• 0

Zoek geluidsmodules voor speelgoed!

Hallo allemaal, ik ben nieuw hier op Higherlevel en al een hele tijd naarstig op zoek naar een bepaald produkt, misschien is er hier iemand die me kan helpen.

Het gaat om geluidsmodules voor in speelgoed.

Je kent ze wel die poppen etc. in de speelgoed winkel waarbij geluid wordt afgespeeld.

Die modules, werkend op batterijen, zoek ik.

In China bijv. heb je genoeg fabrieken, heb nu bij 4 fabrieken! samples laten opsturen, maar allen zijn ze van zéér slechte kwaliteit.

Er wordt beloofd dat ze "loud and clear" zijn, maar bij ontvangst is het superslecht! Deze kosten zouden teruggevorderd kunnen worden bij een bestelling, maar ik ga uiteraard geen slecht kwaliteit bestellen...

Ik kan in Europa nergens een fabriek of iets dergelijks vinden die dit produkt kan leveren, moet er natuurlijk wel zijn...

Hoop dat iemand van jullie tips, of informatie voor me heeft, want ik weet niet meer waar ik zoeken moet!

Bedankt! Groetjes Sandy

 

[titel ingekort, bevordert reacties - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

18 antwoorden op deze vraag

  • 0

Welkom op Higherlevel Sandy,

 

Kun je iets meer over de achtergrond van deze modules zeggen.

Gaat het om grote aantallen, en wat is groot ?

Of mogen het ook kleine aantallen zijn, tegen relatief hogere kosten.

Als we iets meer achtergrond hebben , kunnen we ook iets beter meedenken.

 

Ik denk bijvoorbeeld aan Conrad.

Maar er zijn nog wel meer van dit soort leveranciers, en bij grotere aantallen kan de prijs flink omlaag.

Link naar reactie
  • 0

Hai! Wat geweldig om al zo snel reacties te krijgen!

Ik ben hier eerlijk gezegd al een paar maanden mee bezig, met de zoektocht naar dit produkt.

Het liefst koop ik dit uiteraard in in Nederland ivm bijv.de CE markering,

maar ook de transportkosten, douane, invoerrechten etc. die dan vermeden kunnen worden.

Maar meestal zijn de prijzen voor dit soort produkten een stuk lager in landen als China, vandaar dat ik daar eerst mijn leverancier-tocht begonnen ben.

De geluidsmodules worden door mij geplaatst in het speelgoed, dus als een extra toevoeging.

Hierdoor mogen de kosten niet te hoog zijn, omdat anders de totale produktsprijs te hoog wordt.

Ik denk aan een eerste order tussen de 200 en maximaal 400 stuks...(kleinere inkoop zal me nog beter lijken, maar als met een aantal van 400 stuks de prijs flink omlaag gaat, ben ik hier zeker in geïnteresseerd)

Hoop dat jullie me zoveel mogelijk leverancier adressen in Nederland kunnen geven of Europa.

Descartes, jij gebruikt deze produkten ook, is dat ook voor in speelgoed en wordt er goede geluidskwaliteit geleverd?

Heeft dit bedrijf een minimum afname en aan welke prijs moet ik ongeveer denken?

Bedankt! Sandy

 

Link naar reactie
  • 0

Hai! Wat geweldig om al zo snel reacties te krijgen!

Ik ben hier eerlijk gezegd al een paar maanden mee bezig, met de zoektocht naar dit produkt.

Het liefst koop ik dit uiteraard in in Nederland ivm bijv.de CE markering,

maar ook de transportkosten, douane, invoerrechten etc. die dan vermeden kunnen worden.

Maar meestal zijn de prijzen voor dit soort produkten een stuk lager in landen als China, vandaar dat ik daar eerst mijn leverancier-tocht begonnen ben.

De geluidsmodules worden door mij geplaatst in het speelgoed, dus als een extra toevoeging.

Hierdoor mogen de kosten niet te hoog zijn, omdat anders de totale produktsprijs te hoog wordt.

