Ga naar inhoud

Inkoop goederen en betaling - boekhouding

Geplaatst:

JacobSX

Beste mensen,

Ik koop goederen in vanuit China en ik betaal  rechtstreeks via bankoverschrijving, dus niet via platformen als Alibaba. Hiervoor krijg ik natuurlijk gewoon een factuur.

Nu is het voordelig voor mij om in Renminbi te betalen en dat via Wise, vanwege de voordelige wisselkoersen. Ik kan dan naar de Alipay of Weixin account van de leverancier overmaken via Wise.  Hier zit echter een limiet op wat betreft hoeveel ik per jaar over kan maken en hoeveel ik per keer over kan maken. Dat betekent dat ik meerdere overschrijvingen moet doen voor 1 partij aan goederen. Vanwege de grote bedragen maakt de voordelige koersen via Wise toch wel uit.

Het kan soms zelfs zijn dat ik een deel van het bedrag van een inkooporder via normale SWIFT overschrijving doe in USD, en de rest in meerdere overschrijvingen (5 of 7 overschrijvingen in totaal per order) naar de Alipay van mijn leverancier.

Mijn vraag is of dit (meedere overschrijvingen per order en combinatie van SWIFT en Alipay overschrijving) allemaal wel ok is voor mijn boekhouding/belastingdienst? 


Bij voorbaat dank.
 

Featured Replies

Geplaatst:

DaMedia

Als jij voor jezelf, je boekhouder en de belastingdienst alles netjes kunt verantwoorden dan is dat geen enkel probleem.

Geplaatst:

RubenT

  • Moderator

Je kunt in je boekhouding prima meerdere transacties op één inkoopfactuur boeken.

Geplaatst:

JacobSX

  • Auteur

Duidelijk, dankjewel beide!

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.