto. Betekent wel dat je privé de BTW over de huur kwijt bent....

Fiscaal en juridisch advies en expertise bij bedrijfsoverdrachten en rechtsvormkeuze of -wijziging: DenariusAdvies

Geplaatst:

StevenK

• Auteur
1 uur geleden, Joost Rietveld zei:

Verhuren aan privé wordt volgens vaste jurisprudentie gezien als ter beschikking stellen in de zin van de bijtelling privégebruik. De betaalde huur komt daarop in mindering voor zover die ziet op privé kilometers. 

Verhuur is BTW belast, dus de auto blijft een BTW auto. Betekent wel dat je privé de BTW over de huur kwijt bent....

Thanks, precies wat ik wilde weten :) Dan wellicht verstandiger een financiering te verstrekken aan een bevriend garagehouder en van hem huren. Ook dan ben ik privé de BTW over de huur kwijt, maar de verkoop/inruil waarde is veel hoger als het een BTW auto blijft. 

aangepast door StevenK

#ICT #Legal #manufacturing #sustainability

Geplaatst:

Joost Rietveld

• Moderator
2 uur geleden, StevenK zei:

Ook dan ben ik privé de BTW over de huur kwijt, maar de verkoop/inruil waarde is veel hoger als het een BTW auto blijft. 

check!

Fiscaal en juridisch advies en expertise bij bedrijfsoverdrachten en rechtsvormkeuze of -wijziging: DenariusAdvies

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.