Ik denk aan een eerste order tussen de 200 en maximaal 400 stuks...(kleinere inkoop zal me nog beter lijken, maar als met een aantal van 400 stuks de prijs flink omlaag gaat, ben ik hier zeker in geïnteresseerd)

Hoop dat jullie me leverancier adressen in Nederland kunnen geven of Europa.

Descartes, jij gebruikt deze produkten ook, is dat ook voor in speelgoed en wordt er goede geluidskwaliteit geleverd?

Heeft dit bedrijf een minimum afname en aan welke prijs moet ik ongeveer denken?

Bedankt! Sandy

 

 

Bel of mail Velleman in Belgie zie site www.velleman.be voor zulke aantallen zullen ze echt wel wat aan de prijs kunnen doen. in de winkel bij 10+ +/- 20,00 excl. ik vind de geluidskwaliteit voldoende. Je neemt zelf de spraak op, van wie of wat dan ook. Afspelen via drukknop of ander maak/breek contact. Gebruik ze in eenvoudige robots of waar dan ook relatief eenvoudig geluid voor nodig is. ps: je moet ze wel zelf (of ...) solderen, bouwpakket dus.

 

Heb er nog een liggen, je kunt altijd komen kijken/luisteren? stuur pm. succes

Link naar reactie
  • 0

Hai, heb meteen telefonisch contact opgenomen met Conrad en een email gestuurd naar Velleman.

Kreeg prijzen door van 10 tot zo'n 20 euro voor verschillende produkten!

Mijn totale produktsprijs voor het speelgoed komt ongeveer op 20 euro incl. geluidsmodule....

Dit is ook de reden dat ik in China heb gezocht naar dit produkt aangezien ze daar wel grotere afnames willen, maar de prijzen liggen daar rond de Euro 1,50!!

Dan komen daar natuurlijk nog wel kosten bij van transport, douane etc. maar is geen vergelijking met de kosten die ik in Nederland zou moeten betalen.

Hoe kan het dat ik zulke enorme bedragen door krijg voor dit bijprodukt?

De winkels liggen toch vol met speelgoed van rond de 10/20 euro inclusief geluid.....

Groetjes Sandy

Link naar reactie
  • 0

p.s. ik heb 1 goede geluidsmodule gekregen, met zeer goede opnamekwaliteit en prijs.

Dit produkt kon voor relatief kleine afname, paar 100 stuks, geleverd worden door de manager van dit bedrijf in China.

Dit is weer een vriend van de leverancier waar ik mijn speelgoed inkoop en zodoende hielp hij mij hiermee.

Nu werkt deze manager helaas niet meer bij dit bedrijf en kan ik via via dus ook geen kleine afname meer doen.

Het gaat hier nu om duizenden, en dat is niet haalbaar voor mij....

Heb inmiddels ook een reactie terug van Velleman waarin zij mij vertelden dat zij mij het produkt waarnaar ik op zoek ben niet kunnen leveren. Iemand de gouden tip??

Sandy

Link naar reactie
  • 0

In China werken ze graag samen Sandy... weet je zéker dat je met 4 verschillende fabrakanten te doen hebt... en geen tradehandlers ?

 

Alleen bij grote aantallen is dit voor een lage prijs uit China te koop...

aan de andere kant:

 

Zoek niet alleen op China... in meerdere landen die arbeid ( daardoor producten) nog goedkoop leveren zijn ze te koop...

 

Cor

http://nl.linkedin.com/in/corvanprooyen

Leg niet teveel vast, anders beweegt het niet meer !

Link naar reactie
  • 0

Beste Cor,

 

ja ik weet het zeker :)

Ik heb me heel goed laten informeren en ook erg veel business reviews gelezen, deze bedrijven zijn groot, hebben niks met elkaar te maken en liggen totaal aan andere kanten van China.

Er zijn zeker wel bedrijven in China die kleinere afnames doen, voor speelgoed en aanverwante artikelen. Ik heb ook erg mijn best moeten doen om een bestelling van een paar honderd stuks erdoorheen te krijgen met voor hun alleen een kijk op de toekomst en wanneer mijn bedrijf goed draait, ook grotere bestellingen voor hun.

De samples die ik ontvangen heb zijn slecht door magnetic check bij de vliegtuig maatschappijen/fedex is mij verteld....

Dit ga ik nog even checken, weet namelijk niet of dit inderdaad een verkoperstruck is of echt wordt toegepast.

De leverancier waar ik contact mee heb komt erg betrouwbaar over en als ik de kwaliteit van deze modules niet goed vind, adviseren ze me ook lokaal in te gaan kopen.

Al met al ben ik nog niks opgeschoten helaas en nog steeds erg druk met mijn zoektocht naar dit produkt!

Groetjes Sandy

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Sandy,

 

Je controle zal dan best goed geweest zijn.. kan ik niet beoordelen.. maar de reactie "magnetic check" is bullshit...

Il kan je eventueel nog wel wat URl's geven om even rond te kijken..

 

Als je wat meer gegevens wilt dan graag via PM ..want ik ben toevallig vandaag wat meer op HL en mn Karma zakt..

Bekijk mn overige posts even ...voor alle zekerheid...

 

Cor

 

 

 

 

 

http://nl.linkedin.com/in/corvanprooyen

Leg niet teveel vast, anders beweegt het niet meer !

Link naar reactie
  • 0

Sandy, Zou je je iets specifieker kunnen uitleggen wat je wilt, en wat voor specificaties wat betreft geluidskwaliteit? Bij custom printjes zit vaak alles in een rom module gebakkken. (zie Furby foto) daar worden er dan miljoenen van gebakken. Is de geluidskwalieit van bv de Furby voor jouw speelgoed voldoende? Moeten zij geluidjes of specifieke (eigen) stemmen of geluid hebben? Het volume enz? Misschien kom ik iets tegen

blackblob.jpg.77e60d2f90fe5e83a593aca3b9476b5c.jpg

Link naar reactie
  • 0

Hai! Betreft de magnetic check, er is mij verteld dat er bij samples uit het buitenland met melding: voicemodule of iets dergelijks er een safety check wordt gedaan voor het magnetische veld, ivm veiligheid vliegtuigen...Hierdoor wordt het magnetische veld van de module verstoord en is de geluidskwaliteit weg.Dit kan nagevraagd worden bij Fedex/DHL, ga dit ook zeker wel even doen.

 

Beste Cor, wat voor URL's kan je me geven hierover, wil dat graag even lezen!

 

De modules die ik krijg aangeboden zijn gewoon een produkt dat af is.

De geluidskwaliteit is luid en duidelijk zeg maar, zodat je geluiden kunt opnemen die ook duidelijk, zonder ruis of iets dergelijks kunt afspelen.

Geluidskwaliteit/hardheid te vergelijken met bijv. babypoppen die allerlei zinnetjes uitspreken, of een speelmobiel boven een babybedje.

De geluiden neem ik zelf op.

Ik heb een foto bijgevoegd van dit soort module, met een kastje voor de batterijen, een speaker en de draden om op te nemen af te spelen.

 

Vr.groet, Sandy

 

 

 

Recording_Box.thumb.jpg.14a63c32364427f3090107d34a589d0e.jpg

Link naar reactie
  • 0

Beste Rick,

 

hartstikke bedankt voor je inzet!

Ik zal je eerlijk zeggen dat ik met ál!! deze bedrijven (niet allen die op Alibaba staan uiteraard) contact heb gehad.

Van een aantal bedrijven samples mogen ontvangen, bedrijven die groot zijn, goed aangeschreven en ook aan andere Europese landen leveren.

Het probleem bij ontvangst is telkens hetzelfde, ruis en raar achtergrond geluid.

Ik kan me niet voorstellen dat al die bedrijven waar ik samples van ontvangen heb slechte kwaliteit leveren, dus begin toch wel een beetje te geloven in de "magnetic field check theorie".....

 

Cor reageerde hierop met: dat is bullshit, graag hoor ik van hem nog hoe hij aan deze informatie komt en waar dat op gebaseerd is.

 

Ik heb 1 goede sample mogen ontvangen, zie mijn beschrijving in het begin, maar zij kunnen mij geen (relatief) kleine levering meer doen en dat sample zat al ín het speelgoed.

Waardoor er op het pakketje stond, toysample en geen soundmodule, waardoor het dus wel een reden kan zijn dat de samples die ik steeds ontvang hun kwaliteit zijn verloren.

 

Maar ja, als ik er een paar 100 bestel wil ik wel graag dat ze goed zijn en kan ik natuurlijk niet de gok gaan nemen dat die ook kapot gaan door enig vliegtuigvervoer.....ik weet even geen oplossing meer eerlijk gezegd , maar heb voor de start van mijn bedrijf deze artikelen écht nodig!!

 

Gr.Sandy

 

Link naar reactie
  • 0

Hmm... dacht dat ik kon helpen :-[

 

Stuur me eens de gegevens van de goede sample.. Ik heb een paar goede kontakten in China die misschien wel wat voor elkaar kunnen krijgen. Kan niets beloven maar wel proberen.

 

Doe maar via PM als je wilt, of rechtstreeks e-mail.

 

Groet

 

Rick

Link naar reactie
  • 0

Beste Sandy,

 

Magnetic field check is de meest grote onzin die ik in tijden gehoort heb.(sorry)

Ongetwijfeld zal er hier een daar een scanner staan die goederen checked op inhoud, en soms kan dat best op basis van een elektromagnetisch veld zijn. Echter als jouw geluidsprintjes defect raken door dit magnetisch veld, dan geld dat voor alle electronische apparatuur die op deze manier gescand word.

Met andere woorden elk mobieltje, elke laptop, elk memorecorder, en noem het verder maar op zou na het scannen zeker defect zijn.

 

Ik wil niet te diep op magnetische velden ingaan, maar je hebt tevens voor zoiets een dermate sterke elektromagneet nodig, dat het kan gebeuren dat je andere ijzeren voorwerpen dwars door verpakkingen heen trekt.

 

Broodje aap verhaal dus.

 

Ze proberen jou te belazeren, het slechte geluid komt door de slechte kwaliteit van de componenten.

De productprijs is niet alleen afhankelijk van het arbeidsloon.

Kijk maar eens hoe dergelijke printjes eruit zien in vergelijking met kwaliteitsprintjes.

 

Verder wil ik je nog 1 ding meegeven, vanaf juli 2006 mogen er in de EU geen producten meer verkocht worden die met loodhoudend soldeermiddel ziijn gesoldeerd, hebben de Chinezen jou dit al verteld ?

 

Succes

 

EDIT

 

Misschien een idee om gezien de aantallen, toch eens te kijken of er niet een sociale werkplaats is die printjes voor je kan maken.

Op dit forum zijn enkele mensen aanwezig die ook wel printontwerp doen.

Als je al die tijd ziet die je in import stopt, en daar relatief weinig voor terug krijgt.

Misschien kun je zoiets in combinatie met een korte stage van een MBO'er doen, er zijn nog wel wat electronicablaadjes waar dergelijke printontwerpjes instaan, kan die MBO'er zo mee aan de slag.

 

 

Recent hebben we trouwens ook een printplaten producent op het forum gehad, gewoon even van zoektermen inkloppen zoals printplaat.

 

Link naar reactie
  • 0

Magnetic field check is de meest grote onzin die ik in tijden gehoort heb.(sorry)

Ongetwijfeld zal er hier een daar een scanner staan die goederen checked op inhoud, en soms kan dat best op basis van een elektromagnetisch veld zijn. Echter als jouw geluidsprintjes defect raken door dit magnetisch veld, dan geld dat voor alle electronische apparatuur die op deze manier gescand word.

 

was dat wel het geval dat zouden je produkten wellicht ook defect raken wanneer net na aankoop de dolblije klant met zijn aanwinst het pand verlaat door het magnetisch veld van het winkeldiefstalbeveligingssysteem.

 

Kun je iets meer specifiek zijn over de achtergrond van je produkt?

Je spreekt van een totaalverkoopprijs van ca. EUR 20 en een eerste bestelling van enkele 100-en stuks. Dat maakt een retailomzet van enkele 1000-en Euri. Wat is je marge hierop?

De gebruikelijke marge in de speelgoedbranche is naar mijn inschatting hoog (anders zouden de kermisbazen niet van die mooie dingen weg kunnen geven), maar wordt alleen gerealiseerd door de grote spelers (met navenant lage inkoopprijzen). Volgens mij is er voor een kleine fabrikant niets te verdienen in het op de markt brengen van speelgoed, tenzij hij/zij het in de 'specialities' zoekt (houten speelgoed, stevig speelgoed voor (volwassen) geestelijk gehandicapten of kinderopvangcentra, speciaal speelgoed voor blinden e.d.). De verkoopprijs van deze specialities is enorm veel hoger.

Als je voor de realisatie van zo'n speciality een geluidsmodule nodig hebt, dan kun je dus prima (voor een eerste serie) bij Bart Smit of hun broeders Intertoys enkele 100-en teddyberen (of ander produkt) die reeds voorzien zijn van de bedoelde geluidsmodules aanschaffen en de modules eruit slopen. De prijs van de techniek hangt namelijk vaak meer af van de aantallen en de markt, dan met de complexiteit van de technologie zelf. Op soortgelijke wijze heb ik in de loop van de tijd wat projecten uitgevoerd en nog andere lopen (w.o. op het gebied van het meten van en herkennen van vliegtuiglawaai) en een flexibel alarmsysteem op basis van low cost sensoren)

Wanneer je vervolgens de teddyberen schenkt aan een Roemeens kindertehuis (in samenwerking met een bestaand initiatief), heb je een sympathieke reden voor het uitsturen van een persbericht.

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo Igeek/ Wout,

even een reactie op je bericht: de verkoopprijs van 20 euro per produkt heeft niks te maken met de bestelling van de soundmodules.

De soundmodules worden inderdaad per paar 100 ingekocht en de rest van het speelgoed is al in grotere aantallen aanwezig, niet elk item zal een module bevatten.Verder zijn bijv. al het pluche in webwinkels met knuffels, kraamcadeau's e.d. ingekocht bij grote bekende merken op basis van faktor 2 tot 2.2 en mijn winstmarge is een stuk hoger. Als het zo zou zijn dat er voor de kleine fabrikant niets te verdienen valt moet je je maar eens verdiepen in al dit soort webwinkels, ik kan je vertellen er zitten een aantal zéér succesvolle tussen!

Link naar reactie
  • 0

Als het zo zou zijn dat er voor de kleine fabrikant niets te verdienen valt moet je je maar eens verdiepen in al dit soort webwinkels, ik kan je vertellen er zitten een aantal zéér succesvolle tussen!

 

Ik krijg helaas (nog) geen concreet beeld van het uiteindelijke produkt.

Maar inderdaad, aan bijzondere produkten is er voor een kleine fabrikant leuk geld te verdienen. Zo heb ik voor mijn "double beanie" hoofddeksel zonder bezwaar zo'n ca. $ 45 betaald (bij een Canadese webwinkel), terwijl de materiaalkosten zelfs bij kleine aantallen slechts enkele $$'s zal hebben bedragen en een gemiddelde gevangenis (in dit geval een Chinese sweat shop) in staat zal zijn het werk uit te voeren.

 

Toch, denk ook eens aan de sloop/herverpakkingsoptie als je goedkope technologie zoekt. Dat is dikwijls goedkoper en meestal sneller, dan los kopen. Zo realiseren wij een vernuftige geluidsmeetpaal 25 x goedkoper (en met betere meetresultaten) door goedkope technologie slim te gebruiken in plaats van professionele techniek dom.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 142 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.